شیائومی با برند می خداحافظی میکند!

شرکت شیائومی باتوجه به اینکه از سامسونگ و اپل پیشی گرفته است و یکی از برزگترین شرکتهای تولید کننده گوشی در جهان شده است، نام تجاری Mi را کنار می گذارد.

این یک سنت دیرینه است که سازندگان گوشی های هوشمند به غیر از اپل، تلفن های هوشمند خود را با مارک خاصی که مخصوص دستگاه های تلفن همراه آنها است، تعمید می دهند. این امر به ویژه در مورد شرکت هایی مانند سامسونگ صدق میکند، که سایر محصولات الکترونیکی مصرفی نیز در بازار دارد. با این حال، برخی از تولیدکنندگان مانند وان پلاس- OnePlus ترجیح می‌دهند همانند اپل از نام خودشان در کنار یک عدد استفاده کنند. در حالی که ممکن است برای برخی از شرکت ها تغییر نام کار رایجی نیست، اما شیائومی تصمیم غیرمعمول خود را برای کنار گذاشتن نام تجاری تلفن هوشمند "Mi" گرفته است، با اینکه نام آن کم و بیش در سراسر جهان مشهور شده است.
اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم شیائومی هنوز به جایگاهی مشابه با اپل و سامسونگ نرسیده است. با این حال اخیراً ، این شرکت چینی در برخی بازارها از هر دو شرکت پیشی گرفته و یا حداقل به این کار نزدیک شده استف و منطقی به نظر میرسد که بخواهد مارک تجاری خود را تثبیت کند، چراکه در اکثر بازارها از محبوبیت بیشتری برخوردار است، حتی در حالی که حضور کمی در ایالات متحده ندارد.
شیائومی تقریباً ده سال است که از نام تجاری "Mi" برای گوشی های هوشمند خود استفاده می کند، مدتها قبل از اینکه مارک فرعی مقرون به صرفه خود "Redmi" را معرفی کند. البته خیلی از افراد دقیقا متوجه ارتباط Mi با شیائومی نمی‌شوند و همین نیز شرکت چینی را به فکر وا داشته است تا برای همیشه با این برند خداحافظی کند.

Xiaomi MIX 4 11 1 1280x720

شیائومی در حال حاضر این تصمیم را با معرفی Xiaomi MIX 4 آغاز کرده است، که همانند نسل قبلی خود Mi MIX 4 نامیده می شد. این شرکت پیشتاز چینی همچنین در پاسخ به وب‌سایت XDA Developers اعلام کرده است، که قصد دارد استراتژی نامگذاری جدید خود را برای محصولات آتی نیز ادامه دهد، که نشان می دهد Xiaomi Mi 11T به سادگی Xiaomi 11T نامیده می شود. البته تا به اکنون در مورد مارک های فرعی Redmi و POCO این شرکت هیچ صحبتی نکرده است ، بنابراین فرض بر این است که آنها بدون تغییر به کار خود ادامه خواهند داد.
هرچند این تنها یک تغییر نام ساده نیست بلکه نشانه ایمان آوردن این شرکت به قدرت نام Xiaomi است. اگرچه هنوز نتوانسته ثابت کند که می تواند موقعیت خود را حفظ کند، اما پیشی گرفتن از سامسونگ و اپل در برخی از بازارها حتی برای یک چهارم کافی است تا بتواند توجه مردم را به برند خود جلب کند. تمام اینها در حالی ست که شیائومی هنوز در بازار تلفن های هوشمند آمریکا وارد نشده است.

های فن تک از شما دعوت میکند،دیدگاه خود را در ارتباط با این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ