آزمایش ربات انسان نمای Valkyrie ناسا در استرالیا!!

ناسا ربات انسان نمای Valkyrie را با هدف توسعه قابلیت های کنترل از راه دور، به کشور استرالیا اعزام شد.

ربات انسان نمای valkery

طبق گزارش وب سایت رسمی ناسا؛ ربات Valkyrie یک ماموریت جدید را در فاصله دورتری از پایگاه فضایی جانسون آغاز خواهد کرد. این ماموریت طبق توافقنامه آژانس با شرکت استرالیایی Woodside Energy مستقر در استرالیای غربی صورت می گیرد. شرکت استرالیایی براساس این قرارداد باید ساختار نرم افزاری ربات انسان نما را مورد تست و آزمایش قرار دهد و نتایج ارزیابی خود را برای ارتقای فناوری رباتیک به ناسا گزارش دهد. هدف اصلی سازمان فضایی ایالات متحده تسریع فرایند قابلیت های کنترل از راه دور ربات و آماده سازی آن جهت اعزام به ماموریت های بدون خدمه آرتمیس و مریخ اعلام شده است.

این دومین همکاری Woodside Energy در زمینه توسعه قابلیت های عملیات از راه دور رباتیک با ناسا به حساب می آید. قابلیت کنترل از راه دور ربات می تواند امنیت فضانوردان و ایمنی محیط زیست را تا حد زیادی افزایش دهد. البته، قابلیت های جدید نه تنها در ماموریت فضایی، بلکه در ماموریت های زمینی نیز می تواند کاربرد داشته باشد. ناسا با ارزیابی نتایج این آزمایش ها، می خواهد رباتی بسازد که بتواند در شرایط خطرناک مانند حضور طولانی مدت در کره ماه و زیستگاه های بعدی آرتمیس دوام بیاورد.

ربات های کنترل از راه دور می توانند با کمک اپراتورهای زمینی کارهای مهمی انجام دهند بدون آن که، به حضور فیزیکی فضانوردان نیازی داشته باشند. این فعالیت ها شامل بازرسی و نگهداری زیرساخت ها و نیروگاه هایی است که از منابع و مواد برای تولید اقلام جدید استفاده می کند. پس، از این طریق شرایط برای حضور طولانی مدت فضانوردان در خارج از زمین فراهم خواهد شد. به همین دلیل آزمایش های شرکت Woodside برای مهندسان آژانس از اهمیت بالایی برخوردار است.

ربات انسان نمای ناسا 1

شان عظیمی، سرپرست تیم رباتیک ناسا در پایگاه جانسون می‌گوید: «ما از شروع فاز بعدی توسعه و آزمایش سیستم‌های رباتیک خیلی خوشحالیم. ربات ها با انجام عملیات در محیط های خطرناک می توانند تاثیر مثبتی بر زندگی ما روی زمین داشته باشند. این آزمایش ها نشان دهنده پتانسیل فعلی روبات‌های پیشرفته برای دسترسی بیشتر انسان‌ها و کمک به آن ها در انجام کارها تحت هر شرایطی است.»

برای تحویل ربات به شرکت Woodside ،تیم رباتیک ماهر ناسا به استرالیای غربی سفر کرد. آن ها Valkyrie را آماده کردند تا با تیم مهندسی Woodside تمریناتی را انجام دهد. Valkyrie و ربات های مشابه آن می توانند با نظارت انسان، کارهای خطرناکی را انجام دهند. از طرف دیگر، انسان ها نیز مجبور به انجام کارهای تکراری و خسته کننده نیستند و به جای آن، می توانند روی کارهای مهمتری مانند استقرار و نگهداری ربات ها تمرکز کنند.

ربات‌ها به بشریت این امکان را می دهند تا مدت بیشتری را در سطح ماه یا سیارات دیگری نظیر مریخ حضور داشته باشند. به همین منظور، آژانس فضایی از طریق بستن قرارداد با شرکت های داخلی و بین المللی، تلاش دارد از قابلیت های جدید رباتیک در ماموریت های فضایی آینده استفاده کند. طبق این قرارداد، ناسا کار توسعه سخت افزاری Valkyrie را انجام می دهد و شرکت استرالیایی کار توصعه نرم افزاری آن را تا سال 2026-2027 به پایان می رساند.


چاپ