گوگل اولین عینک هوشمند مترجم همزمان را ساخت

شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی و فناوری آمریکایی «گوگل» در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان «Google I/O» از ساخت یک عینک‌ هوشمند خبر داد که می‌تواند مکالمه دو نفر با زبان های مختلف را به صورت همزمان، ترجمه و برای کاربر نمایش دهد. برای آشنایی بیشتر با عینک مترجم گوگل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

eunak

این شرکت که سال ها پیش به عنوان یک موتور جستجو در اینترنت ظاهر شد، نشان داد که در مدت زمان بسیار کوتاهی، کاربران اینترنت در جهان قادر خواهند بود هر گونه اطلاعاتی را تنها با متصل کردن دوربین گوشی هوشمند به اینترنت، اطلاعات مورد نیاز خود را در این آدرس جستجو کنند.

به گفته گوگل، فقط یک عکس از هر غذایی برای شناخت تمام رستوران های خوب که آن غذا را در منطقه نزدیک به کاربر ارائه می دهند، کافی است. همچنین می‌توانید دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت قفسه‌های بیسکویت در هر فروشگاهی بگیرید تا سالم‌ترین آن‌ها را پیدا کنید.

گوگل به عنوان بخشی از چشم انداز بلندمدت خود، در حال توسعه عینک های هوشمندی است که می تواند ترجمه های نوشته شده را به صورت خودکار در دید کاربر نمایش دهد. گوگل این فناوری را «ترجمه همزمان متن» نامیده است، و علت آن را با نمایش تصاویر ویدئویی در طول کنفرانس، به عنوان توضیحات بیشتر نشان داد.

این شرکت جزئیات فنی بیشتری مانند طول عمر باتری آن ها، فاش نکرد. از لحاظ جلوه ظاهری نیز، قاب عینک ها شبیه به شیشه قاب های عینک های قدیمی است، با این تفاوت که ابعاد آن، کمی بزرگتر می باشد.

باید به این نکته اشاره کنم که، فناوری ادغام محتوای دیجیتال در یک محیط خارجی، چه روی صفحه نمایش نمایش داده شود و چه در دید کاربر؛ در واقع به عنوان همان واقعیت افزوده "AR" شناخته می شود. مشخص است که شرکت های دیگری نیز مانند اپل و فیس بوک هم در حال کار بر روی توسعه عینک های هوشمند با استفاده از فناوری واقعیت افزوده هستند. چند سال پیش، شرکت آلمانی بوش نمونه آزمایشی از یک عینکی را ارائه کرد که فلش هایی را برای تعیین جهت در مقابل چشم کاربر نشان می دهد تا به او کمک کند که به مقصد برسد.


چاپ