وسایلی که برای تبدیل دوچرخه معمولی به دوچرخه الکترونیکی نیاز دارید

دوچرخه‌های الکترونیکی اساساً دوچرخه‌های معمولی با موتورهای الکتریکی هستند که به راکبان اجازه می‌دهند از نیروی پا (به وسيله پدال زدن) استفاده کنند، یا به طور کامل به موتور الکتریکی تکیه کنند.

به لطف این موتور، دوچرخه های الکترونیکی راحت تر مي توانند سواری دهند و صاحبان آن ها می توانند بدون صرف انرژی زیاد (یا سوزاندن گالن بنزین) در اطراف بچرخند. مسافران می توانند بدون عرق کردن زیاد به محل کار خود بروند و خریداران می توانند به راحتی خریدهای خود را با خود به خانه ببرند. هاي فن تك آموزش هاي جذابي را براي شما آماده نموده است، بنابراین برای تبديل دوچرخه معمولي به دوچرخه الكترونيكي این مطلب را بخوانيد

docharkhe barghi

علیرغم مزایای فراوان داشتن یک دوچرخه الکترونیکی، میانگین قیمت آن بسیار بالاست. بر اساس کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی، بین 2000 تا 3000 دلار می باشد. اما با کمی کار می توانید دوچرخه غیر برقی موجود خود را به دوچرخه الکترونیکی تبدیل کنید و به شما این امکان را می دهد که با کسری از هزینه از همان مزایای استفاده کنید.


آناتومی یک دوچرخه الکترونیکی تبدیل شده
در سطح ابتدایی، دوچرخه از دو چرخ، یک قاب، پدال، دسته و یک زنجیر تشکیل شده است. برای ابتدایی ترین تبدیل دوچرخه الکترونیکی، باید یک موتور الکتریکی و باتری ها را به ترکیب اضافه کنید. کیت‌های پیشرفته‌تر دارای سنسور کمکی پدال، سوئیچ‌های قطع کننده ترمز مغناطیسی و رایانه داخلی خواهند بود. در اینجا شرح مختصری از کارهایی که این اجزای اضافی انجام می دهند آورده شده است:
سنسور کمک پدال: زمانی که شما در حال رکاب زدن هستید را تشخیص می‌دهد و بعد از اینکه یک سطح از پیش تعیین شده از شدت پدال زدن را شناسایی کرد، موتور الکتریکی را روشن می‌کند.
سوئیچ های مغناطیسی قطع کننده ترمز: بر روی هر اهرم ترمز قرار دارند و هنگام ترمزگیری، برق موتور الکتریکی را قطع می کنند.
رایانه دوچرخه: اطلاعاتی از قبیل وضعیت شارژ فعلی باتری و سرعت حرکت شما را نشان می دهد.


انتخاب موتور الکتریکی مناسب برای تبدیل دوچرخه الکترونیکی
در بسیاری از مکان‌ها، محدودیتی برای سرعت دوچرخه‌سواری در جاده‌های عمومی وجود دارد. در ایالات متحده، حداکثر سرعت دوچرخه برقی معمولاً در حدود 20 مایل در ساعت (32 کیلومتر در ساعت) محدود شده است. هنگام خرید موتور دوچرخه الکترونیکی خود قوانین محلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید موتوری را خریداری نمی کنید که پروژه تبدیل شما را در محل زندگی و دوچرخه سواری غیرقانونی کند.
پس از انجام این کار، موتور مناسب برای دوچرخه شما به چند چیز بستگی دارد: دوچرخه کوهستان، دوچرخه جاده یا دوچرخه هیبریدی. تنظیم ترمز فعلی دوچرخه شما؛ و چقدر حاضرید خرج کنید با در نظر گرفتن تمام این موارد، چهار نوع موتور برای انتخاب در اختیار دارید.
موتور وسط نصب شده
همانطور که از نامش پیداست، یک موتور وسط نصب شده در وسط قاب دوچرخه، بین پدال‌ها نصب شده است. این یک مرکز ثقل پایین و حس یک دوچرخه سنتی را فراهم می کند. موقعیت موتور به این معنی است که وزن آن به اندازه کافی قابل توجه نیست. قرارگیری مرکزی آن دور از چرخ‌ها نیز به این معنی است که تعمیر تایر آسان‌تر خواهد بود، انواع دیگر موتورها مانع از تعویض لاستیک می‌شوند. همچنین به سیستم چرخ دنده دوچرخه متصل است و در صورت استفاده از کمک پدال، به سواری طولانی تر و کارآمدتر در هر بار شارژ منجر می شود. اما در حالی که توزیع وزن عالی آن باعث می شود یک موتور وسط نصب شده بهترین انتخاب برای دوچرخه سواران جاده باشد، این نوع دارای معایبی نیز می باشد، گرانتر است (معمولاً از 275 دلار تا 400 دلار). محل نصب کم آن همچنین خطر برخورد با موانع را افزایش می‌دهد، که می‌تواند مشکلاتی را برای دوچرخه‌سوارانی که می‌خواهند دوچرخه‌های خود را خارج از جاده ببرند، ایجاد کند.
موتور نصب شده در کنار
این نوع موتور معمولاً به چرخ سمت چپ دوچرخه (در سمت مخالف چرخ دنده ها) پیچ می شود. این یک راه اندازی ساده است که در آن موتور چرخ عقب را با استفاده از یک زنجیر ثانویه به حرکت در می آورد. این ارزان‌ترین گزینه موتور است (حدود 86 تا 165 دلار)، و در حالی که منجر به سریع‌ترین دوچرخه الکترونیکی نمی‌شود، کار را انجام خواهد داد. اگر می خواهید هزینه ها را کاهش دهید، این موتور برای شما مناسب است.
موتور توپی چرخ عقب
این موتورها در هاب چرخ عقب یکپارچه شده اند. نصب و راه اندازی پیچیده تر خواهد بود زیرا برای برداشتن چرخ و وصل کردن موتور باید کاست دنده را بردارید. با این اوصاف، کیفیت کلی سواری به طور کلی با موتور توپی چرخ عقب بهتر از موتور هاب چرخ جلو است. با یک موتور توپی چرخ جلو، خطر مشکلات کشش وجود دارد. موتورهای هاب نیز معمولاً بدون جاروبک هستند، بنابراین معمولاً بهتر از موتورهای برس دار (معمول در کیت های موتورهای جانبی) عملکرد بهتری دارند. موتورهای هاب چرخ عقب نیز از نظر زیبایی شناسی کمی پنهان تر هستند زیرا توسط کاست دنده پنهان شده اند. محدوده قیمت یک موتور توپی چرخ عقب بین موتور نصب شده جانبی و موتور نصب شده در وسط است (از 183 دلار تا 240 دلار).
موتور توپی چرخ جلو
این تنظیمات مشابه موتور توپی چرخ عقب است، اما موتور در توپی چرخ جلو یکپارچه شده است. آنها نسبت به موتورهای هاب چرخ عقب تعمیرات آسان تری را امکان پذیر می سازند زیرا در هنگام تعمیرات لازم نیست نگران جابجایی زنجیر از سر راه خود باشید. این موتورها نیز معمولا براشلس هستند. مانند موتورهای هاب چرخ عقب، موتورهای هاب چرخ جلو بین ۱۸۳ تا ۲۴۰ دلار قیمت دارند.

چگونه باتری ها را برای تبدیل دوچرخه الکترونیکی خود انتخاب کنید
این روزها، با گسترش اسکوترهای برقی، دوچرخه های برقی، اسکیت بردهای برقی و سایر روش های حمل و نقل برقی، باتری ها به راحتی در دسترس هستند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما باتری های لیتیوم یونی بهترین انتخاب برای تبدیل دوچرخه های الکترونیکی هستند. ساده ترین راه برای دستیابی به برخی از آنها استفاده از ماژول های باتری است که برای استفاده با یکی از وسایل حمل و نقل الکتریکی که قبلا ذکر شد در نظر گرفته شده بودند. برخی از خرده فروشان حتی باتری های دست دومی را که در شرایط عالی هستند می فروشند.
از آنجایی که موتورها معمولاً برای 24، 36 یا 48 ولت رتبه بندی می شوند، شما به یک بسته باتری نیاز دارید که ولتاژ منطبق داشته باشد. هنگام خرید بسته های باتری، امکان دریافت بیش از یک باتری با این ولتاژ را دارید و می توانید چندین ماژول با ولتاژ مورد نیاز را برای افزایش ظرفیت بسته باتری خود وصل کنید.
در حالی که امکان مونتاژ یک بسته باتری از سلول‌های باتری لیتیوم یون 18650 وجود دارد، این امر پیچیده است و به جوشکاری نقطه‌ای و خرید یک سیستم مدیریت باتری نیاز دارد. خرید یک بسته از پیش مونتاژ شده از وب‌سایتی مانند AliExpress یا Battery Hookup بسیار آسان‌تر است. با این حال، اگر مهارت‌های لازم را دارید و آماده این چالش هستید، EBikeSchool.com یک آموزش عالی در مورد نحوه ساخت بسته باتری خود در صورتی که علاقه مند به ساختن یک بسته باتری از ابتدا هستید، دارد.
فراموش نکنید: برای همراهی باتری های خود به یک شارژر نیز نیاز دارید. می توانید از معادله زیر برای تعیین ولتاژ شارژر مورد نیاز خود استفاده کنید:
این بدان معناست که برای یک بسته باتری 24 ولتی که از گروه های موازی 7 سلولی 3.7 ولتی 18650 لیتیوم یونی استفاده می کند، به یک شارژر 29.4 ولتی نیاز خواهید داشت. برای یک باتری 36 ولتی که از گروه های موازی 10 سلولی استفاده می کند، به یک شارژر 42 ولتی نیاز خواهید داشت. در نهایت، برای یک بسته باتری 48 ولتی، که از گروه های 13 سلولی 18650 موازی استفاده می کند، به یک شارژر 54.6 ولتی نیاز خواهید داشت.

batri docharkhe

رایج‌ترین تنظیمات باتری:
شارژر 29.4 ولتی برای بسته های باتری 24 ولتی
شارژر 42 ولتی برای بسته های باتری 36 ولتی
شارژر 54.6 ولتی برای بسته های باتری 48 ولتی
همچنین باید به این فکر کنید که می خواهید باتری دوچرخه الکترونیکی خود را در کجا نصب کنید. اینها گزینه های زیر هستند:
قفسه بار عقب: اگر دوچرخه شما قبلاً یکی از اینها را ندارد، می توانید یکی از آن ها را نصب کرده و باتری های خود را در آنجا نصب کنید. با این حال، این می‌تواند روی هندلینگ دوچرخه شما تأثیر منفی بگذارد، به‌ویژه اگر موتور در عقب نیز نصب شده باشد - وزن اضافی باتری‌ها مرکز ثقل دوچرخه را بیشتر به سمت عقب منتقل می‌کند.
پایه مثلثی: برای دوچرخه‌های با دم سخت، فضای مثلثی نسبتاً بزرگی بین لوله‌های قاب دوچرخه وجود دارد. می توانید یک کیسه قاب مثلثی بخرید تا باتری های خود را در آن قرار داده و در این قسمت آویزان کنید. اگر می خواهید یک مرکز معقول تعادل را حفظ کنید این نقطه گزینه خوبی است.
پایه لوله بالا: این گزینه دیگری برای عدم تغییر بیش از حد مرکز تعادل دوچرخه شماست. کیسه‌هایی در دسترس هستند که می‌توانید آن‌ها را به لوله بالایی دوچرخه‌تان نصب کنید. شما به راحتی می توانید باتری های خود را در یکی از این کیسه ها ذخیره کنید.
دوچرخه‌ای که می‌سازید تعیین می‌کند تا کجا پیش بروید
چند عامل وجود دارد که برد دوچرخه الکترونیکی را تعیین می کند. ظرفیت باتری قطعا مهم است، اما سرعت، زمین، وزن و نوع تایرهایی که استفاده می کنید نیز اهمیت دارد.
این عوامل به طور طبیعی بین مالکان و دوچرخه های مختلف متفاوت است. از آنجایی که ما در اینجا در مورد یک پروژه DIY صحبت می کنیم، دشوار است که بگوییم محدوده دقیق آن چقدر خواهد بود. اما اگر باتری با ظرفیت بیش از 300 وات ساعت داشته باشید، باید حدود 24 کیلومتر برد داشته باشید. در هر مایل (1.6 کیلومتر) باید حدود 20 وات ساعت مصرف شود.
با در نظر گرفتن این دانش، شما در راه ساختن یک دوچرخه الکترونیکی DIY هستید که به روشی پایدار و لذت بخش شما را به جایی می رساند که باید بروید..


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ