مک استودیو با M1 Ultra SoC در کنار مانیتور خارجی 5K

مک استودیو و استودیو دیسپلی در رویداد مجازی اپل در روز سه شنبه (۸ مارس) (17 اسفند)رونمایی شدند..

مک استودیو بالاتر از مک مینی مجهز به M1 قرار گرفته است و همچنین از Mac Pro موجود بر پایه اینتل بهتر عمل می کند. نمایشگر استودیو اپل به عنوان جدیدترین نمایشگر خارجی این شرکت عرضه می شود. این تراشه از تراشه Apple A13 پشتیبانی می کند تا برخی از وظایف پردازشی را به صورت بومی انجام دهد.

مشخصات مک استودیو
مک استودیو از نظر اندازه کوچکتر از مک پرو است و به گونه ای طراحی شده است که شبیه مک مینی اما بلندتر باشد. این گوشی از آلومینیوم ساخته شده و دارای لوگوی اپل در بالا و همچنین پورت های USB Type-C یا Thunderbolt و یک اسلات کارت SDXC در جلو است. این دستگاه همچنین دارای مجموعه ای از پورت ها در پشت است که شامل اترنت 10 گیگابایتی، HDMI، Thunderbolt 4 و دو پورت USB-A می شود. جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز وجود دارد. علاوه بر این، مک استودیو دارای گزینه های اتصال Wi-Fi 6 و Bluetooth 5 است.

apple mac studio image 1646767440723

مشخصات صفحه نمایش اپل استودیو
صفحه نمایش اپل استودیو در اندازه 27 اینچی و وضوح 5K با روشنایی 600 نیت و True Tone برای تنظیم رنگ بر اساس شرایط محیطی عرضه می شود. این بر خلاف Pro Display XDR است که دارای صفحه نمایش 32 اینچی 6K (6016x3384 پیکسل) با تراکم پیکسلی 218ppi است. پنل روی صفحه نمایش استودیو اپل نیز ادعا می شود که رنگ واقعی 10 بیتی و زوایای دید فوق العاده وسیع را ارائه می دهد. مانیتور جدید اپل مجهز به یک SoC A13 برای انجام برخی فرآیندها بدون استفاده از منابع خارجی و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض است که از Center Stage برای قاب‌بندی مجدد تماس‌های ویدیویی بر اساس افرادی که در قاب تشخیص می‌دهد پشتیبانی می‌کند. آرایه سه میکروفون و سیستم شش بلندگوی با کیفیت بالا نوید صدایی شفاف از جمله صدای فضایی برای موسیقی و ویدیو با Dolby Atmos را می‌دهند.

apple studio display image 1646767587937

بازوی قابل تنظیم شیب و ارتفاع و گزینه نصب VESA وجود دارد. یک گزینه شیشه‌ای با بافت نانو می‌تواند بازتاب‌ها را کاهش دهد. دارای سه پورت USB Type-C با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و یک درگاه Thunderbolt است که امکان اتصال به تمام تجهیزات جانبی را فراهم می کند و می تواند هر نوت بوک مک را تا حداکثر ۹۶ وات شارژ کند.
صفحه کلید جادویی اپل با تاچ آیدی، ماوس جادویی و ترک‌پد جادویی در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای جدید موجود خواهد بود.
قیمت مک استودیو در هند 1,89,900روپیه است. برای نوع پایه که با M1 Max SoC، 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD عرضه می شود. اگر تراشه M1 Ultra را می‌خواهید، قیمت‌ها از 3,89,900 روپیه شروع می‌شود. با 64 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD.
مک استودیو مجهز به 32 گیگابایت حافظه یکپارچه است و با یک SSD 512 گیگابایتی شروع می شود. M1 Ultra SoC دارای حداکثر 20 هسته پردازنده و 64 هسته پردازشگر گرافیکی است و می تواند تا 128 گیگابایت رم یکپارچه و 8 ترابایت حافظه SSD را پشتیبانی کند. پیکربندی پیشرفته با M1 Ultra SoC، 128 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD قیمتی معادل 7,89,900روپیه دارد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ