شنل نامرئی که دوربین های تشخیص چهره را دور می زند!

محققان دانشگاه مریلند شنل نامرئی ساختند که می تواند دوربین های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی را دور بزند.

شنل نامرئی واقعی
طبق گزارش گروه علم و فناوری های فن تک، محققان دانشگاه مریلند شنل نامرئی که ساختند بسیار ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. این شنل در واقع از یک پلیور کشی با روکشی از جنس میکروفلیس خشک تهیه شده است. این پیراهن با استفاده از الگوهای متضاد، بیشتر دوربین های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی را گول می زند.


همان طور که در تصاویر ویدئویی آن مشاهده می کنید، پولیور با هدف مخفی شدن از دید آشکارساز 2 YOLOv با استفاده از الگوی آموزش داده شده بر روی مجموعه داده COCO‌، ساخته شده است.
این پروژه چطور شروع شد؟ مهندسان هوش مصنوعی فیس‌بوک ابتدا می‌خواستند سیستم‌های یادگیری ماشینی را از لحاظ نقاط آسیب‌پذیری‌ مورد آزمایش قرار دهند. چیزی که در نهایت به آن دست پیدا کردند چاپ رنگارنگی است که روی این پلیور مشاهده می‌کنید. شنل های نامرئی، Vollebak می توانند به صورت ژاکت هم کار کنند.


محققان تصاویر را از مجموعه داده های تشخیص COCO بارگذاری کردند و سپس از یک آشکارساز عبور دادند. وقتی فردی شناسایی می‌شود؛ الگویی با پرسپکتیو، روشنایی و تغییر شکل‌های کنتراست تصادفی روی آن شخص ارائه می‌شود. سپس از یک الگوریتم گرادیان کاهشی برای یافتن الگویی استفاده می‌شود که احتمال حضور یک شی را برای هر شی قبلی به حداقل می‌رساند.»

این ژاکت سیستم‌های تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی را گول می زند و فرد را در مقابل دوربین های هوش مصنوعی "نامرئی" می کند.
محققان دپارتمان علوم کامپیوتر UMD می گویند: "این ژاکت در زمستان می تواند کاربرد زیادی داشته باشد و فرد را گرم نگه می دارد." این محصول دارای روکش میکروفلیس ضد آب، برش مدرن و الگوهای ضد هوش مصنوعی است که به پنهان شدن از آشکارسازهای شی کمک می کند.


با این حال، برای افرادی که دوست دارند به طور کامل نامرئی شوند، خبر بدی داریم. خبر بد این است که ژاکت‌ها در این آزمایش توانستند ۵۰ درصد عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.


چاپ