سرورهای Vmware در سراسر جهان هدف حمله هکری قرار گرفتند!

آژانس امنیت سایبری ملی ایتالیا اعلام کرد سرورهای Vmware در سراسرجهان هدف حمله هکری قرار گرفتند.

حمله باج افزار
آژانس ACN ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد سرورهای VMware (VMW.N) ESXiدر سراسر جهان توسط یک باج افزار جهانی مورد حمله قرار گرفت. سازمان ها باید هر چه سریع تر برای محافظت از سیستم های خود اقدامات لازم را انجام دهند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از روبرتو بالدونی مدیر کل ACN ؛ هکرها از یک نقطه آسیب پذیری نرم افزار Vmware سوء استفاده کردند و دست به حملات گسترده ای زدند.
سخنگوی شرکت Vmware در واکنش به این خبر گفت که این شرکت از محتوای گزارش خبر دارد و در سال 2021 این نقطه آسیب پذیری را کشف کرد و به سرعت آپدیت جدید را برای برطرف کردن این باگ نرم افزاری منتشر نمود. علاوه بر این، از همه مشتریان خود هم خواست که اگر نرم افزار خود را آپدیت نکردند باید هر چه سریع تر این بروز رسانی را انجام دهند.

خبرگزاری ANSA ایتالیا به نقل از ACN گفت سرورهای دیگر کشورهای اروپایی مانند فرانسه، فنلاند یا حتی ایالات متحده و کانادا در خطر حمله قرار دارد. ده‌ها سازمان ایتالیایی به احتمال زیاد تحت تأثیر این حمله قرار گرفتند و به سایر سازمان ها نیز هشدار داده شده است که برای جلوگیری از هک شدن سیستم‌های خود اقدام کنند.

مشتریان شرکت Telecom Italia (TLIT.MI) در اوایل روز یکشنبه گزارش هایی از بروز برخی اختلالات در شبکه اینترنت منتشر کردند که بعید به نظر می رسد با حمله سایبری ارتباطی داشته باشد. مقامات امنیت سایبری ایالات متحده گفتند که در حال ارزیابی خسارت های ناشی از حمله این باج افزار هستند.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده موسوم به CISA اعلام کرد: "شرکت های دولتی و خصوصی ما مشغول ارزیابی میزان خسارت وارده بر اثر این حوادث هستند و اقدامات لازم برای کمک به آن ها انجام شده است."


چاپ