قیمت و مشخصات فنی موتورولا اج 40 پرو

موتورولا به تازگی از آخرین گوشی پرچم دار خود با نام Motorola Edge 40 Pro رونمایی کرده است. گوشی جدید در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین گوشی های حال حاضر است!

edge 40 pro
براساس گزارش فون اریا؛ این دستگاه نسبت به مدل قبلی خود یعنی موتورولا اج 30 پرو، برتری های بیشتری دارد. جدا از تغییرات که در بخش طراحی داشته است امکاناتی به آن اضافه شده که بر دوام و عملکرد گوشی تأثیر زیادی دارد. البته به غیر از همه این موارد، قیمت نهایی آن هم مزید علت شد تا این گوشی جدید تبدیل به یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال 2023 شود.

 

طراحی و ساخت

یکی از تغییرات جدید که در موتورولا اج 40 پرو قابل مشاهده است، ظاهر جدید و مواد به کار رفته در آن می باشد. از ویژگی های طاهری آن می توان به ضخامت نازک، نمایشگر بدون حاشیه، محافظ صفحه نمایش از نوع گوریلا گلس و یک قاب آلومینیومی می باشد. یکی از برتری های آن نسبت به مدل قبلی دریافت گواهی IP68 می باشد. گواهی IP68 برای گوشی هایی صادر می شود که در برابر آب، گرد و غبار مقاومت بالایی دارند.

ضخامت

فضای ذخیره سازی و حافظه پایه نیز نسبت به مدلی قبلی افزایش یافته است. اگرامسال تصمیم به خرید گوشی پرچمدار موتورولا را دارید، باید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت کنید. نسخه پایه موتورلا با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می شود. فضای ذخیره سازی آن نیز سریعتر از مدل اج-30 پرو می باشد. فضای ذخیره سازی آن از نوع 4.0 UFS است اما، مدل قبلی از نوع 3.1 UFS بود.

دوربین

دوربین موتورولا اج 40 پرو از نوع تله فوتو می باشد. ساختار دوربین های اصلی، سنسور فوق عریض و سلفی از لحاظ سخت افزار مشابه مدل قبلی است. فقط با این تفاوت که به جای یک دوربین عکاسی عمقی 2 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی دارد. قدرت زوم اپتیکال آن کاملا مشابه Motorola Edge 30Ultra می باشد. البته، حالت‌های جدید فیلمبرداری حالت دید در شب هنگام فیلم‌برداری، وضوح و بازتولید رنگ آن بهتر شده است.

ابعاد

باتری

شما می توانید با یک بار شارژ گوشی اج-40 پرو تا حدود 30 ساعت با آن کار کنید. با این حال، این عدد به نحوه استفاده شما از تلفن بستگی دارد. مدل موتورولا اج 30 پرو قبلاً با سرعت شارژ بسیار خوبی عرضه شده بود، اما اج 40 پرو رکورد حداکثر شارژ سیمی 125 وات را شکسته است. طبق ادعای شرکت سازنده گوشی جدید، می تواند تنها در 23 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

کیفیت صدا

شرکت موتورلا اج-40 پرو را تکنولوژی جدید صدا موسوم به Moto Spatial Sound رونمایی کرد. این قابلیت باعث می شود صدایی که از بلندگوهای دستگاه یا هدفون متصل به آن پخش می‌شود، فراگیرتر و واقعی‌تر به نظر برسد.

طراحی

نمایشگر

صفحه نمایش Edge 30 Pro از نظر کیفیت عالی بود اما، Edge 40 Pro نمایشگر بهتری نسبت به آن دارد. نرخ تازه سازی نمایشگر آن 165 هرتز است در حالی که، نرخ قبلی 144 هرتز بود. اج-40 پرو از قابلیت نمایش Dolby Vision پشتیبانی می کند، در حالی که نسخه قبلی تنها می‌توانست حالت 10+ HDR را نمایش دهد.

قیمت و در دسترس بودن

موتورولا اج 40 پرو با قیمت پایه 899.99 یورو در اروپا عرضه خواهد شد. شرکت سازنده اعلام کرد که فروش رسمی آن «در روزهای آینده» آغاز خواهد شد. کارشناسان پیش بینی می کنند موتورولا اج 40 پرو نیز تا اواخر امسال در ایالات متحده نیز آماده عرضه می شود.


چاپ