آژانس فدرال مبارزه با جرایم مالی هند شیائومی را احضار کرد

آژانس فدرال مبارزه با جرایم مالی هند، رئیس سابق شرکت شیائومی چین (1810.HK) در هند را برای تحقیق در مورد اینکه آیا شیوه های تجاری این شرکت با قوانین ارز هند مطابقت دارد، احضار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از علت این احضار تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

shiayomi

به گفته منابع نزدیک آژانس، از ماه فوریه عملکرد این شرکت مورد بررسی قرار گرفته بود و در هفته های اخیر از Manu Kumar Jain، مدیر عامل سابق شیائومی در هند، خواسته است تا در برابر بازرسان این نهاد حاضر شود.

جین، که اکنون معاون جهانی شیائومی مستقر در مرکز دوبی است؛ در حال حاضر در هند به سر می برد. اگرچه اهداف او از این سفر هنوز مشخص نیست.
یکی از سخنگویان شیائومی در پاسخ به سوالی درباره این تحقیقات، گفت که این شرکت از تمام قوانین هند پیروی می کند و "عملکرد آن به طور کامل با تمام مقررات این کشورمطابقت دارد."

در بیانیه آمده است: «ما در حال همکاری با مقامات آژانس برای انجام این تحقیقات هستیم تا مطمن شویم، تمام اطلاعات لازم در اختیار بازرسان قرار گرفته است.»

این اقدامات حاکی از تشدید بررسی های دقیق تر از سازنده چینی گوشی‌های هوشمند است که دفترش در ماه دسامبر در حین انجام تحقیقات جداگانه‌ای به اتهام فرار مالیاتی مورد حمله قرار گرفته بود. علاوه بر آن، هم زمان با این جریان حملات مشابهی هم به نمایندگی های دیگر گوشی های هوشمند چینی گزارش شد.

در حال حاضر، جین هیچ اظهار نظری انجام نداده است. آژانس نیز جزئیات بیشتری را به دلیل این که پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد، منتشر نمی کند.
آژانس در حال بررسی ارتباط تجاری موجود بین شیائومی هند، سازندگان قراردادی آن و نهاد اصلی آن در چین است، که گفته می شود جریان های پرداختی بین شیائومی هند و نهاد اصلی آن، مانند پرداخت های حق امتیاز، در حال بررسی است.
آزانس فدرال، از طریق ارسال نامه ای در ماه فوریه به جین شیائومی، از او خواست تا اسناد مورد نیاز را برای بررسی های بیشتر ارسال کند.

این اسناد شامل جزئیات تامین مالی خارجی، الگوهای سهامداری و تامین مالی، صورت های مالی و اطلاعات مدیران کلیدی که کسب و کار را اداره می کنند، می شود.

بر اساس تحقیقات شرکت کانترپوینت، شیائومی همچنان برترین فروشنده گوشی هوشمند هند در سال 2021 با 24 درصد سهم بازار است. سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی (005930.KS) با 19 درصد سهم، پرفروش ترین برند بعدی بود.

شیائومی علاوه بر آن، محصولات فناوری دیگری را هم مثل ساعت‌های هوشمند و تلویزیون در هند عرضه می کند.


چاپ