دانشمندان برای اولین بار ادغام سیاهچاله را تایید کردند

دانشمندان برای اولین بار بر این باورند که ادغام دو سیاهچاله با مدارهای خارج از مرکز را کشف کرده اند،

این کشف جدید که توسط همکاری علمی LIGO و  Virgo صورت گرفته است، می تواند به توضیح چگونگی ادغام سیاهچاله های شناسایی شده ،کمک کند. مساله ای که نسبت به چیزی که قبلا تصور می شد، اکنون امکان پذیر است.

rit scientists confirm

مدارهای خارج از مرکز، نشانه ای از این است که سیاهچاله ها می توانند بارها و بارها در طی برخوردهای تصادفی در مناطق پرجمعیت از سیاهچاله ها مانند هسته های کهکشانی، سایر سیاهچاله ها را ببلعند(در هم فرو بروند). دانشمندان عظیم‌ترین موج گرانشی دوتايي مشاهده‌شده را تا به امروز، GW190521 نامیده و مورد مطالعه قرار دادند تا مشخص کنند که آیا این ادغام دارای مدارهای غیرعادی است یا خیر.
کارلوس لوستو، استاد دانشکده علوم ریاضی، میگوید: "جرم تخمین زده شده سیاهچاله ها بیش از 70 برابر اندازه خورشید ما است که آنها را بسیار بالاتر از حداکثر جرم تخمینی پیش بینی شده در حال حاضر توسط نظریه تکامل ستاره ای قرار می دهد." این یک مورد جالب برای مطالعه به عنوان یک سیستم سیاهچاله دوتایی نسل دوم می باشد و احتمالات جدیدی را برای ایجاد سناریوهای سیاهچاله در خوشه های ستاره ای متراکم باز می کند.
تیمی از محققان RIT نگاهی تازه به داده ها ارائه داده، انداخته اند تا ببینند آیا سیاهچاله ها قبل از ادغام، مدارهای بسیار غیرعادی داشته اند یا خیر. آنها در طی تحقیق دریافتند که این ادغام به بهترین شکل با یک مدل پیشروی و غیرمتمرکز داده می شود. برای دستیابی به این هدف، تیم صدها شبیه‌سازی کامل عددی جدید را در ابررایانه‌های آزمایشگاهی محلی و ملی انجام داد که تقریباً یک سال طول کشید تا تکمیل شود.
کامپانلی یکی از اعضا این تیم می‌گوید: «این نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ است، كه ما را به درک نحوه ادغام سیاه‌چاله‌ها می رساند ما از طریق شبیه‌سازی‌های ابررایانه‌ای پیچیده و انبوه داده‌های جدید ارائه‌شده توسط آشکارسازهای LIGO و Virgo که به سرعت در حال پیشرفت هستند، در حال انجام اکتشافات جدید در مورد جهان با سرعتی شگفت‌آور هستیم.»