ارتش آمریکا به نسل جدید تانک های بدون سرنشین مجهز می شود!!

یک شرکت سازنده تجهیزات نظامی آمریکایی با همکاری یک شرکت فناوری کره جنوبی قصد دارد تانک های بدون سرنشین مجهز به هوش مصنوعی بسازد.

تانک بدون سرنشین

ارتش ایالات متحده برای نوسازی تجهیزات نظامی خود مناقصه های متعددی برگزار کرده است. یکی از این مناقصه ها مربوط به ساخت نسل جدید تانک های بدون سرنشین می شود. یکی از شرکت های حاضر در این مناقصه، شرکت آمریکایی Anduril است. آنها قصد دارند با همکاری شرکت کره ای Hanwha یک تانک کنترل از راه دور(UGV) مجهز به هوش مصنوعی بسازند. البته شرکت های زیادی مانند جنرال داینامیکس، Teledyne FLIR، Rheinmetall و HDT Global در این رقابت حضور دارند. ارتش قرار است این تانک ها را جایگزین تانک های Mule شرکت جنرال داینامیکس کند. این مناقصه می تواند فرصت خوبی برای حضور شرکت های خارجی در بازار خرید وفروش تجهیزات نظامی آمریکا ایجاد کند.

تانک‌های جدید Anduril براساس پلتفرم Arion-SMET Hanwha طراحی می شوند. این تانک ها از فناوری هوش مصنوعی برای ناوبری، شناسایی دشمن و شلیک به اهداف استفاده می‌کنند. این تجهیزات قادر هستند جان سربازان زیادی را نجات دهند و علاوه براین، به ارتش قدرت بیشتری در میدان های جنگ بدهد. اما، انجام چنین پروژه های با چالش های زیادی همراه است. شرکت Anduril قصد دارد با همکاری شرکت کره ای Hanwha Defense و شرکت آمریکایی Forterra تانک‌های بدون سرنشین جدید را تحت پروژه S-MET Increment II بسازد.

تانک بدون سرنشین ارتش آمریکا

Anduril در بیانیه رسمی خود توضیح داد:" Anduril به عنوان پیمانکار اصلی برای ارائه یک وسیله نقلیه زمینی بدون خدمه (UGV) اصلاح شده و خودران بر اساس پلتفرم Arion-SMET Hanwha عمل خواهد کرد.". شرکت Forterra که در گذشته با نام RRAI شناخته می‌شددر این پروژه به عنوان تامین کننده زیرساخت، قابلیت‌های مستقلی را برای سیستم فراهم می‌کند. زک میرس، رئیس بخش استراتژی Anduril در ادامه گفت: "ما از همکاری با Hanwha Defense و Forterra خیلی خوشحالیم. با کمک هم می توانیم راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل اعتمادی را برای پروژه S-MET ارائه دهیم."

برنامه S-MET Increment II نسخه پیشرفته تر برنامه اصلی یعنی S-MET است و بر روی قابلیت های وسایل نقلیه خودران تمرکز دارد. تانک‌های بدون سرنشین فعلی S-MET که "قاطر" نامیده می‌شوند، توسط شرکت General Dynamics Land Systems ساخته شده‌اند. این خودروهای کنترل از راه دور مخصوص حمل تجهیزات و لوازم طراحی شده‌اند تا وزن باری که سربازان مجبور بودند حمل کنند را کاهش دهد.

تانک‌های خودران جدید S-MET ارتش آمریکا می توانند به سیستم‌های تسلیحاتی، تجهیزات ارتباطاتی، باتری‌های اضافی و سکوهای پرتاب برای پهپادهای کوچک مجهز شوند. طبق برنامه ریزی های انجام شده ارتش تا اکتبر 2024 تحت پروژه S-MET باید 675 تانک بدون سرنشین خریداری کند. این تانک‌ها کنار سربازان در میدان های نبرد حرکت می کند و قادر است در عرض 72 ساعت حجم بار حدود 1000 پوند(454 کیلوگرم) از تجهیزات نظامی را در مسافتی به طول حداقل 97 کیلومتر به راحتی حمل کند.

تانک‌های بدون سرنشین S-MET علاوه بر حمل تجهیزات و لوازم، می‌توانند به عنوان ژنراتور برق در میدان جنگ عمل کنند. با این ویژگی سربازان قادر خواهند بود عینک دید در شب، رادیو و سایر تجهیزات خود را در زمان خیلی کمی شارژ کنند. اطلاعات زیادی درباره تانک‌های بدون سرنشین Anduril و Hanwha Defense USA منتشر نشد، اما مشاهده تصاویر منتشر شده آنها خالی از لطف نیست. اندوریل در بیانیه مطبوعاتی خود اضافه کرد: « این تانک‌ها با قابلیت بقای بالا طراحی شده‌اند و می‌توانند نیازهای برق و عملکرد سربازان را در میدان جنگ برآورده کنند. علاوه براین، صدای کمی دارند و این یک مزیت در میدان جنگ به حساب می آید.». Mears گفت: "این تانک پیشرفته رابط کاربری ساده ای دارد که توسط شرکت Lattice طراحی شده است. کاربران قادر هستند به سرعت S-MET را برای پشتیبانی از نیروها کنترل کنند."


چاپ