یک باگ در اسکرین تایم آیفون و آیپد!!

اپل به تازگی یک باگ در اسکرین تایم آیفون و آیپد کشف کرده است که می تواند روی محدودیت زمانی کودکان تاثیر گذار باشد.

کنترل والدین آیفون و آیپد

طبق گزارش فون ارنا؛ شرکت کوپرتینویی به تازگی اعلام کرد باگی در ابزار کنترل والدین(Screen Time) پیدا کرده است که می تواند روی محدودیت زمانی دسترسی کودکان هنگام استفاده از آیفون یا آیپد تاثیر بگذارد. البته تیم پشتیبانی اپل مشغول آماده سازی یک نسخه بروز رسانی برای حل این مشکل است. باگ جدید عملکردی به نام Downtime را تحت تأثیر قرار می دهد که به والدین امکان می دهد از راه دور ساعت محدودیت دسترسی فرزندان را تنظیم کنند.

یکی از مسئولان روابط عمومی اپل به مجله WSJ گفت:"ما از مشکلاتی که برای برخی از کاربران ایجاد شده باخبریم.برخی از آنها گزارش کردند که هنگام تنظیم ساعت، صفحه نمایش ناگهان می پرد. ما این گزارش را جدی گرفتیم و به زودی برای حل آن یک نسخه بروز رسانی منتشر خواهیم کرد." والدینی که معمولا از این ویژگی استفاده می کنند متوجه شدند زمان برنامه ریزی شده آن ها یا به تنظیمات قبلی برگشته یا به طور کامل حذف شده اند. این اتفاق باعث شده است فرزندان آنها بتوانند زمان بیشتری از دستگاه هایشان استفاده کنند. یکی از این والدین سعی کرد با تغییر رمز عبور خود مطمئن شود که فرزندانش نمی توانند آن را حدس بزنند. اما، متوجه شد که باید این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کند. در حال حاضر، تعداد 2300 نفر در وب سایت اپل این مشکل را گزارش کرده اند.

این مشکل در گذشته هم وجود داشت که با انتشار نسخه iOS16.5 برطرف شد. با این حال به نظر می رسد باگ قبلی همچنان در نسخه های بعدی و حتی در نسخه آزمایشی iOS17 وجود دارد. اپل اوین بار در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2018 از قابلیت Screen Time رونمایی کرد. والدین با سرویس جدید می توانند مدت زمان دسترسی فرزندان به گوشی آیفون یا آیپدشان را کنترل و مدیریت کنند. آنها با قابلیت Downtime حتی می توانند همه چیز به جز نرم افزارهای مورد نیاز فرزندان خود را برای یک محدوده زمانی مشخص مسدود کنند. Apple هنوز زمان دقیق انتشار نسخه بروز رسانی را مشخص نکرده است.


چاپ