برترین دستاوردهای تحقیقاتی MIT در سال 2021

داستان‌های تحقیقاتی محبوب امسال شامل یک رویکرد جدید امیدوارکننده برای ایمونوتراپی سرطان است، این فرآیند تأیید یک قضیه 50 ساله و یک پیشرفت بزرگ در همجوشی است.

علیرغم اختلالات بیماری همه گیر کویید19، جامعه تحقیقاتی MIT هنوز راهی برای ایجاد تعدادی پیشرفت های تحقیقاتی چشمگیر در سال 2021 پیدا کرده است.
های فن تک به 10 مورد از دستاوردهای پربازدید داستان های تحقیقاتی در سال 2021 که در MIT News می پردازد. با ما همراه شوید از دهمین مورد شروع کرده و به اولین مورد می رسیم(مترجم روند را برعکس میکند تا از آخرین دستاورد به اولین دستاورد برسیم)

MIT Research 2021 777x518
10- در ماه اکتبر، محققان راهی برای شروع سریع سیستم ایمنی برای حمله به تومورها کشف کردند. این روش شیمی درمانی و ایمونوتراپی را برای تحریک سلول های ایمنی به عمل ترکیب می کند. محققان امیدوارند که این روش بتواند امکان استفاده از ایمونوتراپی علیه انواع بیشتری از سرطان را فراهم کند.
9-تولید هولوگرام های سه بعدی در زمان واقعی، دانشمندان کامپیوتر یک سیستم مبتنی بر یادگیری عمیق ایجاد کردند که به رایانه ها اجازه می دهد تقریباً فورا هولوگرام ایجاد کنند. این سیستم می تواند برای ایجاد هولوگرام برای واقعیت مجازی، پرینت سه بعدی، تصویربرداری پزشکی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد - و برای اجرا در گوشی هوشمند به اندازه کافی کارآمد است.
8-. ایجاد واکسن های استنشاقی. دانشمندان مؤسسه Koch روشی را برای رساندن واکسن ها به طور مستقیم به ریه ها از طریق استنشاق ایجاد کردند. راهبرد جدید باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی در ریه‌های موش می‌شود و می‌تواند پاسخ سریع‌تری به ویروس‌هایی که میزبان‌ها را از طریق سطوح مخاطی آلوده می‌کنند، ارائه دهد.
7- ارزیابی خطر انتقال Covid-19. :دو استاد MIT رویکرد جدیدی را برای تخمین خطرات قرار گرفتن در معرض کووید-19 در محیط‌های مختلف داخلی پیشنهاد کردند. این دستورالعمل ها بر اساس عواملی مانند اندازه فضا، تعداد افراد، نوع فعالیت، استفاده از ماسک و میزان تهویه و فیلتراسیون، محدودیتی را برای قرار گرفتن در معرض آن پیشنهاد می کند.
6-. آموزش مدل های یادگیری ماشین برای انطباق. محققان در CSAIL نوع جدیدی از شبکه عصبی را توسعه دادند که می تواند معادلات زیربنایی خود را تغییر دهد تا به طور مداوم با داده های جدید سازگار شود. این پیشرفت می‌تواند تصمیم‌گیری مدل‌ها را بر اساس داده‌هایی که در طول زمان تغییر می‌کنند، مانند تشخیص پزشکی و رانندگی مستقل، بهبود بخشد.
5- فیبرهای برنامه نویسی در ماه ژوئن، تیمی اولین الیاف پارچه را با قابلیت های دیجیتال ایجاد کردند. الیاف می توانند پس از دوختن یک پیراهنی شوند که داده ها و فعالیت ها را حس کنند، ذخیره کنند، تجزیه و تحلیل کنند و استنباط کنند. محققان می گویند از این الیاف می توان برای نظارت بر عملکرد فیزیکی، تشخیص بیماری ها و برای اهداف مختلف پزشکی استفاده کرد.
4- بررسی محدودیت های تجسم داده ها. همکاری بین انسان‌شناسان و دانشمندان رایانه نشان داد که شکاکان کرونا از تجسم داده‌های پیچیده برای استدلال علیه اصول بهداشت عمومی مانند پوشیدن ماسک استفاده کرده‌اند. محققان به این نتیجه رسیدند که تجسم داده‌ها برای بیان فوریت همه‌گیری کووید-19 کافی نیست زیرا حتی واضح‌ترین نمودارها را می‌توان از طریق انواع سیستم‌های اعتقادی تفسیر کرد.
3- ساخت ماسک صورت تشخیص کووید. مهندسان MIT و دانشگاه هاروارد نمونه اولیه ماسک صورت را طراحی کردند که می تواند در حدود 90 دقیقه فردی را که ماسک می پوشد مبتلا به کووید-19 تشخیص دهد. این ماسک‌ها با حسگرهای کوچک و یکبار مصرف تعبیه شده‌اند که می‌توان آن‌ها را در ماسک‌های دیگر قرار داد و همچنین می‌توان آن را برای شناسایی ویروس‌های دیگر تطبیق داد.
2-تایید قضیه سیاهچاله هاوکینگ. با استفاده از مشاهدات امواج گرانشی، فیزیکدانان MIT و جاهای دیگر، قضیه اصلی ایجاد شده توسط استیون هاوکینگ در سال 1971 را تایید کردند. این قضیه بیان می کند که ناحیه افق رویداد سیاهچاله - مرزی که هیچ چیز از آن خارج نمی شود - هرگز کوچک نخواهد شد.
1-پیشروی به سمت انرژی همجوشی. در ماه سپتامبر، محققان MIT و سیستم‌های همجوشی مشترک المنافع MIT یک مغناطیس الکترومغناطیسی با دمای بالا را به قدرت میدان 20 تسلا رساندند، قوی‌ترین میدان مغناطیسی در نوع خود که تاکنون روی زمین ایجاد شده است. این تظاهرات سه سال در حال ساخت بود و اعتقاد بر این است که یکی از بزرگترین نقاط عدم قطعیت باقی مانده در تلاش برای ساخت اولین نیروگاه همجوشی جهان که انرژی بیشتری نسبت به مصرف انرژی تولید می کند، حل کند.
تمام موارد عنوان شده جزو برترین دستاوردهای سال 2021 MIT محسوب میشود. با ورود به سال 2022
های فن تک امیدوار است، بتواند دستاوردهای ملی و دانشگاهی میهن عزیزانمان را منتشر کند. به امید آن روز..

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ