هکر رومانیایی به اتهام هک کردن رایانه های ناسا به ایالات متحده تحویل داده شد

دادستان فدرال روز سه شنبه اعلام کرد یک مرد رومانیایی به اتهام انتشار یک ویروس رایانه ای که علاوه بر 1 میلیون رایانه ، 160 کامپیوتر ناسا را نیز آلوده کرده و منجر به خسارات مالی زیادی در سراسر جهان شده بود، به ایالات متحده تحویل داده شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این حمله سایبری تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

siber

Mihai Paunescu، 37 ساله، متهم به اجرای یک سرویس میزبانی است که به انتشار ویروسی با نام Gozi کمک کرده است، ویروسی که اطلاعات حساب بانکی اشخاص را به سرقت می برد، در حالی که عملاً غیرقابل شناسایی باقی می ماند. او روز دوشنبه در دادگاه فدرال منهتن حضور پیدا کرد و در آنجا دستور بازداشت او صادر شد.


دادستان ها اعلام کردند که این ویروس یکی از مخرب ترین ویروس ها در طول تاریخ است که ده ها میلیون دلار خسارت به قربانیان وارد کرده است. این ویروس برای اولین بار در سال 2007 کشف شد و حداقل 40000 کامپیوتر را در ایالات متحده آلوده کرد، از جمله بیش از 160 کامپیوتر متعلق به سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا).
پائونسکو پس از دستگیری سال گذشته به اتهام، توطئه برای ارتکاب حمله سایبری و کلاهبرداری بانکی از کلمبیا به ایالات متحده مسترد شد. وکیل پائونسکو بلافاصله نسبت به موارد اتهامی از سوی دادگاه منهتن، تا این لحظه اظهار نظری نکرده است.


پائونسکو پیش از این در سال 2012 در رومانی دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شده بود. دادستان های ایالات متحده در سال بعد اتهاماتی را علیه پائونسکو و نیکیتا کوزمین، خالق روسی ویروس، که در جریان یک توافق همکاری مخفیانه در سال 2011 به جرم خود اعتراف کردند، اعلام کردند.


چاپ