جدیدترین لوگوی گوگل در روز جهانی زمین پاک نگران کننده است

گوگل به مناسبت روز جهانی زمین پاک در روز جمعه سال 2022 یک لوگوی (Doodle) جدید منتشر کرد. گوگل در این تصاویر متحرک به بینندگان نشان می‌دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی در طول سالیان بر این سیاره تأثیر گذاشته است. برای مشاهده این تایم لپس تا اخر مطلب با های فن تک همراه باشید.

doodle main

این تصاویر متحرک زمان زیادی طول کشید تا در طول روز، بین چهار مکان مختلف در سراسر جهان ثبت شود.
روز زمین پاک مصادف با روز جمعه 22 آوریل بود. گوگل به این مناسبت و به لطف آخرین لوگوی خود چهره ی واقعی زمین را به ما نشان داد.
این شرکت با نمایش مجموعه‌ای از تصاویر متحرک چهار مکان مختلف در سراسر جهان ، به ما نشان داد که چه تغییراتی در طول این سالیان در آن ها رخ داده است.

Doodle کوه کلیمانجارو، سرمرسوق (گرینلند)، جنگل‌های هارتز (آلمان) و دیواره مرجانی بزرگ را برای چندین ساعت در روز قبل از تغییر آن مکان به مکان دیگر نمایش می‌دهد. اگرچه ممکن است در نگاه اول زیبا به نظر برسد، اما در واقع یک نمای شگفت انگیز از چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوا بر این مناطق است.

به عنوان مثال، درکوه کلیمانجارو در تانزانیا، آفریقا، می توانید تغییرات آن را از سال 1985 مشاهده کنید، زیرا در طول این سال ها برف و یخ کمتری را در قله آن ها نشان می دهند.

doodle

منطقه Sermersooq واقع در گرینلند نیز، عقب نشینی گسترده ای از یخ را در طول 20 سال گذشته نشان می دهد.

doodle 2
جنگل‌های هارتز در الند واقع در کشور آلمان نیز، از جنگل‌های سرسبز در سال 1995 به یک چشم‌انداز نیمه تخریب شده در سال 2020 تبدیل شده‌اند. این نتیجه هجوم آفت های مانند سوسک‌های پوستی است که می‌توان آن را به "افزایش دما و خشکسالی شدید" در این منطقه نسبت داد.

doodle 3
در نهایت، یک تایم لپس از دیواره مرجانی بزرگ در استرالیا نشان می‌دهد که طی چند ماه در سال 2016 به رنگ سفید در آمدند.

doodle 4


چاپ