تست مقاومت شیشه نشکن گوشی هوآوی میت 50 !

گوشی هوآوی میت 50 مقاوم ترین نمایشگر را در بین گوشی های پرچمدار موجود دارد.

گوشی huawei mit50

بر اساس گزارش فون اریا؛ شرکت چینی هواوی در سال گذشته از گوشی هواوی میت 50 پرو رونمایی کرد. یکی از قابلیت هایی منحصر بفردی که در این مدل وجود دارد، شیشه های نشکن کونلون(Kunlun) است. هواوی چهار سال زمان صرف ساخت این نوع شیشه‌ها کرد. شیشه‌های نشکن کونلون در یک فرآیند 108 مرحله ای ساخته می شوند. کریستال های این شیشه به مدت 24 ساعت توسعه داده می شوند و تحت دمای 1600 درجه قرار می گیرند. Kunlun به علت وجود میلیاردها نانوکریستال 10 برابر مقاوم تر از گوشی های هوشمند دیگر موجود در بازار است و می تواند در برابر ضربات شدید مقاومت کند.

یکی از کاربران یوتیوب به نام PBK، میزان مقاومت گوشی نارنجی Huawei Mate 50 را در هنگام برخورد با بتن آزمایش کرد. او میت 50 پرو را در ارتفاعات مختلف رها کرد. Kunlun اولین شیشه گوشی هوشمندی است که توانسته از سوی مرکز SGS سوئیس امتیاز کامل پنج ستاره را دریافت کند. طبق اعلام این مرکز، گوشی نارنجی میت 50 به علت مقاومت بالا در برابر گرد و غبار می توانند تا 30 دقیقه در عمق 19.7 متری آب شیرین غوطه ور شود.

آزمایش سقوط آزاد روی بتن نشان می دهد که شیشه Kunlun هواوی چقدر می تواند مقاوم باشد. در این آزمایش اولین قسمتی که دچار آسیب های جزئی شد، کناره های صفحه نمایش بود.

قسمت دوم مربوط به نقطه برخورد در بالاو پایین صفحه بود که با بتن تماس داشت. خوشبختانه گوشی، قبل از برخورد با زمین پیچ خورد و شیشه به صورت مستقیم با بتن برخورد نکرد و از قسمت قاب پشتی با بتن اصابت کرد. بنابراین شیشه هیچ آسیبی ندید. بار دیگر Mate 50 Pro از بالای سر رها شد. در این آزمایش، شیشه با بتن برخورد کرد اما، هیچ آسیبی به نمایشگر وارد نشد.

تا این مرحله فقط خراش های جزئی روی گوشی ایجاد شد. چهارمین و آخرین مرحله آزمایش، سقوط از سمت پشت گوشی در ارتفاعی بالاتر از خط کمر بود. در این سقوط صفحه نمایش چند خراش کوچک و یک ترک مویی درست از نقطه ای که در مرحله قبل برخورد کرد، برداشت. البته این ترک را با انگشت نمی توانید حس نمی کنید.


گلس های Victus 2 گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 اولترا پس از سقوط از ارتفاعی به اندازه خط کمر تا زمین، در همان لحظه اول آسیب دیدند.
هواوی قصد دارد از گوشی های جدیدp60 تا ماه آینده رونمایی کند. گوشی جدید هواوی مجهز به شیشه Kunlun و دوربین های بسیار حرفه ای است و مخصوص عکاسان طراحی شده است. کاربرن می توانند با 1% شارژ به مدت 12 دقیقه تماس تلفنی داشته باشند.

شیشه Kunlun ثابت می کند که چین با وجود تحریم های شدید از سوی ایالات متحده می تواند نوآوری های زیادی در بخش فناوری داشته باشد. خبرها حاکی از آن است که هواوی در حال حاضر مشغول ساخت تراشه فوق پیشرفته ای است که سامسونگ یا TSMC نمونه مشابه آن را تا این لحظه تولید نکرده اند.


هواوی فعلا از جدیدترین چیپست های اسنپدراگون استفاده می کند. اما دولت بایدن می خواهد در مورد صدور مجوزهای صادراتی محموله ها به هواوی سختگیرانه تر عمل کند بنابراین، احتمال دارد هواوی در آینده نتواند این چیپست ها را تهیه کند.


چاپ