تعمیر صفحه نمایش آیفون13 غیرممکن است.

یک اخطار برای آیفون دوست ها: تعمیر صفحه نمایش آیفون 13، توسط یک شخص ثالث تقریبا غیرممکن است، با های فن تک همراه شوید تا علت را بدانید.

طبق گزارش اپل‌اینسایدر تعویض نمایشگر خانواده آیفون ۱۳ توسط اشخاص و تعمیرکاران شخص ثالث منجر به از کارافتادن فیس آی‌دی می‌شود.چراکه اپل با به‌کارگیری یک تراشه کوچک در کابل‌های اتصال به نمایشگر این کار را دشوار کرده است.
به معنی دیگر تعمیر صفحه نمایش توسط اشخاص ثالث در سری آیفون 13 به دلیل جفت شدن یک تراشه کوچک یک گوشی با صفحه نمایش آن دشوارتر است و این نگرانی وجود دارد که این موضوع باعث شود برای همیشه به صنعت تعمیر آسیب برساند.

iphone1325

در آیفون 13 و آیفون 13 پرو، تعمیرات صفحه نمایش منجر به از بین رفتن قابلیت Face ID می شود.، و طبق بررسی ها iFixit ، مقصر ظاهری این تغییر را ردیابی کرده است.
به طور خاص، این یک تراشه میکروکنترلر به اندازه کوچک‌تر از بند انگشت است که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته میباشد. این تراشه یک آیفون را با نمایشگر خود جفت می کند - یا "سریال" می کند، که باعث می شود در صورت نصب صفحه توسط شخص ثالث، Face ID غیرفعال شود.
تنها ارائه دهندگان خدمات مجاز اپل می توانند با استفاده از نرم افزار اختصاصی اپل برای ثبت تعمیر و همگام سازی شماره سریال نمایشگر جدید با میکروکنترلر، این سریال سازی را دور بزنند. همانطور که iFixit اشاره می کند، این به اپل اجازه می دهد تا تعمیرات را تایید یا رد کند. هرچند این راه‌حلی ست که می‌تواند به تعمیرگاه‌های غیرمجاز اجازه دهد تا تعویض صفحه نمایش را انجام دهند، اما این راه حل آسانی نیست. این شامل برداشتن یک تراشه لحیم شده از صفحه اصلی روی صفحه جایگزین است.
بر اساس مصاحبه های iFixit با برخی در صنعت تعمیرات، در میان تکنسین ها احساس "ترس" نسبت به این تغییر وجود دارد. چراکه تعمیرات نمایشگر زیربنای صنعت تعمیر گوشی‌های هوشمند است و تراشه جدید اپل در حقیقت مهم‌ترین بخش این صنعت را به چالش خواهد کشید.

iFixit Replacing iPhone 13 Screen Not In Official Service Is 750x375

با این حال، مشخص نیست که آیا این تغییراز سمت اپل عمدی است یا خیر. در iOS 15، تعمیر صفحه شخص ثالث به آرامی Face ID را غیرفعال می کند. در نسخه های بعدی سیستم عامل، پیغام خطا را نمایش می دهد.
یک منبع نزدیک به اپل به iFixit گفت که این رفتار در به‌روزرسانی آینده اصلاح می‌شود، اما اینکه آیا این اتفاق می‌افتد باید منتظر بود و دید که اپل چه تصمیمی برای کاربران خود دارد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ