آماده سازی سه فضاپیمای اوریون برای ماموریت های ماه!

ناسا در مرحله آماده سازی سه فضاپیمای اوریون برای ماموریت های بعدی به ماه قرار دارد.

ناسا اوریون

طبق گزارش دیجیتال ترندز؛ ناسا مشغول آماده سازی فضاپیماهای اوریون برای سه ماموریت بعدی آرتمیس است. با آزمایش موفقیت آمیزی که اوریون در سال گذشته انجام داد. آژانس فضایی ایالات متحده در حال نظارت بر فرآیند ساخت سه سفینه دیگر مشابه نمونه اولیه برای ماموریت های بعدی به ماه است. شرکت لاکهید مارتین سازنده سفینه فضایی اوریون؛ با انتشار تصویربالا در حساب توییتر نوشت:"آینده بسیار خوب به نظر می رسد."

آژانس اعلام کرد هر کدام از این کپسول ها مراحل ساخت متفاوتی را طی می کند. تکنسین ها و مهندسان هوا-فضا باید آنها را برای حمل فضانوردان در ماموریت های بعدی آماده کنند. تکنسین ها به تازگی سپر حرارتی را روی ماژول خدمه Artemis II نصب کرده اند. تیم فنی قصد دارد تا چند ماه آینده آزمایش های صوتی را انجام دهد. اگر تست صوتی موفقیت آمیز باشد، ماژول خدمه برای انجام ماموریت ماه به ماژول خدمات متصل می شود.

طبق برنامه ریزی ناسا، ماموریت آرتمیس2 در نوامبر2024 اجرا می شود. از مجموع چهار فضانورد شرکت کننده در این ماموریت، کریستینا کخ، ویکتور گلاور و رید وایزمن از آژانس فضایی آمریکا و جرمی هانسن فضانورد از آژانس فضایی کانادا می باشند. در این ماموریت فضانوردان روی کره ماه ماه فرود نمی آیند. اوریون مدت کوتاهی را به دور ماه می چرخد و سپس به زمین بازمی گردد. اجرای موفقیت آمیز این ماموریت مسیر را برای ماموریت آرتمیس3 هموار می کند. یک زن و یک مرد رنگین پوست در ماموریت آرتمیس3 برای اولین بار روی سطح کره ماه فرود می آیند. طبق جدول زمانبندی آزانس این ماموریت برای سال 2025 برنامه ریزی شده است اما، احتمال دارد این تاریخ تغییر کند. تاریخ نهایی تا حد زیادی به نتیجه آزمایش موشک فوق سنگین استارشیپ شرکت اسپیس ایکس بستگی دارد. ماموریت آرتمیس4 نیز در سال 2028 به اجرا در خواهد آمد.


چاپ