مشخصات کامل و قیمت سامسونگ گلکسی واچ 5

سامسونگ هنوز چند ماه تا رویداد بعدی Unpacked خود فاصله دارد، جایی که انتظار می‌رود نسخه‌های جدیدی از ساعت‌های هوشمند گلکسی خود را معرفی کند. اطلاعاتی که به تازگی از کد رسمی نرم‌افزار سامسونگ فاش شده، نکات مهمی را در مورد ساعت‌های هوشمند آینده سری گلکسی واچ 5 به ما می دهد. پس برای مشاهده تصاویر و ویدئوی منتشر شده از محصول جدید سامسونگ تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

watch6

نام جدید با عملکردی آشنا
جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند سامسونگ تا به امروز شامل دو مدل می‌شود: Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic. به نظر می‌رسد که سامسونگ امسال از شر مدل های کلاسیک خلاص می‌شود، درست همانطور که نسل پیش از آن که با نام Active مشهور شده بود، کنار گذاشت. در عوض، امروزه این شرکت از قوانین نام‌گذاری بسیار ساده‌تر و رایج‌تر استفاده می کند.


آخرین نسخه آزمایشی اپلیکیشن سلامت سامسونگ برای اولین بار در سایت 9to5Google مشاهده شد. این نسخه در مدل‌های آینده گلکسی واچ 5 و گلکسی واچ 5 پرو عرضه خواهد شد، اما خبری از تولید مدل کلاسیک برای نسل بعدی نیست. SamMobile ادعا می کند که امسال مدل کلاسیکی وجود نخواهد داشت.
شایان ذکر است، گفته می‌شود که گلکسی واچ 5 در دو سایز به فروش می‌رسد، در حالی که مدل گران‌تر پرو تنها به یک عدد محدود می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا اندازه آن ها در همان اندازه گلکسی واچ 4 باقی می مانند یا خیر.

watch5

امکانات حوزه سلامتی
گلکسی واچ 5، احتمالاً مجهز به سنسورهایی مانند مانیتور ضربان قلب، سنسور ترکیب بدن و نوار قلب (ECG) خواهد بود، علاوه بر این، انتظار می‌رود سامسونگ امکانات دیگری نظیر اندازه گیری فشار خون را نیز در صورت تایید تنظیم‌کننده‌ها، ارائه خواهد کرد.
جالب اینجاست که یکی از کاربران Reddit ویژگی جالب «دمای پوست در هنگام خواب» را در آخرین نسخه بتا اپلیکیشن Samsung Health مشاهده کرده است. ظاهراً این ویژگی به سیستم لیزری تعبیه شده در قسمت پشت ساعت هوشمند متکی است که با برقراری تماس با سطح، پوست می تواند دمای پوست را اندازه گیری کند. این برنامه خاطرنشان می کند که این ویژگی جدید برای پیش بینی دقیق تر چرخه حیات شما استفاده می شود، اما برای ردیابی نیز کاربرد دارد.

از آنجایی که مجموعه فعلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ فاقد سنسور سنجش دما است، به نظر می‌رسد که اپلیکیشن بتا در حال آماده‌سازی برای Galaxy Watch سری 5 است که امکانات فوق‌الذکر را ارائه می‌دهد. جالب اینجاست که گفته می شود اپل هم در حال آزمایش ویژگی اندازه گیری دمای بدن برای ساعت های هوشمند نسل بعدی خود است.


حذف یک ویژگی کلاسیک
هیچ کمبودی در ساعت‌های هوشمند گرد وجود ندارد، اما چیزی که سری Galaxy Watch سامسونگ را متمایز کرد، سیستم کنترل تعاملی قاب بود. در گلکسی واچ 4 کلاسیک، قاب آن حالت چرخان فیزیکی بود که واقعاً آن را با مدل های دیگر متمایز می کرد. اما در مدل جدید دیگر شاهد آن نیستیم.

samsung watch5
متأسفانه، به نظر می رسد که حاشیه های چرخان به زودی از بین خواهند رفت. طبق اطلاعاتی که از سوی Ice Universe منتشر شد، قاب چرخشی امسال کنار گذاشته شد. به گفته وی، نه گلکسی واچ استاندارد 5 و نه گلکسی واچ 5 پرو از سیستم قاب چرخشی استفاده نخواهد کرد، که مورد علاقه بسیاری از خریداران قرار گرفته بود. جنبه مثبت طراحی این ساعت جدید سامسونگ می توان به جلوه ظاهری آن اشاره کرد، که مانند مدل هوآوی Watch GT 3 Pro، گلکسی واچ 5 نیز از مواد درجه یک مانند شیشه یاقوت کبود و فلز تیتانیوم برای بدنه استفاده خواهد کرد.

باتری بزرگ تر
عمر باتری در گلکسی واچ 5 تغییر کرده است؟ شایعات زیادی مطرح شده که سامسونگ در تلاش است که، شارژ یک روزه باتری گلکسی واچ بعدی را افزایش بدهد، اما این که تا چه اندازه در این راه موفق شده است، هنوز معلوم نیست.

ارزیابی هایی که از سوی SamMobile صورت گرفته، نشان می دهد که گلکسی واچ 5 پرو دارای باتری 572 میلی آمپر ساعتی است که نسبت به واحد 361 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده در گلکسی واچ 4 کلاسیک یک ارتقای بسیار بزرگ محسوب می شود. ما فقط امیدواریم که نسخه بعدی گوگل، سیستم عامل ساعت هوشمند بخش بهینه سازی باتری را ثابت نگه داشته و به یک ساعت هوشمند اجازه دهد، شارژ خود را بیش از یک روز نگه دارد.


تاریخ عرضه و قیمت
تا کنون، سامسونگ به طور رسمی در مورد تاریخ عرضه نسل بعدی ساعت های هوشمند خود صحبت نکرده است. اما با توجه به رونمایی های قبلی، سری گلکسی واچ 5 ممکن است در ماه آگوست به طور رسمی معرفی شود. سامسونگ ممکن است آنها را در کنار گوشی‌های تاشوی آینده خود، گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 در رویداد بعدی Unpacked معرفی کند.


چاپ