عینک واقعیت افزوده جدیدی که با آن اشیای نامرئی را می بینید!

محققان ایرانی دانشگاه MIT از عینک واقعیت افزوده جدیدی به نام X-AR رونمایی کردند که، می تواند با کمک اشعه ایکس محتوای داخل جعبه را ببیند.

 x arعینک

محققان MIT عینک‌ واقعیت افزوده با فناوری X-AR ساختند که به کاربر امکان می دهد با اشعه ایکس اشیای مخفی اطراف خود را ببیند. این دستگاه از ترکیب بینایی کامپیوتر و حسگرهای بی سیم برای این کار استفاده می کند. عینک X-AR بطور خودکار اشیایی را که از دید کاربر پنهان است به عنوان مثال: پشت یک شی دیگر یا داخل یک جعبه قرار گرفته باشد، را می تواند شناسایی کند.

x-ar ردیابیفرکانس رادیویی (RF) به علت این که می‌توانند از موانع عبور کنند، برای ردیابی اشیای برچسب‌گذاری شده با برچسب‌های RFID بسیار مناسب هستند. کاربر با کمک این هدست به محل مورد نظر هدایت می شود. کاربر براساس بازتاب فرکانس جعبه مورد نظر را پیدا می کند و شی مورد نظر را از جعبه خارج می کند و هدست مورد را تأیید می کند. در محیط هایی مانند انبارهای بزرگ، هدست می‌تواند اشیای مخفی را از فاصله را از 9.8 سانتی‌متر (3.8 اینچ) شناسایی کند. عینک X-AR می تواند با دقت 96 درصد مشخص کند که کاربر شی را درست برداشته یا نه!


فاضل ادیب، دانشیار دپارتمان مهندسی برق و علوم کامپیوتر MIT و سرپرست تیم تحقیقاتی در مورد این عینک گفت: "هدف ما این بود عینکی بسازیم که با آن اشیای نامرئی را ببینیم. اشیایی که در کنار گوشه های جعبه مخفی شده اند. ما با این عینک به شما کمک می کنیم تا این اشیاء را به راحتی پیدا کنید. عینک واقعیت افزوده X هیچ نمونه مشابه ندارد."


چاپ