5 دلیل برای خرید آیفون15

تا رویداد سپتامبر اپل و رونمایی از گوشی های آیفون سری 15 چیزی نمانده است. این شرکت قرار است در اواسط سپتامبر از مجموعه سری بعدی خود رونمایی کند.

 آیفون15

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ شایعات زیادی در مورد سری آیفون15 مطرح است. شایعات زیادی در مورد سری جدید مطرح شده که خریداران را برای خرید گوشی آیفون مدل2023 دچار شک و تردید کرده است. ما در این مقاله قصد داریم به بهترین ویژگی های آن بپردازیم:

5 دلیل اصلی برای خرید آیفون 15 عبارتند از:


1- وجود پورت USB Type-C


خب بلاخره اپل در برابر قوانین جدید اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده از پورت USB Type-C در گوشی های هوشمند، تسلیم شد. شرکت سازنده این پورت را جایگزین پورت اختصاصی خود یعنی پورت لایتنینگ کرده است. اگرچه اتحادیه اروپا تا پایان سال 2024 به تمامی سازندگان گوشی های هوشمند مهلت داده بود اما، شرکت کوپرتینویی تصمیم گرفت زودتر از موعد آن را پیاده سازی کند.

وجود پورت USB-C می تواند به صاحبان گوشی های آیفون این امکان را بدهد که از یک کابل شارژ برای شارژ تمامی تجهیزات الکترونیکی نظیر هدفون، ساعت های هوشمند، هندزفری و گوشی های هوشمند استفاده کنند. کاربران آیفون تا قبل از این مجبور بودند برای گوشی های خود از یک کابل مجزا برای شارژ استفاده کنند. به غیر از این، انتقال از پورت Lightning به USB Type-C مزایای بسیار زیادی هم با خود به دنبال دارد.

اول از همه، کابل‌های USB Type-C به صورت غیر مستقیم می‌توانند جریان‌های برق بیشتری را حمل کنند، که از 3 آمپر شروع می‌شود و احتمالاً تا 5 آمپر هم شارژ می‌شوند. بنابراین، حداکثر جریان پورت لایتنینگ(2.4 آمپری) در مقایسه با پورت C، کمتر به نظر می رسد.

2- پردازنده سریع A16


پردازنده A16 با فناوری 4 نانومتری با میلیاردها تراشه ای که دارد از لحاظ قدرت محاسباتی خیلی سریع تر از نسل قبلی عمل می کند. بنابراین، دوام دستگاه تا حد زیادی بهبود می یابد و عمر باتری آن در مقایسه با مدل های قبلی بالاتر می رود. البته اپل از تراشه های 3 نانومتری A17 فقط در مدل های ممتاز آیفون15 پرو و آیفون15 پرومکس استفاده خواهد کرد.

3- دوربین پریسکوپ و زوم اپتیکال


مهم ترین قابلیت سری آیفون به ویژه مدل آیفون15 پرومکس/اولترا اضافه شدن قابلیت دوربین پریسکوپ است که برای اولین بار در گوشی های آیفون شاهد آن هستیم. طبق شایعات منتشر شده دوربین جدید نسبت به دوربین های معمولی زاویه باز و زوم اپتیکال 5 تا 6 برابری را ارائه می دهد. دوربین پریسکوپ آیفون15 پرومکس از لنزهای تاشو مشابه رقبای دیگر خود مانند آیفون23 اولترا، پیکل7 پرو و سایر گوشی های هم رده استفاده می کند. به همین علت، گوشی آیفون15 پرومکس با فناوری جدید به شما امکان زوم ترکیبی 50 برابری را می دهد. البته مدل های پرچمدار اندوریدی مانند گلکسی اس 23 اولترا و شائومی 13 اولترا قدرت زوم ترکیبی حداقل 100 برابری دارند و بنابراین نسبت به آیفون15 پرومکس در رده بالاتری قرار می گیرند.

4- طراحی جدید


اگر به بریدگی دایره ای موجود روی نمایشگر گوشی علاقه ای ندارید، جزیره داینامیک می تواند برای شما تازگی داشته باشد. اپل از جزیره داینامیک در همه مدل های موجود در این سری استفاده کرده است، اما با یک تفاوت جزئی! جزیره داینامیک مدل های ممتاز بزرگتر از نسخه پایه و پلاس آن می باشد.
یکی از ویژگی های جذابی که در طراحی این سری می تواند توجه ما را جلب کند، وجود قاب های تیتانیومی در مدل آیفون15 پرو وآیفون 15 پرومکس است. بدنه تیتانیومی می تواند وزن گوشی را سبک تر کند و علاوه براین، دوام آنها را بالاتر ببرد.

5- باتری های بزرگتر


طبق گزارش های منتشر شده، هر چهار مدل سری آیفون15 به باتری بزرگتر مجهز هستند. این قابلیت به طور غیر مستقیم می تواند زمان استفاده از گوشی را افزایش دهد. اگر باتری بزرگتر را در کنار تراشه 3 نانومتری A17 قرار دهیم، عملکرد آیفون های جدید و دوام آنها را نسبت به مدل های قبلی به میزان قابل توجهی بالا می برد.


چاپ