رئیس FTC به علت عملکرد ضعیف به پارلمان آمریکا احضار شد!

هیئت رئیسه پارلمان آمریکا، رئیس FTC را به اتهام عملکرد ضعیف این سازمان در برابر قانون شکنی توییتر احضار کرد!

رئیس FTC

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ مجلس نمایندگان ایالات متحده لینا خان، رئیس FTC را برای جلسه استماع 13 جولای احضار کرد. در این جلسه قرار است مدیر کمیسیون فدرال تجارت به اتهام عدم اقدامات لازم در خصوص نقض حریم شخصی در توییتر مورد بازجویی قرار گیرد. شود.

کمیته بررسی مجلس و کمیسیون روز جمعه تایید کردند که لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده قرار است در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان به رهبری حزب جمهوری خواه شهادت دهد. جمهوری خواهان معتقدند او در طول مدتی که به عنوان رئیس کمیسیون فعالیت می کند اقدامات مناسبی در اجرای قانون ضد انحصارسازی انجام نداده است. این اولین حضور خان در مقابل کمیته بررسی مجلس نمایندگان پس از به دست گرفتن قدرت توسط جمهوری خواهان محسوب می شود.

مواردی که جمهوری خواهان در این جلسه خواهان بررسی آن هستند، نقض حریم خصوصی توییتر از زمان ریاست ایلان ماسک مدیرعامل جدید این شرکت می باشد.

در ماه مارس، FTC تأیید کرده بود که مشغول انجام تحقیقاتی بر روی اقداماتی است که توییتر ادعا می کند برای رعایت حفظ حریم خصوصی انجام داده است. نگرانی اصلی آژانس این بود که توییتر به دلیل کمبود نیروی انسانی لازم نمی تواند طبق توافقنامه ماه مه 2022 عملکرد مناسبی در زمینه بهبود حفظ حریم خصوصی کاربران داشته باشد.

در ماه آوریل کمیته تحقیقات پس از خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط ماسک در ماه اکتبر، خان را برای ارائه گزارش نتیجه نهایی تحقیقات به عمل آمده احضار کرد.

جیم جردن، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ 8 ژوئن پیشنهاد کرد: «یک وقفه تقریبی یک ساله غیرقابل توجیه از سوی FTC در پرونده توییتر وجود دارد. منطقی است که ما فکر کنیم نه رئیس قبلی و نه خان به‌طور جدی اقدامی علیه توییتر انجام ندادند. البته، تا زمانی که فشار سیاسی با توجه به خرید قریب الوقوع آقای ماسک ایجاد شود.»

البته قضیه به همین جا ختم نمی شود: کمیته حقیقت یاب مجلس نمایندگان تمامی اقدامات FTC برای تصویب قانون جدید جهت ممنوعیت بندهای غیر رقابتی برای کارگران و رویکرد این سازمان در قبال ادغام دو شرکت Illumina و Grail را زیر سوال برد. طبق دستور FTC در آن زمان، خرید 7.1 میلیارد دلاری شرکت Grail توسط شرکت Illumina باعث محدودیت در بازار رقابتی تست سرطان خواهد شد.

FTC معمولا از پنج کمیسیونر که دو کمیسیون آن از حزب اقلیت است، تشکیل می شود. از زمان کناره گیری کریستین ویلسون کمیسیونر دموکرات، این تعداد به سه کمیسیونر کاهش پیدا کرد.

خان، پس از پیوستن به FTC در ژوئن 2021 و منصوب شدن به عنوان رئیس آن، متعهد شد که اجرای قانون ضدتراست را دوباره تقویت کند. تا قبل از این سمت، او به عنوان یک محقق ضد انحصارسازی بر روی شرکت های فناوری بزرگ متمرکز بود.

این هفته FTC از Amazon.com (AMZN.O) شکایت کرد و این شرکت را متهم کرد که بدون رضایت میلیون‌ها مشتری آن‌ها را در خدمات اشتراک پولی Amazon Prime ثبت‌نام کرده و لغو آن را نیز برای آنها سخت کرده است.


چاپ