رونمایی جدید شرکت کاسیو از یک ساعت علمی تخیلی

یکی از محصولات برجسته در تقویم عرضه کاسیو جی شاک در سال 2021، ساعت فوق العاده GMW-B5000TVA بود، یک ساعت با الهام از داستان های علمی تخیلی که بر اساس مدل محبوب B5000 مربعشکل آن، در فیلم بیگانگان روی مچ شخصیت فیلم به نام ریپلی دیده شد. حالا شرکت کاسیو با عرضه نسخه دوم آن تا تابستان امسال می خواهد ببینید محصول جدید همان میزان توجه را دوباره به خود جلب می کند یا خیر؟! برای آشنایی بیشتر با ویژگی های کاسیو جی شاک تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

تصویر ساعت جدید کاسیو

رنگ مشکی سرد B5000TVA از بین رفته است و یک الگوی هندسی ترکیبی از رنگ های مشکی، قهوه ای و سایه های بژ به چشم می خورد. خطوط تیز، رنگ‌های مختلف را از هم جدا می‌کند و با قاب مربع شکل، زاویه‌دار و دستبند ساعت مطابقت دارد. نسخه اول تصویری از ربات های جنگنده غول پیکر و خلبان هایی را که در داخل آن قرار دارند را در ذهن ایجاد می کرد، در حالی که این نسخه شبیه ساعتی است که توسط ساکنان زمین از آنها استفاده می شود.

 

طرح رنگ، مشهودترین تغییر در این طراحی جدید است، اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه تغییرات دیگری نیز خواهید شد. در قسمت های دایره‌ای شکل که برای برجسته کردن عملکرد دکمه‌ها در نسخه قبلی B5000TVA استفاده می‌شد، به مثلث‌ها در مدل B5000TVB تغییر شکل داده است. برخی از نوشته های برجسته شده، برای مثال علامت تجاری Tough Solar اکنون به جای سایه های خاکستری در مدل قبلی، از رنگ نارنجی که یک رنگ متضادی می باشد، استفاده شده است.

متن حک شده بر روی دستبند و گیره B5000TVA  با چند تغییر به اینجا باز گشته است، که مهم ترین آن عدم اشاره به پوشش کربنی الماس مانند (DLC) است که این بار در ساعت وجود ندارد. تمام متن روی قاب تیتانیومی با لیزر حکاکی شده است تا با گذشت زمان ناپدید نشود و کریستال یاقوت کبود روی صفحه نمایش نیز آن را از خط و خش در امان نگه می دارد.

تصویر ساعت جدید کاسیو

کاسیو تمام فناوری های موجود خود را در GMW-B5000TVB نیز به کار گرفته است. علاوه بر ویژگی Tough Solar، یک اتصال بلوتوث به تلفن شما دارد که به ساده‌سازی برخی از عملکردهای رایج ساعت مانند تنظیم ساعت جهانی و شروع تایمر کمک می‌کند. هیچ ویژگی های اضافه تری مانند ویژگی هایی که ساعت های هوشمند از قبیل اعلان‌های تناسب اندام GBD-200 ارائه نمی‌کند.

چیز دیگری هم وجود دارد؟ ویژگی Multi-Band 6 کاسیو تضمین می‌کند ساعت در هر کجای دنیا که هستید، زمان صحیح را حفظ می‌کند، گنجانده شده است. این ساعت ضد ضربه و مقاوم در برابر آب تا عمق 200 متری است. بدنه ای از جنس تیتانیوم و کریستال یاقوت کبود دارد که به استحکام کلی افسانه‌ای مانند G-Shock اضافه می کند.

GMW-B5000TVB در ماه جولای عرضه خواهد شد و قیمت آن 1500 پوند انگلیس است. در ایالات متحده نیز عرضه می شود، اما زمان و قیمت آن هنوز مشخص نشده است، اگرچه B5000TVA حدود 1650دلار قیمت داشت. اما از آن ساعت به تعداد محدود تولید شده بود و به سرعت هم به فروش رفت. ممکن است این بارهم دوباره همین اتفاق بیفتد، به این معنی که اگر یکی از آن ها را می خواهید، ممکن نیست زمان خرید ، آن را از دست بدهید.

 


چاپ