آپدیت بعدی واتساپ مجهز به هوش مصنوعی می شود؟!

واتساپ در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان چت با هوش مصنوعی را می دهد.

چت بات واتساپ

براساس گزارش های فن تک؛ متا در اواخرسپتامبر گذشته اعلام کرده بود که برنامه پیام رسان واتساپ به زودی مجهز به هوش مصنوعی خواهد شد. از زمان انتشار این خبر تا کنون فقط تعداد خاصی از کاربران به این قابلیت جدید دسترسی پیدا کردند. هنوز زمان دقیقی برای عرضه عمومی آن مشخص نشده است. اما به تازگی میانبری در این برنامه اضافه شد که می تواند نشان دهنده قابلیت هوش مصنوعی باشد. بنابراین، خیلی نیاز نیست منتظر بمانیم!

طبق گزارش ردیاب واتساپ؛ آپدیت بعدی نسخه بتا قرار است با شماره 2.23.24.26 در دسترس کاربران اندرویدی قرار بگیرد. کاربران نسخه بتای واتساپ از همین حالا می توانند این برنامه را از طریق فروشگاه گوگل پلی دریافت کنند. در این نسخه، یک میانبر جدید برای دستیار هوش مصنوعی در نظر گرفته شد.

امکان چت با هوش مصنوعی

همانطور که در تصاویر بروز رسانی مشاهده می کنید، یک دکمه دایره ای در بالای دکمه Chat وجود دارد. این دکمه دایره ای به صورت یک دکمه اکشن شناور طراحی شده است. این دکمه ما رابه یاد برنامه دستیار هوشمند معروف مایکروسافت، یعنی کورتانا می اندازد. نام این برنامه از شخصیت یک ربات هوش مصنوعی در مجموعه بازی‌های ویدئویی هیلو الهام گرفته شد .دستیار هوشمند کورتانا از طریق فرمان‌های صوتی یا متنی کنترل می‌شود. در واتساپ نیز وقتی کاربر روی این دایره کلیک می کند، صفحه چت بات هوش مصنوعی به سرعت برای پاسخگویی باز می شود.

 1واتساپ چت بات

همانطور که گفتیم این ویژگی فقط در دسترس تعداد خاصی از کاربران قرار گرفته است اما، به احتمال زیاد واتساپ این ویژگی را تا چند هفته آینده به صورت عمومی منتشر خواهد کرد. این پلتفرم اجتماعی در روزهای اخیر با تغییراتی همراه شد. یکی از این تغییرات مربوط به قسمت پشتیبان گیری پیام ها در نسخه اندرویدی می شود. کاربران در گذشته می توانستند به صورت رایگان از آن استفاده کنند اما، از آذرماه برای ذخیره نسخه پشتیبان اطلاعات باید از فضای ذخیره سازی حساب کاربری گوگل خود استفاده کنند.


چاپ