نحوه استفاده از شارژ بی سیم در گوشی های سامسونگ

بیشتر تجهیزات هوشمند امروزی، از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. جدیدترین دستگاه‌های سامسونگ به ویژه گوشی‌های گلکسی، ساعت‌های هوشمند و حتی هدفون‌های سامسونگ همگی از این قابلیت استفاده می کنند.

شارژر بی سیم
یکی از مزیت های این روش این است که باعث صرفه جویی در زمان می شود و علاوه بر آن، دیگر لازم نیست نگران فرسودگی کابل های شارژرهای قدیمی خود باشید. اما عجله نکنید، ابتدا باید ببینید این شارژرها چگونه کار می کند. ما در این مقاله همه اطلاعاتی که می تواند برای شما مفید باشد ارائه کرده ایم، پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید.

اصول شارژ بی سیم


مرحله 1: ابتدا باید مطمئن شوید که مدل گوشی سامسونگ شما از این شارژ های بی سیم پشتیبانی می کند یا خیر! بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی سامسونگ مدل‌های گلکسی اس 6 تا گلکسی اس 22، گلکسی نوت 5 تا نسخه جدید آن به جز گلکسی نوت 7 کاملا با شارژ های بی سیم سازگاری دارد. حتی، جدیدترین گوشی های تاشو سامسونگ مانند Z Flip3 و Galaxy Z Fold3 نیز می توانند از شارژرهای بی سیم استفاده کنند. اما هیچ کدام از، گوشی‌های سری گلکسی A با این شارژر‌های جدید سازگار نیستند.

ساعت‌های هوشمند نظیر مدل هایGalaxy Watch3 تا Galaxy Watch5 فعلی و مدل Galaxy Watch Active از این نوع شارژ پشتیبانی می کنند. هدفون‌های مدل Galaxy Buds، Buds2 ، Buds+، Buds Live و Buds Pro همگی از شارژرهای بی‌سیم استفاده می‌کنند.

مرحله 2: یک شارژر بی سیم تهیه کنید. دستگاه های سامسونگ از استاندارد مشترک Qi استفاده می کنند، بنابراین با همه شارژرهای بی سیم موجود در بازار سازگار است. با این حال، شارژرهای جدیدتر به احتمال زیاد از سرعت شارژ بالاتری برخوردار هستند. شما حتی می‌توانید از شارژرهایی استفاده کنید که قادر هستند، چندین دستگاه مختلف را به طور همزمان شارژ کنند، مانند Charger Trio. این نوع شارژر می تواند تلفن، ساعت و هدفون سامسونگ شما را به طور همزمان شارژ کنند.

مرحله 3: پد شارژ خود را به برق وصل کرده و دستگاه سامسونگ خود را طوری در بالای آن قرار دهید که، پشت آن رو به شارژر باشد. هنگامی که شارژر به دستگاه متصل شد، باید یک چراغ نشانگر روشن شود. ممکن است مجبور شوید مکان دستگاه را تا زمانی که این چراغ نشانگر روشن شود، تغییر دهید.

شارژر بی سیم گوشی های سامسونگ

مرحله 4: صبر کنید تا دستگاه شارژ شود. زمانی که دستگاه در حال شارژ است، یک چراغ قرمز یا آبی نمایش داده می شود. پس از اتمام شارژ، رنگ چراغ تبدیل به رنگ سبز خواهد شد.

شارژر وایرلس

کاربرد پاورشارژ بی سیم سامسونگ در شارژ لوازم جانبی

شما نمی توانید همیشه برای استفاده از پاور شارژر بی سیم همیشه در نزدیک دستگاه قرار بگیرید. اما، یک راه حل برای شما وجود دارد. شما می‌توانید قابلیت Wireless PowerShare را در دستگاه‌های جدید سامسونگ، مانند Galaxy S22 یا Note20  Ultra داشته باشید. این قابلیت به دستگاه‌های مختلف مانند هدفون، ساعت های هوشمند و... اجازه می‌دهد تا بتوانند از فاصله دور هم به آن متصل و شارژ شوند. برای فعال کردن شارژ بی سیم در دستگاه خود، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله 1: ابتدا باتری خود را بررسی کنید. قبل استفاده از Wireless PowerShare، تلفن سامسونگ شما باید حداقل 30٪ یا بیشتر شارژ داشته باشد.

مرحله 2: برای باز کردن تنظیمات سریع، باید صفحه بالای گوشی خود را به سمت پایین بکشید. حالا در آیکون های موجود باید گزینه Wireless PowerShare با نماد باتری و فلش را مشاهده کنید. حالا آن را انتخاب نمایید.

charge wifi 4

اگر این آیکون را نمی بینید، باید ببینید گوشی شما بروز رسانی شده است یا خیر. حالا، به بخش سفارشی سازی تنظیمات سریع بروید و به صورت دستی آن را اضافه کنید. برای این کار، می توانید سه نقطه عمودی در منوی تنظیمات سریع را انتخاب نمایید.

مرحله 3: دستگاهی را که می خواهید شارژ کنید، ظرف 60 ثانیه پس از روشن شدن PowerShare آن را به Wireless PowerShare قرار دهید (اگر قاب گوشی شما ضخیم است، آن را در زمان شارژ از دستگاه جدا کنید). PowerShare با بیشتردستگاه های Qi سازگار است. بنابراین فرقی نمی کند که دستگاه شما سامسونگ باشد یا نه، می توانید گوشی های دیگر خودتان را هم از این طریق شارژ کنید.

charge wifi 5

ویژگی های آینده برای شارژ بی سیم سامسونگ

شایعاتی مطرح شده است که بر طبق آن، سامسونگ در حال کار بر روی یک نوع هاب شارژ بی‌سیمی است که می تواند به طور همزمان چند دستگاه سامسونگ را شارژ نماید. احتمال دارد سال آینده، همزمان با عرضه گلکسی S23 وارد بازار شود.

اما شایعات دیگری نیز وجود دارد: گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر این که، سامسونگ برای هاب شارژ خود گواهی بلوتوث را دریافت کرده است. چرا شارژر بی سیم به بلوتوث نیاز دارد؟ شاید مربوط به یک سری قابلیت های اضافی دستگاه است. به عنوان مثال، می تواند مربوط به ویژگی اعلام هشدار در زمان شارژ دستگاه سامسونگ باشد.

 


چاپ