مقایسه گوشی های تاشو Xiaomi Mix Fold2 و Galaxy Z Fold4

وقتی شیائومی سال گذشته Mi Mix Fold2 را به بازارعرضه کرد، علاقه مندان به این نوع گوشی ها را تحت تاثیر زیادی قرار داد. هیچ چیز خاصی در آنجا وجود نداشت، این اولین گوشی تاشو Xiaomi بود و به پای گوشی اولین گوشی تاشو سامسونگ نمی رسید. برای آگاهی از تفاوت های این دو نوع گوشی های تاشو با های فن تک همراه باشید.

xiaomi fold 2 1
وقتی صحبت از گلکسی زد فولد می شود، همه می دانیم سامسونگ برای رسیدن به شکل فعلی فولد تلاش‌های زیادی انجام داده است. گوشی زد فولد4، پیشرفته‌ترین گوشی تاشوی است که سامسونگ تا به حال ساخته است، اما با وجود آن هنوز کم و کاستی‌هایی در جلوه ظاهری آن وجود دارد. به عنوان نمونه وجود لولای که اجازه نمی‌دهد به طور کامل تا شود و بدنه آن در مقایسه با تلفن های معمولی ضخیم تر می باشد.
شیائومی تصمیم گرفت با اعلام گوشی جدید خود (فقط یک روز پس از رونمایی گلکسی زد فولد 4) به جمع گوشی های تاشو بپیوندد که به نظر من می‌تواند یکی از مهم‌ترین گوشی‌هایی باشد که از آن زمان تاکنون دیده‌ایم.


بیایید در مورد Xiaomi Mix Fold2 که تازه رونمایی شده صحبت کنیم. میکس فولد2 دیدگاه من را در مورد تلفن‌های تاشو تغییر داده زیرا ویژگی در خود دارد که هیچ دستگاه تاشو دیگری مانند سامسونگ، هواوی، آنر یا ویوو موفق به انجام آن نشده است.
با وجود فروش بالا در همان 5 دقیقه‌ اول رونمایی آن در چین، شیائومی میکس فولد 2 در سطح جهانی عرضه نشد تا به سامسونگ کمک می‌کند که انحصار خود را در بازار گوشی‌های تاشو حفظ کند.

xiaomi mix 3

از طرف دیگر، غیبت Mix Fold2 در بازار جهانی برای ما، مصرف کنندگان و علاقه مندان به فناوری، که امیدواریم گوشی های تاشو بهتر و مقرون به صرفه تری به بازیگر اصلی تبدیل شوند، خبر وحشتناکی است.
بسیار بدیهی است که سامسونگ در شرایط ایده آلی قرار دارد، جایی که هیچ کس آن را برای ایجاد نوآوری در تلفن های تاشو اذیت نمی کند. این به این معنا نیست که، گلکسی زد فولد 4 گوشی تاشو بدی است.


Xiaomi Mix Fold2: آیا این همان چیزی است که باید در Galaxy Z Fold4 وجود داشت!
شیائومی میکس فولد 2 سبک‌ترین گوشی تاشو داخلی موجود در بازار است که تنها 262 گرم وزن دارد (26 درصد سبک‌تر از مدل قبلی و سبک‌تر از آیفون 13 پرو مکس با قاب روی آن).
شیائومی میکس فولد 2 (با فاصله زیاد) باریک‌ترین گوشی تاشو داخلی موجود در بازار است که تنها 5.4 میلی‌متر در حالت باز کردن و تنها 11.2 میلی‌متر در حالت تا شدن ضخامت دارد (خیلی ضخیم‌تر از یک گوشی اندرویدی گیمینگ نیست؛ 40 درصد باریک‌تر از مدل قبلی خود، و نازکتر از هر آیپد می باشد)
شیائومی میکس فولد دارای یک چین در وسط صفحه نمایش داخلی خود است، اما این چین به اندازه Galaxy Z Fold4 مشخص نیست.
شیائومی Mix Fold2 را می توان به طور کامل تا کرد. همه این‌ها باعث می‌شود شیائومی میکس فولد 2 کاربردی‌ترین گوشی تاشو به نظر برسد که تا کنون دیده‌ایم.

xiaomi mix 2
در مقایسه با گلکسی زد فولد 4، میکس فولد 2 در برابر آب مقاوم نیست، زیرا لولای آن باید به طور قابل توجهی ساده‌تر می‌شد تا بسیار نازک‌تر و فشرده‌تر به نظر برسد. Mix Fold2 همچنین از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند، زیرا این امر ضخامت کلی دستگاه را افزایش می دهد. برای یک تلفن 1800 دلاری اینها ویژگی‌های بسیار خوبی هستند.

شیائومی با یک دوربین سه گانه لایکا، که مطابق با هیولای شیائومی 12 اس اولترا تنظیم شده است، با این مدل رقابت می کند. نمایشگرهای بیرونی و داخلی بزرگتر؛ قابلیت‌های چندوظیفه‌ای فوق‌العاده قدرتمند که به Mix Fold2 اجازه می‌دهد یک بازی، یک نقشه بازی و یک ویدیوی YouTube را به طور همزمان اجرا کند. علاوه بر این دارای شارژ فوق العاده سریع و باتری بزرگتر از Z Fold4 ، البته فقط 100 میلی ساعت بیشتر می باشد. Mix Fold2 در کنار جدیدترین Fold سامسونگ شیک تر و باریک تر است.

xiaomi mix 4

اما اگر فقط ضخامت و وزن معیار باشد پس، هواوی میت ایکس اس 2 همچنان بهترین نسخه از یک گوشی تاشو به نظر می رسد، زیرا حتی از Mix Fold2 نازک تر و سبک تر است. اما نکته کلیدی در اینجا این است که تفاوت بین این دو با تفاوت بین Mate XS2 و Z Fold4 بسیار فاصله دارد. هواوی میت XS2 تنها 0.1 میلی‌متر از شیائومی میکس فولد 2 باریک‌تر و فقط 9 گرم سبک‌تر است.


جهانی شیائومی 13 اولترا و شیائومی میکس فولد 3 ممکن است سامسونگ و اپل را در سال 2023 غافلگیر کنند. شایعات حاکی از آن است که شیائومی تقریباً آماده است تا نهایت در سال آینده گوشی های پرچمدار درجه یک خود را به بازار جهانی عرضه کند! ما در مورد جانشین Xiaomi12S Ultra ،Xiaomi13 Ultra و Xiaomi Mix Fold3 صحبت می کنیم. این شرکت چینی رقیبی است که سامسونگ و اپل باید مراقب آن باشند….


چاپ