اشتراک ماهانه محصولات آیفون از سوی اپل

اپل ممکن است اجاره آیفون را آغاز کند. ممکن است به زودی بتوانید آیفون خود را نیز مانند روش نتفلیکس، آمازون پرایم و بسیاری از محصولات دیگری که به صورت ماهانه اشتراکی پرداخت می کنید، استفاده کنید. طبق خبری که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده، اخیراً گزارش داده است که اپل در حال توسعه یک پلت فرم اشتراکی است که به مشتریان اجازه می‌دهد به جای خرید مستقیم یا اقساطی، هزینه ماهانه آیفون را بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط اپل تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

iphone app

به نظر کارشناسان، این ایده می تواند به تغییر صنعت فناوری کمک کند. اما با وجود مزیت‌های آن، مشکلاتی را هم با خود به همراه خواهد داشت. اجاره آیفون‌ها به جای فروش سنتی در صورت عملی شدن آن، می‌تواند آسیب جدی به رشد بیشتر زباله‌های الکترونیکی صنعت فناوری وارد کند.
از زمان عرضه آیفون در سال 2007، اپل به اندازه کافی گوشی هوشمند ساخته است که در سر تاسر زمین در حال استفاده است. موفقیت بزرگ اپل، در کنار تعداد بی‌شماری از تولیدکنندگان رایانه و تلفن های هوشمند، با هزینه‌های زیادی همراه بوده است که به استفاده زیادی از منابع آلومینیوم، کبالت، مس، شیشه، طلا، لیتیوم و بسیاری از مواد خام معدنی دیگر در ساخت این دستگاه ها منجر شد.
یک برنامه لیزینگ می تواند به اپل کمک کند تا به هدف خود برای ایجاد یک آیفون ساخته شده از مواد بازیافتی نزدیک تر شود، و کاربران خود را متقاعد می کند که گوشی خود را هر ساله ارتقا دهند. در این صورت، تعداد مشترکین بیشتر منجر به درآمد بیشتر برای اپل و احتمالاً تولید آیفون‌های بیشتر با مواد بازیافتی خواهد شد.
این یک برنامه هوشمندانه است. اجاره آیفون به جای فروش آنها به طرفداران، روشی آسان برای ارتقا به جدیدترین مدل خواهد بود بدون اینکه اپل قیمت‌های محصولاتی مانند iPhone 13 Mini 699 دلاری یا Pro Max 1099 دلاری به صورت یک جا از کاربران دریافت کند. ارائه اشتراک آیفون به دو بخش مهم تجاری‌ اپل کمک می کند: درآمد حاصل از آیفون و خدمات دیجیتال مانند iCloud و Apple TV Plus.

با این حال، این طرح سوالات بسیاری را در ذهن ایجاد می کند. ما نمی دانیم اپل چقدر برای چنین برنامه ای هزینه می کند. بنابراین ارزیابی اینکه آیا "ارزش آن" را دارد یا خیردشوار است، زیرا قیمتی وجود ندارد. به علاوه اینکه در پایان دوره اجاره، چه اتفاقی می افتد نیز نا مشخص است. اپل هنوز در برابر این سوالات اظهار نظری نکرده است.
از معایب این طرح، در حال حاضر تعداد زیادی گزینه برای خرید وجود دارد نظیر: پیشنهادات مبادله ای، یارانه های اپراتور و برنامه ارتقاء آیفون موجود اپل. علاوه بر آن، برای مشتریانی که دارای سرویس اشتراکی مختلفی هستند، اضافه شدن یک مورد دیگر به لیست شان بسیار آزاد دهنده خواهد بود.


اشتراک آیفون می‌تواند به بازیافت آیفون شما کمک کند

در چند سال گذشته، برنامه های اپل برای کاهش انتشار کربن بسیار پر سر و صدا بوده است. از برخی جهات، طرح اشتراک آیفون مانند مرحله بعدی منطقی به نظر می رسد. بر اساس این گزارش، این پیشنهاد می‌تواند شامل گزینه تعویض دستگاه‌های قدیمی‌تر با مدل‌های جدیدتر باشد، که احتمالاً به خریداران آیفون انگیزه دیگری برای بازیافت آیفون‌های قدیمی خود از طریق اپل می‌دهد.

اپل در چند سال گذشته پیشرفت هایی در زمینه جاه طلبی های خود به عنوان دوستدار محیط زیست داشته است. در سال 2016، این شرکت ربات لیام را معرفی کرد، اولین ربات خود را که برای جدا کردن قطعات آیفون‌ها و استفاده مجدد از آنها طراحی شده بود، بعد از آن ربات جدیدی به نام دیزی را به منظور کاهش ضایعات در سال 2018 معرفی کرد. حرکتی که سامسونگ از آن تقلید نمود. در حال حاضر نیز به رویای خود که متعهد گردیده که میزان کربن تولیدی خود را تا سال 2030 به میزان صفر برساند، فکر می کند.

در دراز مدت، اپل همچنین می خواهد آیفون های خود را بدون نیاز به تهیه مواد اولیه جدید بسازد. هم اکنون نیز در این حوزه در حال پیشرفت است. آیفون 13 اولین محصول اپل است که از 100% طلای بازیافتی تایید شده در آبکاری برد منطقی اصلی خود استفاده می کند. اپل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد آیفون SE جدید را با استفاده از آلومینیومی با مقادیر کم کربن تولید کند.
چنین سرمایه‌گذاری‌هایی نشان می‌دهد که اپل منابعی را برای کارهای پشت صحنه بازیافت آیفون‌ها اختصاص می‌دهد. با راه‌اندازی طرح اشتراک آیفون، اپل می‌تواند طرح‌های سبز خود را به بخش مهم‌تری از تجربه خرید آیفون تبدیل کند. اپل سال‌هاست که پیشنهادات تجاری و برنامه ارتقای آیفون خود را به صورت عمومی تبلیغ می‌کند، اما ارائه سرویس اشتراک می تواند آن را به بخشی جدایی‌ناپذیر از مدل تجاری آیفون اپل تبدیل می‌کند.

اگرچه در برنامه های تجاری که توسط اپل و سایر خرده فروشان قبلاً ارائه شده است، شاهد نرخ بازیافت جهانی پایینی بوده ایم. طبق گزارش ژانویه 2019 مجمع جهانی اقتصاد و پلتفرم برای تسریع اقتصاد دایره ای، به طور متوسط تنها 20 درصد زباله های الکترونیکی به طور رسمی گزارش می شود و جمع آوری می شوند. شاید این برنامه بتواند به جای اینکه صرفاً گزینه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه باشد، تجارت آیفون را به یک روش استاندارد در صنعت تبدیل کند.

جدای از کمک بالقوه اپل برای کاهش ضایعات، طرح اشتراک آیفون می تواند برای کیف پول شما بهتر باشد. اپل، اپراتورهای بی‌سیم و خرده‌فروشان در حال حاضر تخفیف‌های عمده تجاری و طرح‌های اقساط ماهانه ارائه می‌دهند. اما به عقیده خبرگزاری بلومبرگ بر خلاف گزینه های پرداخت موجود، این پیشنهاد جدید هزینه دستگاه را در طول 12 یا 24 ماه تقسیم نمی کند.
قیمت آیفون 13 پرو 999 دلار یا تقریباً 27 یا 41 دلار در ماه است، بسته به اینکه تعهد کدام یک از طرح های 24 ماهه یا 36 ماهه را قبول می کنید. در آخر ارزان‌تر رنج قیمت مربوط به آیفون ۱۱ می باشد که معمولاً از ۴۹۹ دلار یا حدود ۱۴ دلار در ماه شروع می‌شود. اپل، اپراتورها و خرده فروشان معمولاً تخفیف هایی را برای بازاریابی های تلفنی یا ثبت نام در طرح های جدید خدمات خود ارائه می دهند.
اپل علاوه بر آن یک طرح ارتقای آیفون ارائه داده که به کاربران امکان می دهد هر سال پس از پرداخت هزینه دستگاه در 12 پرداخت ماهانه، یک آیفون جدید دریافت کنند. از 35.33 دلار در ماه شروع می شود و شامل پوشش AppleCare Plus می شود.

واضح است که مزایای دیگری نیز برای اپل وجود دارد. آیفون بزرگ‌ترین پول‌ساز اپل است، بنابراین هر پیشنهاد جدیدی که پتانسیل رشد آیفون را داشته باشد، توسط وال استریت مورد توجه قرار خواهد گرفت. اکنون که مردم گوشی های قدیمی را برای مدت طولانی تری نگه داشته اند، یافتن راه های جدید برای تشویق به ارتقای آیفون نیز بسیار مهم است.


گزینه های بیشتر ممکن است همیشه چیز خوبی نباشد

اگر اپل جزئیات قرارداد اشتراک آیفون را معرفی کند، تعجب آور نخواهد بود که ببینیم اپراتورها یا با اپل همکاری می‌کنند یا راه‌های جدیدی برای رقابت راه‌اندازی می‌کنند. به‌عنوان یک مشتری، این ممکن است به معنای تحقیق بیشتر و چاپ ریز برای یافتن مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه باشد.
و همانطور که گفته شد، این سوال وجود دارد که آیا مردم در حال حاضر مشترک تعداد زیادی ازخدمات اشتراکی موجود هستند یا خیر. در نسخه پانزدهم گزارش روند رسانه های دیجیتال دیلویت، که در فوریه 2021 از 2009 مصرف کننده آمریکایی نظرسنجی کرد، 53 درصد از پاسخ دهندگان از تعداد خدماتی که برای دسترسی به محتوای مورد نظرشان باید مشترک می شدند، ابراز نارضایتی کردند. این مشتریان ممکن است نخواهند بابت اشتراک جدیدی هزینه کنند.


چاپ