آزمایش نمونه اولیه آیفون16 پرو بدون Dynamic Island !!

اپل در نمونه اولیه آیفون16 پرو به جای Dynamic Island از یک بریدگی سوراخ دار استفاده کرد.

آیفون16 نمونه اولیه

هنوز زمان زیادی از عرضه سری آیفون15 نگذشته است که اپل دست به کار شد! طبق پست افشاگر شرور Dragon Ball Z Majin Bu که در پلتفرم ایکس منتشر کرد اپل در حال حاضر مشغول آزمایش یک نمونه اولیه ای از آیفون16 پرو است که به یک بریدگی سوراخ دار به جای جزیره داینامیک مجهز است. شرکت کوپرتینویی در مدل های آیفون14 پرو و آیفون 14 پرومکس برای اولین بار از Dynamic Island استفاده کرد. این تغییرات در تمام مدل های سری آیفون15 تکرار شد.

به نظر می رسد اپل برای حذف جزیره پویا کمی عجله کرد. تحلیلگر معروف راس یانگ، مشاور و مدیرعامل شرکت چینی DSCC در ماه های اخیر گفته بود که همه مدل های آیفون16 به جزیره داینامیک مجهز خواهند بود. البته بیشترین تغییرات مربوط به نمایشگرهای سری جدید می شود. سازنده آیفون قصد دارد در مدل های پرو اندازه نمایشگرها را از 6.1 اینچی قبلی به 6.3 اینچی در سری جدید برساند. اندازه نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 15 پرومکس هم به 6.9 اینچ در آیفون 16 پرومکس تغییر پیدا می کند.

آیفون16 مراحل تغییرات نمایشگرها

البته طبق ادعای یانگ، سری آیفون17 در سال 2025 با تغییرات بیشتری همراه خواهد بود. به احتمال زیاد تا دو سال آینده اندازه نمایشگرهای مدل های غیرپرو به 6.3 اینچ و اندازه نمایشگرهای نسخه های پرو به حدود 6.9 اینچ می رسد. به عقیده او، مدل های آیفون 17 و آیفون17 پلاس همچنان به جزیره داینامیک مجهز خواهند شد. علاوه بر آن، Apple قصد دارد برای اولین بار در مدل های پایه و ارزان قیمت تر از نمایشگرهای ProMotion با نرخ تازه سازی 120 هرتزی استفاده کند.

طراحی نمونه اولیه آیفون16 پرو قطعی نیست و در آینده به احتمال زیاد تغییر می کند. نهایت تا ماه مارس مشخصات اصلی آن نهایی می شود.

آیفون16 بدون جزیره داینامیک

سری آیفون17 پرو در سال 2025 به یک ماژول Face ID زیر نمایشگر با بریدگی سوراخ دار مشابه آن چیزی که در نمونه اولیه آیفون16 پرو دیدیم، مجهز می شود. این خبر با پیش بینی های یانگ هم جور در می آید زیرا، او قبلا گفته بود که جزیره داینامیک در مدل آیفون17 پرو حذف خواهد شد.

اپل در تبلیغات سری آیفون14 بیشتر ویژگی جزیره داینامیک را برجسته کرد اما، به نظر می رسد قابلیت های واقعی آن در حدی نیست که سازنده ادعا کرده بود. اما، اپل هنوز زمان کافی برای ارتقای عملکرد آن دارد. طبق ادعای Majin Bu کنار گذاشتن کامل این ویژگی هنوز قطعی نشده است و به احتمال زیاد حداقل مدل های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس به آن مجهز خواهند شد. بنابراین، نمونه اولیه بعید است به تولید انبوه برسد.


چاپ