پهپاد کوادکوپتر با طراحی لئوناردو داوینچی

یک پهپاد کوادکوپتر کارآمد بدون سرنشین، با استفاده از طرح های 500 ساله لئوناردو داوینچی ساخته شده است.

این هواپیمای بدون سرنشین، با دارای چهار ملخ چوب پنبه مانند، که بر اساس طرح های «پیچ هوایی» که توسط داوینچی طراحی شده است به پرواز در آمد.
لئوناردو داوینچی بیشتر برای آثاری مانند مونالیزا و شام آخر شناخته شده است، اما چیزی که ممکن است ندانید این است که در دهه 1480 - صدها سال قبل از اولین پرواز - پلیمث طرحی را برای یک هواپیما ترسیم کرد. داوینچی با نداشتن مواد مناسب، هرگز دستگاه هلیکوپتر مانند را نساخته یا آزمایش نکرده است، و تنها تصویر آن را ترسیم کرد.

ec99eb1309629f9537da995457e7d0c4

تیمی از مهندسان دانشگاه مریلند از طرح‌های داوینچی برای ایجاد یک پهپاد کاربردی برای مسابقه طراحی پرواز از طریق CNET استفاده کردند. این دستگاه که Crimson Spin نام دارد، یک پهپاد کوچک و بدون سرنشین کوادکوپتر با بال‌هایی است که از طرح «پیچ هوایی» داوینچی الهام گرفته شده است که از مفهوم پیچ ارشمیدس برای فشار دادن هوا به منظور پرواز استفاده می‌کند.

8078da1301eb9c9fc1aa69b458426c16

این پهپاد چهار بال چوب پنبه‌ای شکل دارد که از پلاستیک ساخته شده‌اند، اما به‌جای اینکه شخصی آن‌ها را با دست بچرخاند (یا پمپ کند) همانطور که داوینچی پیشنهاد کرده بود، این بال‌ها با باتری و موتورهای الکتریکی تغذیه می‌شوند. دقیقاً مانند پهپادهای امروزی، این ساخت به تغییرات کوچکی در سرعت پروانه برای کج کردن یک جهت یا جهت دیگر متکی است. ایجاد یک طرح تک محور همانطور که در طرح های داوینچی دیده می شود بسیار پیچیده تر بود و به برخی از فناوری های مورد استفاده در هلیکوپترهای مدرن نیاز داشت.
آستین پریت، که بخشی از تیم مهندسی پروژه است و پهبادCrimson Spin را برای مدرک کارشناسی ارشد خود ساخته است، این دستگاه را طی چندین سفر کوتاه به پرواز درآورد و اولین ویدیوی پرواز هواپیما را در کنفرانس پرواز عمودی تبدیل کننده ارائه کرد.
پریت، که دانشجوی فارغ التحصیل در رشته مهندسی هوافضا می باشد ، به CNET گفت: «من کاملاً شگفت زده شدم که این پروژه جواب داد. او می گوید که پهباد یک گرداب چرخشی از هوا در لبه هر بال ایجاد می کند که به سمت پایین مارپیچی می شود و نیروی رانش به سمت بالا ایجاد می کند.»
ممکن است ما با طراحی هلیکوپتری 530 ساله در اطراف پرواز نکنیم، اما این پروژه در حالی انجام می‌شود که با استفاده از هواپیماهای عمودپرواز- VTOL یا برخاستن و فرود عمودی، هواپیماها دارای توانایی بالقوه خود در تحویل بسته‌ها یا استفاده به عنوان یک پهباد هوایی مورد استفاده قرار گیرد.. پهباد آیرودینامیک منحصربه‌فرد Crimson Spin با تعدادی از چالش‌های بسیاری که(هواپیماهای عمود پرواز VTOL ) با آن‌ها روبه‌رو هستند، می‌پردازد.
این وسیله هوایی کارآمد، یک پهپاد کوچک به اندازه یک DJI است که ممکن است در Best Buy پیدا کنید، اما پریت معتقد است که می‌توان آن را از طریق «بهینه‌سازی هندسی و بررسی عملکرد در رژیم‌های پروازی مختلف بهبود بخشید و ممکن است برای حمل مسافر نیز طرح بزرگ تری از آن را ثبت کند»
این پهباد می تواند یک ماشین شناور عملی باشد که به طور بالقوه قادر است تا توانایی حمل انسان را افزایش دهد، اما به گفته آستین پریت تا زمانی که تحقیقات بیشتری در مورد عملکرد، قابلیت اطمینان از حرکت این هواپیمای بدون سرنشین انجام نشود، در طراحی های مدرن شرکت ها مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله  بعد از تماشای ویدئوی مربوطه به اشتراک بگذارید

 


چاپ