دست مصنوعی هوشمند Bionic با قابلیت کنترل از راه دور

جسیکا اسمیت، شناگر استرالیایی به دلیل اتفاق ناخوشایندی که در کودکی تجربه کرد، رابطه خوبی با پروتزهای مصنوعی نداشت. اما تصورات او توسط یک دست بیونیک بریتانیایی که می‌تواند از راه دور در هر کجای دنیا کنترل شود، به چالش کشیده شده است. برای آشنایی بیشتر با دست مصنوعی بیونیک شرکت Covvi با های فن تک همراه باشید.

ROBATIC 1به والدین جسیکا توصیه شد که برای کمک به رشد این کودک از پروتز استفاده کنند، اما این وسیله بدترین اتفاق دوران زندگیش را رقم زد. او به وسیله یک کتری جوشان دچار سوختگی شد و به همین دلیل 15 درصد از بدنش سوخت. جسیکا گفت: «همیشه به این فکر می کنم که این دست مصنوعی واقعاً به من نه تنها کمکی نکرد، بلکه وحشتناک ترین حادثه زندگی من را رقم زد.»


اما کنجکاوی او زمانی برانگیخته شد که شرکت بریتانیایی Covvi، مستقر در لیدز شمال انگلستان، به او پیشنهاد داد تا نکسوس را امتحان کند. برای اسمیت بیشتر یک چالش احساسی به حساب می آمد، ولی او موفق شد بر این احساسات غلبه کند و در سن 37 سالگی به این دستگاه مجهز شود.

دست‌های بیونیک، از طریق موتورهای دستی انرژی الکتریکی ماهیچه‌های بازو را به انرژی حرکتی تبدیل می‌کنند و کاربر را قادر می‌سازد لیوان را در دست نگه دارد، دری را باز کند یا تخم‌مرغ را بردارد.

سیمون پولارد، که پنج سال پیش شرکت Covvi را تأسیس کرد، گفت که می‌خواهد قابلیت بلوتوث را به دستگاه اضافه کند تا متخصصان شرکت این امکان را داشته باشند تا آن را از طریق یک برنامه به‌روزرسانی کنند.

ROBATIC 4

مدیر اجرایی گفت: «این قابلیت که ما بتوانیم برخی از ویژگی هایی را از راه دور برای مشتری تغییر دهیم، یک چیز واقعاً قدرتمند است و برای اولین بار در بازار عرضه می‌شود.»

برخی از دست‌های بیونیک شرکت های رقیب را می‌توان با اپلیکیشن کنترل کرد، اما پولارد گفت که توانایی صحبت کردن با یک دستگاه، Nexus را از محصولات مشابه متمایز می‌کند.

برای انجام این کار، داده های هر کاربر جمع آوری می شود، البته این کار توسط شریک NetApp (NTAP. O) مدیریت می شود. پولارد گفت که Covvi در حال حاضر با 27 توزیع کننده در سراسر جهان از جمله استرالیا، چین و ایالات متحده امضا کرده است و قصد دارد تولید ماهانه خود را به 100 عدد در ماه برساند.

ROBATIC 3

خانم اسمیت که یک سخنران و نویسنده کودکان است، گفت که کووی انقلاب جدیدی برای او ایجاد کرد. او گفت: « چند کودک داشتم که از من می‌پرسیدند آیا می‌توانم حرکات دست متفاوتی انجام دهم، برخی مودبانه، برخی نه چندان مودبانه. من امروز صبح از کووی پرسیدم و می دانم که در چند ساعت آینده این کار انجام خواهد شد.» او گفت "که این فناوری فقط زندگی او را تغییر نمی دهد، بلکه زندگی سه فرزندش را نیز تغییر داده است. آنها فکر می کنند این اتفاق شگفت انگیزی است و من مانند یک ربات نیمه انسان هستم. ظاهر دست "بیونیک"، با توجه به وجه تمایز آن با محصولات دیگر، جذابیت خاصی دارد." او گفت: "من دیگر سعی نمی کنم که خودم را پنهان کنم. من با دسترسی به فناوری‌هایی که قبلاً هرگز در دسترس نبوده‌اند، توانستم اعتماد به نفسم را بالاتر ببرم."


چاپ