حملات سایبری هکتیویست ها چینی به وب سایت های دولتی تایوان

یک سازمان تحقیقاتی امنیت سایبری اعلام کرد که حملات سایبری علیه وب‌سایت‌های دولتی تایوان پیش از ورود نانسی پلوسی، در روز سه‌شنبه، احتمالاً توسط هکرهای فعال چینی انجام شده است تا دولت چین. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این حملات سایبری با های فن تک همراه باشید.

hack chaina

این دفتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که وب‌سایت دفتر ریاست‌جمهوری تایوان روز سه‌شنبه هدف یک حمله منع سرویس توزیع شده (DDoS) قرار گرفت و برای مدتی دچار نقص فنی شد.
در این بیانیه آمده است که دسترسی به وب سایت در حدود 20 دقیقه پس از حمله دوباره برقرار شد. یک سخنگوی نزدیک به دولت اضافه کرد که سازمان‌های دولتی تایوان وضعیت را به عنوان "جنگ اطلاعاتی" تلقی می کنند.

یک وب‌سایت پورتال دولتی و وب‌سایت وزارت خارجه تایوان نیز روز سه‌شنبه به‌طور موقت از دسترس خارج شدند. در بیانیه‌ای، وزارت خارجه گفت که" هر دو وب سایت با 8.5 میلیون درخواست ترافیک در دقیقه از سوی تعداد زیادی IP از چین، روسیه و جاهای دیگر مورد حمله قرار گرفته اند." این بیانیه افزوده است که این حملات همچنان ادامه دارد.

حملات DDoS با هدایت حجم بالایی از ترافیک اینترنت به سمت سرورهای هدفمند با ارائه یک پیشنهاد ساده توسط به اصطلاح "هکتیویست ها" با هدف آفلاین کردن آنها کار می کند.

یوهانس اولریچ، رئیس تحقیقات موسسه فناوری SANS، یک سازمان آموزشی و تحقیقاتی امنیت سایبری، گفت: "این حملات ناهماهنگ، تصادفی علیه وب سایت هایی هستند که هکرهای چینی از آنها به منظور رساندن پیام خود استفاده می کنند."
اولریچ افزود: "این حملات معمولاً چند روز ادامه می یابد، اما آنها اغلب در عرض یک هفته علاقه خود را از دست می دهند. بسیاری از حملات با انگیزه آنچه در مطبوعات چینی نوشته شده، سیاسی است."

اولریچ گفت که "حمله برق آسای هکرهای مخرب از طریق صدها هزار آدرس IP مرتبط با فضای اینترنتی تجاری چین صورت گرفته است." او افزود، گروه مشابهی از آدرس‌های IP چینی از روز جمعه اینترنت را برای پیدا کردن نقاط آسیب‌پذیر جهت نفوذ به آن ها اسکن کردند. البته فعالیت این گروه شباهتی با فعالیت های معمول هکرهای دولت چین نداشت.


چاپ