عرضه جهانی شیائومی 14 اولترا به صورت رسمی آغاز شد!

شیائومی چند سالی می شود که نسخه اولترا را فقط در سرزمین اصلی خود، یعنی چین عرضه می کند. اما، این دفعه برخلاف سنت همیشگی نسخه پریمیوم را به صورت جهانی عرضه کرد!

شیائومی14 اولترا عرضه جهانی

سری Ultra شیائومی چند سالی است که فقط در چین عرضه می شود. اما به نظر می رسد این بار Xiaomi قصد دارد نسخه اولترا را در تمام بازارهای جهانی به جز ایالات متحده عرضه کند. نسخه پریمیوم سری شیائومی 14 از نظر کیفیت عکاسی نسبت به مدل های قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است.

گوشی جدید شیائومی 14 اولترا به دوربین های درجه 1 شرکت ژاپنی لایکا و سنسورهای گران قیمت مجهز است. ماژول دوربین اصلی گوشی چینی چهار سنسور مختلف دارد و می توانند فواصلی کانونی مورد نیاز و موارد مورد نیاز دیگر را به راحتی پوشش دهد. مراسم اصلی شیائومی در رویداد MWC 2024 اجرا می شود. بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند چین قصد دارد نسخه اولترا را در بازارهای اروپا با قیمت 1499 یورو(معادل 1623 دلار) به فروش برساند.

مشخصات شیائومی 14 اولترا

به جز دوربین اصلی گوشی شیائومی 14 اولترا(Xiaomi 14 Ultra) که دارای LYT-900 است، سایر حسگرهای ماژول دوربین اصلی از نوع سونی IMX858 هستند. این حسگرها با تعویض فواصل کانونی مختلف، کیفیت مشابهی را تضمین می‌کنند. علاوه براین، در این دستگاه از فضای ذخیره‌سازی LPDDR5X و UFS 4.0 استفاده می‌شود تا بتواند پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 را به طور کامل تکمیل کند و عملکرد سریعی را ارائه دهد.

طراحی و رنگبندی فوق العاده

نسخه اولترا مدل 2024 از نظر طراحی تا حدودی به نسخه قبلی یعنی شیائومی 13 اولترا شباهت دارد اما با کمی تفاوت های جزئی! به عنوان نمونه سازنده در نسخه پریمیوم سری 14 سطح پنل دوربین آن به جای شیب دار، صاف طراحی شد. قاب پشتی با یک روکش چرم مصنوعی پوشیده شد تا در عین نرمی چسبناک باشد تا کاربر احساس راحتی بیشتری کند.شیائومی ادعا می‌کند که تمام قطعات قاب پشتی از یک بلوک آلومینیوم ساخته شده‌است، بنابراین نسبت به تلفن هایی که قطعات آنها از برش های مختلف تشکیل می شوند دوام بیشتری خواهد داشت. با این حال، بدنه آن مثل سامسونگ گلکسی 24 اولترا یا آیفون 15 پرومکس تیتانیومی نیست.

شیائومی 14 اولترا رنگبندی

روی دکمه روشن/خاموش آن الگویی حک شده قرار دارد که به وضوح قابل مشاهده است. دکمه تنظیم صدای آن با توجه به کنتراست آن صاف طراحی شده است. برجستگی دوربین در قاب پشتی دستگاه به زیبایی بصری آن اضافه کرده، اما روی وزن دستگاه هیچ تاثیر منفی نداشته است. بنابراین وزن سبکی دارد و کاربر را اذیت نمی کند.

صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا

لبه های صفحه نمایش شیائومی 14 اولترا انحنادار و چهار گوشه آن متقارن است. این انحنا با عث نمی شود تصویر صفحه نمایش دو تیکه شود بلکه فقط به آن کمک می کند تا با قاب آلومینیومی به صورت یکپارچه در بیاید. پنل صفحه نمایش از نوع LTPO AMOLED است و می تواند از نرخ تازه‌سازی 1-120 هرتز و وضوح تصویر 1440 x 3200 و تراکم 522 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی کند.

شیائومی14 اولترا صفحه نمایش

حداکثر روشنایی که می تواند این گوشی از آن پشتیبانی کند، 3000 نیت است. در طول روز تنظیم روشنایی روی 1000 نیت می تواند کافی باشد. البته نور صفحه نمایش این گوشی می تواند برای چشم های حساس روی نور کمتر هم تنظیم شود. اما، این تغییرات به گونه ای نیست که کاربر آن را حس کند. پنل شیشه ای آن با یک گلس شیشه ای جدید محافظت می شود که نسبت به مدل های قبلی مقاومت بالاتری دارد. چرم قاب پشتی از نوع چرم گیاهی است و دوام زیادی در برابر سایش های شدید دارد. مهم ترین ویژگی که می تواند به یکی از معیارهای مهم در زمان خرید گوشی تبدیل شود، گواهی نفوذ است. نسخه اولترا سری 14 گواهی
IP68 دارد که بالاترین گواهی حال حاضر در بین گوشی های هوشمند به حساب می آید.

دوربین شیائومی 14 اولترا

گوشی Xiaomi 14 Ultra با جدیدترین سنسور دوربین شرکت سونی یعنی LYT-900 عرضه می شود که ابعاد آن به 1 اینچ می رسد. این ابعاد معمولا برای گوشی ها خیلی بزرگ است و بیشتر در دوربین های عکاسی از آن استفاده می شود. حسگرهای جدید LYT سونی یک ترانزیستور 2 لایه جدید دارند که به جمع آوری نور بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاهتر کمک می‌کند. سه دوربین دیگر آن: یک دوربین فوق عریض، یک دوربین تله‌فوتو با ضریب بزرگنمایی 3.2 برابر و دوربین تله‌فوتو با ضریب بزرگنمایی 5 برابری همگی به یک حسگر 50 مگاپیکسلی سونی 858IMX داخلی مجهز هستند. این حسگرهای بسیار پیشرفته کیفیت بالایی را برای هر دوربین ارائه می کنند. هر کدام از این دوربین‌ها با لنزهای لایکا و یک دوربین زوم 3.2 برابری همراه است و یک لنز تله‌فوتو شناور دارد که فوکوس بهتری در فواصل نزدیکتر (تا 10 سانتیمتر) فراهم می‌کند. حسگر اصلی به صورت یک دیافراگم متغیر بدون پله طراحی شد که می تواند از طریق باز و بسته شدن مقدار نور بیشتری را وارد حسگر کند. این قابلیت به عکاسان و فیلمبرداران کمک می کند تنظیمات دقیق‌تری درباره مقدار نور و عمق میدان در زمان عکسبرداری اعمال کنند.

شیائومی14 اولترا دوربین

در بخش نرم‌افزاری دوبین ما با حالت‌های تصویربرداری RAW و حالت‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی مواجه می شویم. حالت سینمایی و پرتره به تنظیمات جدیدی مجهز شده اند تا کاربر بتواند با دیدن عکس لذت ببرد. حالت خروجی در فرمت RAW ازعمق رنگ 16 بیتی و 16 مرحله نوردهی HDR پشتیبانی می کند که همه با همکاری شرکت Adobe کالیبره شده‌اند.

گوشی Xiaomi 14 Ultra به سیستم خنک‌کننده اختصاصی IceLoop از شیائومی مجهز است که به آن کمک می‌کند در هنگام اجرای بازی و فیلمبرداری دمای پردازنده را در سطح پایین‌تری نگه دارد. تراشه های حافظه گوشی هیچ فضای اضافی نیست بنابراین، کاربر نمی تواند بیشتر از حد تعیین شده از حافظه استفاده کند یا مقدار آن را افزایش دهد. گوشی پریمیوم نسل 14 شیائومی با 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5Xو 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع UFS 4.0 عرضه می شود.

سیستم عامل شیائومی 14 اولترا

سیستم عامل مبتنی بر هوش مصنوعی HyperOS AI که شیائومی 14 اولترا پشتیبانی می کند می تواند از سبک زندگی کاربران یاد بگیرد و نیازهای روزمره آنها را پاسخ بدهد. به عنوان مثال:کاربر می تواند با کمک گوشی، لامپ هوشمند را به گونه ای تنظیم کند تا در یک زمان مشخص روشن یا خاموش شود. البته این کار را می توان با لوازم خانگی هوشمند مثل تهویه مطبوع، دستگاه‌های تصفیه هوا، تلویزیون هوشمند نیز انجام دادکاربران در آینده نزدیک حتی قادر به اشتراک گذاری فایل در دستگاه‌های شیائومی خواهند بود. به عنوان نمونه: کاربر می تواند برنامه گوشی خود را در صفحه نمایش های بزرگتری مثل تبلت یا تلویزیون مشاهده کند. Xiaomi 14 Ultra، مبتنی بر اندروید 14 است. این شرکت متعهد به ارائه 4 نسخه بروزرسانی اندروید و 5 آپدیت وصله امنیتی شد. طبق برنامه ریزی های شیائمی کاربران می توانند این بروز رسانی ها را به صورت زیر دریافت کنند:
سال

  • سال 2024: Xiaomi 14 Ultra با اندروید 14 عرضه می شود.
  • سال 2025:  Xiaomi 14 Ultra به اندروید 15 ارتقا پیدا می کند.
  • سال 2026:  Xiaomi 14 Ultra به اندروید 16 ارتقا می یابد.
  • سال 2027:  Xiaomi 14 Ultra به اندروید 17 ارتقا خواهد یافت.
  • سال 2028:  Xiaomi 14 Ultra همچنان از اندروید 17 استفاده می کند.

باتری شیائومی 14 اولترا:

نسخه پریمیوم شیائومی می تواند از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کند. دوام باتری گوشی بالاست و می تواند از سوپر شارژ 90 واتی یا شارژ بی سیم شوپر شارژ 80 واتی پشتیبانی کند.


چاپ