تشخیص چهره با ماسک در نسخه بتا iOS 15.4 امکان پذیر است

از زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا شروع شد، یکی از بزرگترین دردسرهای استفاده از آیفون، عدم توانایی بازگشایی قفل تشخیص چهره یا Face ID با وجود ماسک هایی بود که مجبور به پوشیدن هستیم. اپل سرانجام Face ID را با احراز هویت هنگام پوشیدن ماسک «سازگار» کرد، اما محدودیتی که وجود داشت این بود که باید اپل واچ شخص به گوشی متصل باشد تا امکان احراز هویت با قسمتی از صورت امکان پذیر شود.

ios 15.4
یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی که اخیراً توسط برندون بوچ در آخرین نسخه بتای iOS 15.4 کشف شده است، امکان استفاده از Face ID با قسمتی از صورت است که هنگام استفاده از ماسک مفید است، با این تفاوت که دیگر نیازی به اتصال اپل واچ ندارد. حتی با یک ماسک، Face ID می‌تواند برای Apple Pay، بارگیری‌های App Store و اپلیکیشن های دیگر استفاده شود.

می‌توانید Face ID را با یا بدون ماسک راه‌اندازی کنید و اگر راه‌اندازی با ماسک را انتخاب کنید، لازم نیست در بقیه مواقع ماسک بپوشید.

iOS 15.4 نسخه بتا همچنین در تشخیص چهره کاربران با عینک نیز بهبود یافته است.

ios 15.4 2

کاربران هنوز ممکن است مجبور باشند هنگام استفاده از Face ID در حین استفاده از ماسک، برخی از عینک‌های آفتابی را بردارند، اگرچه Face ID باید با اکثر عینک ها کار کند. همچنین می‌توانید Face ID را طوری تنظیم کنید تا هر جفت عینکی را که به‌طور مرتب استفاده می‌کنید شناسایی کند.


چاپ