7 برنامه محبوب ورزشی و بدنسازی در سال 2023

شما می توانید با محبوب ترین برنامه های ورزشی و بدنسازی همزمان به مجموعه کاملی از برنامه های قدرتی، یوگا، هوازی و ... دسترسی داشته باشید.

fitness

ورزش کردن کار سختی نیست اما داشتن انگیزه، وقت کافی و هزینه باشگاه های ورزشی می تواند مانع از انجام آن شود. شما با کمک برنامه های ورزشی می توانید در خانه بدون پرداخت هزینه اضافی، ورزش کنید. صدها برنامه تناسب اندام برای گوشی های iPhone یا Android وجود دارد. اما کدام یک از آن ها می تواند برای شما انتخاب بهتری باشد؟! برای پاسخ اول باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید. آیا شمار ورزشکار حرفه ای هستید یا مبتدی؟! سئوال دوم: یک دونده هستید یا یوگا کار می کنید! پاسخ شما می تواند به انتخاب برنامه مناسب کمک زیادی کند. بعد از آن باید به دو مورد کلیدی در انتخاب برنامه تناسب اندام دقت کنید: تطبیق پذیری برنامه و قیمت.

معمولا برنامه های ابتدا یک نسخه رایگان را در اختیار کاربر قرار می دهند. پس شما فرصت دارید آن ها را امتحان کنید و ببینید کدام یکی از آن ها راحت تر و پایبندتر هستید. برای راحت تر کردن مسیر انتخاب، ما در اینجا فهرستی از برنامه های کاربردی را ارائه کردیم:


1- Nike Training Club
2- Future
3- Peloton
4- Strava
5- Sweat
6- Ladder
7- Alo Moves

 

1- Nike Training Club

fitness 1

این برنامه تمرینات مختلفی مانند کار با وزنه، تمرینات تناوبی با شدت بالا، تمرینات یوگا، تمرینات اصلی و نکات تخصصی سلامت توسط مربیان نایک را ارائه می دهد تا شما را در مسیر درست نگه دارد.

دنبال کردن تمرینات به علت نمایش ویدئوها در مدت زمان مشخص، کار شما را راحت تر می کند و علاو هبر آن، از نظر ذهنی شما را برای تمرین بعدی آماده نگه می دارد. از نکات مثبت آن، قابلیت اتصال به اپل واچ است بنابراین، کاربر به راحتی می تواند از طریق ساعت هوشمند علائم حیاتی مانند ضربان قلب و مدت زمان فعالیت را کنترل کند. بهترین قسمت آن، رایگان بودن برنامه است. شما چه ورزشکار حرفه ای باشید و چه مبتدی در هرصورت به منابع زیادی دسترسی خواهید داشت.

 معایب   مزیت

فاقد شخصی سازی

 

کلاس های مختلف برای انتخاب

 
 

اگر ساعت اپل ندارید، نمی توانید اطلاعات تناسب اندام را کنترل کنید

 

برند قابل اعتماد و شناخته شده

   

قابل استفاده در باشگاه یا خانه

 

2- Future

بهترین برنامه آموزشی برای افراد به صورت شخصی

fitness 2

برنامه Future نسبت به برنامه های مشابه موجود، متفاوت است. شما می توانید در این برنامه زیر نظر یک مربی حرفه ای به فعالیت های ورزشی بپردازید. مربی می تواند فعالیت افراد را زیر نظر بگیرد و تمرین های مناسب آن ها را ارائه دهد. مربی ها حتی قادر است سطح تناسب اندام، اهداف و تجهیزاتی که در دسترس شماست را نظارت کنند. سازندگان برنامه معتقدند نظارت درست افراد را در  پایبندی به برنامه هایشان کمک می کند.

برای شروع به کار با این برنامه، ابتدا باید به یک سری سئوالات پاسخ دهید. سئوالاتی مانند این: به چه نوع تمرینی علاقه دارید، با چه نوع مربی می خواهید کار کنید و اهداف شما از انجام تمرینات چیست. در این برنامه مربی های مختلف در زمینه های گوناگون وجود دارند. سازندگان توصیه می کنند برای استفاده حداکثری از قابلیت های برنامه بهتر است از یک اپل واچ یا پوشیدنی های اندرویدی مناسب استفاده کنید تا مربی بتواند تمام پیشرفت های شما را ببیند و در صورت نیاز حرکات شما را اصلاح کند. قیمت خرید اشتراک آن به صورت ماهانه 149 دلار می باشد که خیلی ارزان نیست. اما، نسبت به جلسات حضوری در باشگاه های ورزشی مناسب تر به نظر می رسد. Future برای ترغیب کردن مشتریان به خرید برنامه، اشتراک ماه اول را به 19 دلار رسانده است.

معایب    مزیت 
 قیمت بالاتر نسبت به سایر برنامه های تناسب اندام  

دسترسی به یک مربی شخصی

 

   

امکان سفارشی کردن نسبت به اهداف افراد

 

   

کنترل منظم فعالیت با مربی بدون خارج شدن از خانه

 

   

ایده آل برای کاربران آیفون و اندروید

 

 

3- Peloton

بهترین برنامه تناسب اندام 

fitness 3

محبوبیت برنامه Peloton در دوران همه گیری بیشتر شد. این برنامه مجهز به کتابخانه بزرگی از تمرینات ورزشی رشته هایی مانند دوچرخه سواری، دویدن، تمرینات قدرتی، یوگا، پیلاتس و حرکات کششی است. سطح تمرینات Peloton آن به گونه ای طراحی شده است که هم برای افراد مبتدی و هم ورزشکاران حرفه ای مناسب باشد.

برنامه ورزشی به تازگی عملکرد جستجو را بروز رسانی کرد تا کاربران بتوانند به راحتی مربی، عنوان کلاس و سبک مورد نظر خود را انتخاب کنند. امکانات آن برای کاربران نسخه پریمیوم و نسخه معمولی متفاوت است. کاربران پریمیوم می توانند به کلاس های خصوصی دسترسی داشته باشند. قیمت اشتراک Peloton برای ماه اول رایگان است اما، از ماه دوم به بعد ماهانه 13 دلار اعلام شده است.

معایب  مزیت 

فاقد امکانات شخصی سازی است

 

 

Peloton یکی از برندهای محبوب در برنامه های ورزشی است

 

 

اگر می خواهید در رده بندی دوچرخه سواری قرار بگیرید، باید دوچرخه Peloton داشته باشید

 

 

مربیان پر انرژی و با انگیزه دارد

 

 

بابت دسترسی نامحدود باید 32 دلار بیشتر بپردازید

 

 

ماه اول رایگان است

 

   

قابلیت پخش بر روی گوشی هوشمند، تلویزیون، تبلت یا کامپیوتر را دارد

 

 

4- Strava

بهترین برنامه در حال اجرا

fitness 4

اگر دونده هستید و می خواهید اپیکیشن مسافت طی شده را به شما نشان دهد، Strava بهترین گزینه است. البته این برنامه فقط محدود به دویدن نمی شود بلکه ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و سایر تمرینات را نیز پوشش می دهد. Strava مجهز به GPS است و می تواند گوشی اپل یا اندرویدی شما را به یک مانیتور دقیق تبدیل کند. استراوا قابلیت اتصال به ساعت های مختلف مانند اپل واچ، گارمین، فیت بیت یا ساعت سونتو را نیز دارد.

این برنامه می تواند شما را به دوستانی که در برنامه حضور دارند متصل کند. آن ها قادرند شما را تشویق یا در مورد پست های شما در بخش فید Strava نظر بدهند. اگر علاقه ای به اشتراک گذاری داده ها و مسیرهای در حال اجرا ندارید، می توانید از بخش تنظیمات اطلاعات خود را خصوصی نگه دارید. قابلیت جدید Strava Beacon به شما امکان می دهد موقعیت مکانی خود را فقط برای یک مخاطب خاص در مواقع اضطراری به اشتراک بگذارید.

قیمت اشتراک ماهانه آن برای نسخه پولی حدود 8 دلار در ماه یا سالیانه 60 دلار خواهد بود. کاربران در حال حاضر می توانند با نصب این برنامه دو ماه رایگان از آن استفاده کنند.

معایب   مزیت
 

بسته به جایی که هستید می تواند امکان ردیابی قطع شود

 

 

استفاده دو ماه به صورت رایگان

 

 احتمال دارد بین ساعت GPS شما و داده های برنامه Strava اختلاف وجود داشته باشد  

دارای تنظیمات حریم خصوصی

 

   

قابلیت ارتباط با دوستان و سایر دوندگان

 

   

قابلیت اتصال به بسیاری از دستگاه های مجهز به GPS

 

   

امکان ردیابی برای ورزش های آبی، دوچرخه سواری، پیاده روی و دویدن

 

 

5- Sweat

مناسب ترین برنامه ورزشی برای زنان

fitness 5

این برنامه توسط مربی محبوب استرالیایی، Kayla Itsines تأسیس شده است. او این برنامه را فقط مخصوص استفاده زنان طراحی کرد. در ابتدای راه اندازی به عنوان پلتفرمی برای دسترسی به برنامه های تمرینی Itsines HIIT عمل می کرد، اما به مرور زمان توسعه یافت. در سال 2021، Sweat توسط شرکت iFit (یک شرکت فناوری تعاملی جهانی سلامت و تناسب اندام) خریداری شد.

کاربران با خرید آن به برنامه های تمرینی مختلفی از یوگا، قدرتی و پیلاتس دسترسی دارند که می توان در خانه یا باشگاه انجام داد.

 همه مربیان این برنامه خانم هستند و ورزش های مختلفی مانند یوگا، قدرتی و پیلاتس را آموزش می دهند. هزینه اشتراک ماهانه آن 20 دلار در ماه است، اما در صورت تمایل می توانید اشتراک سه ماهه آن را نیز خریداری کنند.

 معایب  مزیت 
 

گرم کردن قبل از شروع ورزش، اختیاری است

 

 

تمرینات موجود در برنامه فقط مختص زنان است

 

 

برنامه توانایی اصلاح فرم یا تکنیک تمرین را ندارد

 

 

دارای انجمن های آنلاین است و شما را به زنان سراسر جهان متصل می کند

 

 

برنامه غذایی ارائه شده از طریق برنامه متناسب نیازهای شما نیست

 

 

در مقایسه با سایر برنامه های تناسب اندام، قیمت کمتری دارد

 

 

6- Ladder

بهترین برنامه مخصوص تمرین های قدرتی

fitness 6

برنامه نردبات یا Ladder مخصوص برنامه های قدرتی طراحی شده است. این برنامه می تواند شما را به مربیان زیادی که در این رشته فعالیت می کنند، متصل کند. شما فقط کافی است به سئوالاتی که برنامه از شما در مورد سبک تمرین، هدف اصلی، تعداد دفعات تمرین و تجهیزات مورد دسترس می پرسد، پاسخ دهید. نردبان، طبق برنامه ریزی مربی برای شما یک برنامه هفتگی اراده می دهد که یکشنبه هر هفته می توانید آن را دریافت کنید.

نسخه های نردبان در حال حاضر فقط در دسترس کاربران اپل قرار گرفته است. اما، سازندگان تلاش می کنند نسخه اندرویدی آن را  به زودی منتشر کنند. شما در زمان تمرین، ویدئوهای مختلفی از تمرینات دریافت می کنید که براساس نوع وزن، سبک تمرین و مدت زمان آن را به شما اطلاع می دهد.

علاوه بر این، اگر در حین تمرین برای کاربر سئوالی پیش بیاید می تواند سئوال خود را با سایر اعضای تیم در میان بگذارد یا از مربی خود بپرسد. Ladder برای 7 روز اول رایگان است اما، بعد از آن بسته به نوع طرحی که ثبت نام کردید حداقل 30 دلار در ماه بپردازید. شما می توانید با پرداخت 15 دلار بیشتر به نسخه های Pro و Elite هم دسترسی داشته باشید.

معایب   مزیت
 

محدودیت دسترسی

 

 

امکان چت با مربی

 

 

بیشتر بر روی تمرینات قدرتی متمرکز است

 

 

استفاده رایگان یک هفته ای پس از نصب برنامه

 

   

استفاده رایگان یک هفته ای پس از نصب برنامه

 

 

امکان استفاده از مربی شخصی با پرداخت ماهانه کمتر از 50 دلار

 

 

7-  Alo Moves

بهترین اپلیکیشن یوگا

fitness 7

یکی از برنامه های محبوب برای طرفداران یوگا به حساب می آید. این برنامه توسط شرکت Alo راه اندازی شده است و تمرینات مختلفی از ورزش های یوگا، پیلاتس، بار، مدیتیشین و ... را ارائه می دهد. شما می توانید به حرکات مختلف این ورزش مانند هاتا، آشتانگا، وینیاسا، ترمیمی و حتی یوگای قبل از زایمان دسترسی داشته باشید. کاربر حتی قادر است تمرین یوگا را براساس سطح تجربه، اهداف و مدت زمان جلسات سفارشی سازی کنید.

نسخه های اندوریدی و ios آن قابل دسترسی می باشد. شما می توانید هر هفته به مربیان جهانی و کلاس جهانی متصل شوید. این برنامه در حال حاضر اجازه می دهد به مدت 14روز رایگان از آن استفاده کنید. اما، پس از پایان این مهلت، باید اشتراک ماهانه آن را (20 دلار) یا سالانه (199 دلار) پرداخت کنید.

معایب   مزیت 
 

برای ورزش های قدرتی مناسب نیست

 

 

دارای کلاس های مختلف یوگا

 

 

اشتراک سالانه آن گران است

 

 

آزمایش رایگان به مدت دو هفته قبل از عضویت

 

 بدون اجرای زنده و برقراری ازتباط مستقیم با مربی  

امکان ذخیره و دانلود ویدئوها

 

 


چاپ