طراحی نانوذرات برای هدف قرار دادن گلبول های سفید در التهاب ریه

محققان طرحی ساختاری از نانوذرات را برای هدف قرار دادن گلبول های سفید مسئول التهاب ریه ایجاد کردند

همه‌گیری کووید-19 تأثیر مخرب التهاب حاد ریه ALI را برجسته کرد، که بخشی از سندرم زجر تنفسی حاد ARDSاست که علت اصلی مرگ و میر در COVID-19 می باشد. یک مسیر جدید بالقوه برای تشخیص و درمان ARDS از مطالعه چگونگی نوتروفیل‌ها - گلبول‌های سفید خون که مسئول تشخیص و حذف ذرات مضر در بدن هستند - موادی را که باید توسط ساختار سطحی مواد جذب شوند، متمایز می‌کنند و به جذب ذراتی که نشان می‌دهند کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات جدید دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا، "کلوپ پروتئینی" وجود دارد

ARDS

محققان بررسی کردند که چگونه نوتروفیل ها می توانند بین باکتری هایی که قرار است از بین می روند و سایر ترکیبات موجود در جریان خون، مانند ذرات کلسترول، تمایز قائل شوند. آنها کتابخانه ای متشکل از 23 نانوذره مبتنی بر پروتئین مختلف را در موش با ALI آزمایش کردند که مجموعه ای از "قوانین" را نشان داد که جذب توسط نوتروفیل ها را پیش بینی می کند. نوتروفیل ها ذرات متقارن و سفت و سخت مانند ویروس ها را نمی گیرند، اما ذراتی را جذب می کنند که «انباشته شدن پروتئین» را نشان می دهد، که محققان آن را نانوذرات با پروتئین آگلوتینه شده NAPsمی نامند.
دکتر Jacob Myerson، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما می‌خواهیم از عملکرد موجود نوتروفیل‌ها استفاده کنیم که مهاجمان را شناسایی و حذف می‌کند تا نحوه طراحی یک نانوذره «اسب تروا» را که نوتروفیل‌های بیش فعال دریافت می‌کنند و درمان را برای کاهش ALI و ARDS ارائه می‌کنند، آگاه کنیم. D.، پژوهشگر فوق دکتری در گروه سیستم های فارماکولوژی و درمان های ترجمه. با این حال، برای ساختن این سیستم انتقال «اسب تروا»، باید تعیین می‌کردیم که نوتروفیل‌ها چگونه ذرات خون را شناسایی می‌کنند.
ALI و ARDS اشکال تهدید کننده زندگی از نارسایی تنفسی با میزان مرگ و میر بالا هستند. قبل از کووید-19، سالانه 190000 مورد ARDS در ایالات متحده و 75000 مورد مرگ و میر وجود داشت که ARDS ناشی از ذات الریه، سپسیس و ضربه بود. با این حال، کووید تعداد موارد ARDS را به میلیون ها نفر افزایش داده است. هنگامی که ALI یا ARDS رخ می دهد، کیسه های هوایی ریه، نوتروفیل ها را به ریه ها جذب می کنند تا میکروب های در گردش را از بین ببرند. این فرآیند باعث می‌شود نوتروفیل‌ها ترکیباتی را آزاد کنند که آسیب ریه را تشدید می‌کند و به کیسه‌های هوا آسیب می‌رساند، بنابراین بیماران سطوح اکسیژن خون پایینی را تجربه می‌کنند. متأسفانه، علیرغم شدت ALI/ARDS، هیچ داروی مؤثری برای کنترل آن وجود ندارد و درمان در حال حاضر بر حمایت از بیماران متمرکز است در حالی که ریه ها به طور طبیعی، اما به آرامی بهبود می یابند.
برای رسیدگی به ARDS و سایر مشکلات پزشکی، محققان در پن و جاهای دیگر از نانوذرات برای تمرکز دارو در اندام‌های آسیب دیده یا بیمار استفاده کرده‌اند. چنین نانوذراتی برای ژن درمانی و ایمونوتراپی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
محققان خاطرنشان می‌کنند که در حالی که توسعه درمان‌های قابل قبول برای ALI/ARDS با استفاده از نانوذرات برای ارائه درمان‌ها از طریق نوتروفیل‌ها فاصله زیادی دارد، این تحقیق گام مهمی در درک وضعیت و عملکرد سیستم ایمنی بدن است.
دکتر جاکوب برنر، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: اکنون که مشخص کرده ایم نوتروفیل ها برای نانوذرات با پروتئین آگلوتینه شده گشت می زنند، گام بعدی ما این است که بفهمیم چگونه و چرا میکروب های دیگر، مانند ویروس ها، که سفت و سخت و متقارن هستند، تکامل یافته اند تا از نوتروفیل ها فرار کنند. دکتری، دانشیار پزشکی ریه در بخش ریوی، آلرژی و مراقبت های ویژه. با این دانش، ما می‌توانیم از این ترکیب منحصربه‌فرد علم و مهندسی مواد برای ایجاد درمان‌های خاص بیماری که آسیب‌شناسی‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر را هدف قرار می‌دهند، استفاده کنیم.»


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ