دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی سامسونگ در سال ۲۰۲۵

سامسونگ قصد دارد سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی خود را در چهار سال آینده یعنی سال 2025 عرضه کند

سامسونگ اولین شرکتی در جهان بود که یک دوربین گوشی هوشمند با سنسور 108 مگاپیکسلی عرضه کرد. در ادامه توسعه، غول کره جنوبی هفته گذشته از اولین سنسور دوربین تلفن هوشمند 200 مگاپیکسلی جهان رونمایی کرد. اکنون این شرکت در حال توسعه‌ی یک پروژه‌ جاه‌طلبانه‌ی دیگر است و قصد دارد تا اولین سنسور ۵۷۶ مگاپیکسلی جهان را معرفی کند

Samsung 576MP Launch Timeline 620x342

در جریان ارائه در اجلاس SEMI اروپا ، هی‌چنگ لی (Haechang Lee)، رییس بخش سنسور ارشد خودرو در سامسونگ الکترونیکس نشان داد که غول کره جنوبی قصد دارد سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی خود را در سال 2025 راه اندازی کند.
همچنین ، به نظر می رسد که سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند توسعه نیافته است و این شرکت در حال توسعه آن برای خودروها می باشد. همچنین می تواند در هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی نیز استفاده شود، استفاده از این سنسور برای گوشی‌های هوشمند، اولویت شرکت سازنده نیست اما می‌توان انتظار داشت که در ادامه چنین دوربین‌هایی را در دنیای موبایل نیز رویت کنیم.
سال گذشته، هنگامی که سامسونگ تأیید کرد که روی سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی کار می کند، یونگین پارک، معاون اجرایی سنسور کسب و کار سامسونگ، از بلندپروازی این شرکت برای فراتر رفتن از 500 مگاپیکسل که معادل چشم انسان است ، صحبت کرد.
این شرکت در چند سال گذشته، رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و قصد دارد تا سنسورهای جدید خود را فراتر از گوشی‌های هوشمند، در بخش‌های دیگر هم به کار بگیرد؛ از جمله خودروهای خودران (AVs)، هواپیماهای بدون سرنشین و دستگاه‌های خانگی و مرتبط با اینترنت.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ