برگزاری رویداد آنپکد گوشی ریلمی GT Neo 6 SEدر 23 فروردین

شرکت Realme قصد دارد رویداد آنپکد گوشی جدید GT Neo 6 SE مجهز به پردازنده اسنپدراگون8 نسل3 را در 23 فرودین (11 آوریل) برگزار کند.

ریلمی gt 2024

روز گذشته سازنده چینی یک تیزر تبلیغاتی جدید از گوشی نسل بعدی خود یعنی Realme GT Neo 6 SE منتشر کرد. سازنده با انتشار این ویدئوی کوتاه یک نمایش کلی از گوشی های سری 2024 به نمایش گذاشت و به صورت رسمی تاریخ دقیق مراسم رونمایی را اعلام کرد.

بر اساس حساب رسمی Weibo ریلمی، رویداد گوشی Realme GT Neo 6 SE قرار است ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی در تاریخ ۱۱ آوریل برگزار شود. نکته جالب ماجرا اینجاست که شرکت شیائومی یکی از رقبای اصلی ریلمی قصد دارد مراسم رونمایی گوشی Redmi Turbo 3 را یک روز قبل و در تاریخ 10 آوریل برگزار کند. به نظر می رسد این هفته باید منتظر عرضه گوشی های هوشمند مختلفی در بازار باشیم.

مشخصات کلی گوشی Realme GT Neo 6 SE

مهم ترین ویژگی که سازنده در نسل جدید گوشی ها روی آن مانور می دهد، پردازنده آن است. طبق اعلام رسمی شرکت، GT Neo 6 SE مجهز به یک پردازنده میان رده و پیشرفته اسنپدراگون 8نسل 3 شرکت کوالکام است. البته گوشی ردمی توربو3 هم طبق ادعای شیائومی به همین پردازنده قدرتمند مجهز است. این پردازنده مخصوص گوشی های میان رده ای است که عملکرد آنها شباهت زیادی به گوشی های پرچم دار دارد. این پردازنده ها تحت فرآیند 4 نانومتری ساخته می شوند. کوالکام از پردازنده گرافیکی Adreno 740در کنار آن استفاده کرده است.

ریلمی جی تی نئو 6

پردازنده گوشی شیائومی قویتر است یا ریلمی؟ برای پاسخ به این سئوال، باید منتظر نتایج تست بنچمارکی بمانیم که به احتمال زیاد تا ماه آینده منتشر خواهد شد. براساس نتایج بنچمارک بهتر می توان در مورد ویژگی های این دو مدل داوری کرد.

گوشی Realme GT Neo 6 SE به یک صفحه نمایش انحنادار مجهز است که اندازه آن به 6.78 اینچ می رسد. صفحه نمایش از یک پنل 8T LTPO ساخت شرکت BOE چین تشکیل می شود. این نمایشگر می تواند از وضوح تصویر 1.5k با 2780 در 1264 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی کند. تحلیلگران بازار گوشی های هوشمند معتقدند که حداکثر روشنایی این صفحه نمایش ها به 6,000 نیت می رسد. گوشی بعدی ریلمی مجهز با اسنپدراگون 7 نسل3 است که به همراه حافظه رم حداکثر 16 گیگابایت از نوع LPDDR5x و یک ترابایت فضای ذخیره سازی از نوع ذخیره‌سازی UFS 4.0 وارد بازار عرضه می شود. به احتمال زیاد طرفیت باتری آن 5500 میلی آپر ساعتی است و می تواند از فناوری سارژ سریع 100 واتی پشتیبانی کند.

GT Neo 6 SE در قاب پشتی یک دوربین سه گانه دارد که شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Sony IMX890 ، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. یک دوربین 16 مگاپیکسلی هم در به عنوان دوربین سلفی دارد که برای تماس های ویدئویی یا تصاویر سلفی از آن استفاده می شود. این گوشی هم مانند سایر گوشی های میان رده برای احراز هویت به فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز است.
این گوشی می تواند از نقطه اتصال های 5G ، بلوتوث 5.3 و Wi-Fi 6e پشتیبانی کند. ریلمی از یک پورت USB Type-c به عنوان پورت شارژ استفاده کرد. از لحاظ نرم افزاری هم، سیستم عامل آن براساس اندروید13 و رابط کاربری Realme UI 4.0 طراحی شد. قرار است GT Neo نسل ششم در سه رنگبندی متنوع مشکی، سفید و آبی عرضه شود. تنها عیبی که نسبت به مدل های مشابه موجود در بازار دارد: ظرفیت باتری کم و عدم وجود دوربین تله فوتو است.


چاپ