هکر ایرانی که در زندان به زندانیان آموزش هک داده بود!!

ماجرا از گزارش چند فقره سرقت های سریالی از چندین باشگاه ورزشی و شرکت های دولتی و خصوصی آغاز شد. پلیس آگاهی استان تهران در جریان رسیدگی متوجه شد سارق بعد از هر بار سرقت برای پاک کردن رد خود، دوربین های آن اماکن را هک می کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

hack 1
شاید این خبر برای شما هم مثل ما جالب و باورنکردنی باشد. اما، کاملا واقعیت دارد!!


زمانی که سارق در سرقت آخر خود، به دام افتاد در بازپرسی های به عمل آمده ماجرای عجیبی را افشا کرد. متهم اعتراف کرد به سرقت های خود طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده بود، ادامه داد تا این که برای سرقت وارد یک شرکت شد. این شرکت در محلی قرار داشت که با محل سرقتی که قبل از آن انجام داد، تنها یک کوچه فاصله داشت. اما، این بار نگهبان شرکت متوجه روشن بودن چراغ یکی از اتاق ها می شود و احتمال ورود سارقین را می دهد. سپس خود را سریع به محل رساند، که متوجه حضور مرد نقابدار می شود که در حال جمع کردن وسایل بود. درگیری بین نگهبان و سارق رخ می دهد که، در آن سارق دستگیر می شود.

اوایل خرداد ماه 1401، سرقت‌های سریالی از چندین شرکت خصوصی و باشگاه های ورزشی به اداره پلیس گزارش شد. دزدی هایی که در همه‌ی آن‌ها سارق یا سارقین برای اجرای نقشه، ابتدا از طریق پنجره‌های نیمه باز وارد این ساختمان‌ها می شدند و بعد اقدام به سرقت اموال منقول مانند پول یا دسته چک و اموال غیر منقول مانند رایانه ها و وسایل با ارزش دیگر، می‌کردند.

اما وقتی که مأموران آگاهی برای انجام تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته آن محل ها می‌رفتند، متوجه شدند که دوربین‌ها هک شده‌اند و تصویری از متهم یا متهمان در فیلم وجود ندارد.

تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اواخر تیرماه امسال که، مدیر یکی از ادارات دولتی ناحیه شمال تهران از دزدی رایانه، اسناد و مدارک موجود آن اداره، لباس رسمی کارمندان که در محل کارشان قرار داشت و علاوه بر آن، دسته چک یا حتی ادکلن‌های کارمندان که در میز کاری آن ها بود، گزارش کرد.

با توجه به شباهتی که همه این سرقت‌ها با سرقت‌های سریالی هکر داشت، احتمال انجام این سرقت توسط او پررنگ تر شد. اما هنگامی که مأموران دوربین‌های مداربسته را بازبینی می کردند، متوجه شدند که این سارق جوان در این دزدی، موفق به هک دوربین‌ها نشدو برای اینکه چهره او قابل شناسایی نباشد، از ماسک استفاده کرد. تصاویر ضبط شده دوربین‌ها نشان ‌داد که، مأموران با یک سارق طرف هستند و همه ی سرقت‌های قبلی توسط او، صورت گرفته است.

زمانی که سارق دستگیر می شود؛ موضوع سریع به پلیس گزارش و مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد. در جریان رسیدگی به پرونده، مرد ۴۷ ساله به انجام سرقت‌های سریالی نیز اعتراف نمود. او که مجرم سابقه دار در زمینه سرقت بود، گفت: شش ماه قبل، بعد از سپری کردن یک سال حبس، از زندان آزاد شد.

در طول آن یک سال که در زندان بود، با یک هکر حرفه‌ای آشنا می شود و روش هک کردن دوربین‌ها را از او آموزش می بیند. بعد از آزادی از زندان، باتوجه به اینکه می‌توانست دوربین‌های مداربسته را هک کند؛ سرقت هایش را دوباره شروع کرد. اموال سرقتی را از طریق سایت‌های فروش کالا، آگهی کرده و به فروش می رساند.
با اعترافات متهم، بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت، او را برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار اداره آگاهی قرار داد.


چاپ