سازمان انرژی اتمی ایران حمله سایبری را تایید کرد

روز یکشنبه سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که یک سرور ایمیل متعلق به یکی از شرکت های تابعه این سازمان از طرف یک کشور خارجی مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات آن در فضای مجازی منتشر شده است.

هک سرویس ایمیل سازمان انرژی اتمی

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، یک گروه هکر ایرانی به نام بلک ریورد در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گفت که اطلاعات هک شده مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را منتشر کرده و هدف از این اقدام را حمایت از معترضان در ایران اعلام کرد.

بیانیه آن ها که روز شنبه منتشر شد، با عبارت "به نام مهسا امینی و به نام زن، زندگی، آزادی" پایان یافت که نشان دهنده حمایت از اعتراضات مردمی به مرگ دلخراش او در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی کشور در ماه گذشته بود.

بلک ریورد گفت: "اطلاعات منتشر شده شامل برنامه های مدیریتی و عملیاتی بخش‌های مختلف نیروگاه بوشهر، پاسپورت و روادید متخصصان ایرانی و روسی شاغل در این نیروگاه و قراردادهای توسعه اتمی سازمان با شرکای داخلی و خارجی است."
اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی اهمیت اطلاعات منتشر شده را کم اهمیت دانست و گفت: "این اقدام با هدف جلب توجه عمومی صورت گرفته است."


رسانه‌های دولتی کشور گزارش دادند: « محتوای ایمیل‌های کاربران حاوی پیام‌های فنی و تبادلات روزمره است.»

Black Reward در بیانیه ای که در 21 اکتبر منتشر شد، تهدید کرده بود که اطلاعات هک شده را ظرف 24 ساعت منتشر خواهد کرد، مگر این که مقامات حکومتی ایران زندانیان سیاسی و افرادی را که در جریان ناآرامی ها دستگیر شده اند را، آزاد کنند.
این اتفاق در حالی رخ داد که، مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران با هدف احیای توافق هسته ای 2015 با بن بست مواجه شده است. ایالات متحده در 12 اکتبر نیز به طور رسمی اعلام کرد:" که تهران علاقه چندانی به احیای این پیمان نشان نداده است."


چاپ