الگوریتم های رسانه های اجتماعی چگونه کار می کنند؟

الگوریتم های رسانه های اجتماعی نقش مهمی در اولویت‌بندی نمایش پست‌ها برای کاربرها دارد، اگر در مود این الگوریتم ها شنیده اید اما دقیقاً مطمئن نیستید که آنها چه کارهایی میتوانند انجام دهند، با های فن تک همراه شوید

در این مقاله قصد داریم نگاهی به الگوریتم های رسانه های اجتماعی بیندازیم.
وقتی به الگوریتم های رسانه های اجتماعی اشاره می کنیم، در مورد الگوریتم های فید( خوراک) صحبت می کنیم که تصمیم می گیرند چه پست هایی در فید شما نمایش داده شود. احتمالاً شرکت های رسانه های اجتماعی الگوریتم های زیادی در کار دارند ، بنابراین تشخیص الگوریتم هایی که در حال بررسی آنها هستیم بسیار مهم است.
در اصل، الگوریتم های فید از یادگیری ماشینی برای پیش بینی پست هایی که کاربران دوست دارند استفاده می کند و این موارد را در فید صفحه نمایش نشان می دهند. اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، به استثنای اینستاگرام، به کاربران این امکان را می دهند که بین یک فید الگوریتمی یا یک فید زمان بندی شده انتخاب کنند.
با تغذیه های الگوریتمی، پست هایی را به ترتیبی که الگوریتم فکر می کند بهترین است، مشاهده می کنید. از سوی دیگر در حالت ترتیب تاریخی، پست‌ها بر اساس مهرهای زمانی سازمان‌دهی می‌شوند. درنتیجه فید اینستاگرام ممکن است پستی که فکر می‌کند مخاطب خواهد داشت، قبل از پستی نمایش دهد که چند دقیقه پیش ارسال شده است.
برای دستیابی به این هدف ، بسترهای رسانه های اجتماعی داده هایی را از پست هایی که در گذشته با آنها ارتباط برقرار کرده اید و پست هایی که در حال حاضر روند خوبی دارند و پست های حمایت شده یا دارای اسپانسر را دریافت می کنند. اما الگوریتم‌ها معمولا داده‌های زیادی را بررسی می‌کنند
پلتفرم ها می توانند اطلاعات را بر اساس پست هایی که دوستان شما دوست دارند، سابقه جستجوی شما در سایت های دیگر و حتی مدت زمانی که به پست ها نگاه می کنید، جمع آوری کنند. با ترکیب همه این داده ها، الگوریتم می تواند پیش بینی کند که به چه پست هایی علاقه دارید.

best time to post on social media channels 1

چرا بسترهای رسانه های اجتماعی از الگوریتم استفاده می کنند؟
پلتفرم های رسانه های اجتماعی به یک دلیل ساده از الگوریتم ها استفاده می کنند - برای اینکه شما را در مدت زمان بیشتری در پلت فرم نگه دارند. به طور مثال؛ با دیدن یک پست موردعلاقه‌ی خود به‌دنبال پست‌های مشابه میروید که این یک غریزه اساسی انسان است.
اما چرا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی علاقه مند هستند که شما را در این پلت فرم نگه دارند؟ این به هدف اصلی هر کسب‌وکاری بازمی‌گردد، که همان بحث درآمدزایی است.
هرچه مدت زمان بیشتری را صرف مرور پستها در یک شبکه اجتماعی کنید، تبلیغات بیشتری می تواند به شما نشان داده شود. فکرش را بکنید. اگر هر سومین پست اینستاگرامی که مشاهده میکنید یک آگهی ببینید ، هرچه بیشتر در ایسنتاگرام بمانید و پست های بیشتری ببینید ، تبلیغات بیشتری نیز مشاهده می کنید.
هر بار که تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید، این پلتفرم درآمدزایی اش افزایش پیدا میکند. تنها دیدن تبلیغات هم impression (برخورد) گفته می‌شود. پلتفرم های رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات از تبلیغ کنندگان هزینه دریافت می کنند. بنابراین، هر بار که آگهی می بینید، بستر رسانه های اجتماعی درآمد کسب می کند. وقتی با تبلیغاتی درگیر می شوید با کلیک روی آن، این هزینه ها افزایش می یابد.

Social media algorithms 1100x710

همچنین یکی دیگر از دلایل اصلی برای ماندن در شبکه‌‌های اجتماعی، استفاده طولانی مدت است. پلتفرم های شبکه های اجتماعی از شما می خواهند که همچنان از برنامه ها یا همان اپلیکیشن های آنها استفاده کنید. و دقیقا به همین دلیل است که در بلندمدت به درآمد تبلیغاتی بیشتری می‌رسند؛ اما بازهم این روند کمی پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد
شرکت های رسانه های اجتماعی از شما می خواهند که به پلت فرم خود بازگردید زیرا این بدان معناست که می تواند شما را به عنوان یک کاربر فعال در نظر بگیرد. تعداد کاربران فعال برای شرکت های رسانه های اجتماعی حیاتی است. آنها از این رقم برای تعیین نرخ تبلیغات ، جستجوی سرمایه گذاری و جذب سرمایه و اندازه گیری موفقیت استفاده می کنند.

Social Media Ad Engagements

آیا شرکتها واقعاً آنچه را که می بینید(پست مخاطبان) را کنترل می کنند؟
این مهم است که این تفاوت را قائل شوید که شرکت های رسانه های اجتماعی به شدت محتوای مشاهده شده را کنترل نمی کنند. الگوریتم هر پلتفرم به گونه ای طراحی شده است که محتوای مربوطه را به شما نشان دهد و از این طریق درآمد کسب کند. الگوریتم به خودی خود تکامل می یابد و این فرایند بخشی از یادگیری ماشینی است. الگوریتم بدون نیاز به ناظر انسانی انتخاب می‌کند چه محتوایی را ببینید. هیچ شخصی در شرکت‌های شبکه‌ی اجتماعی پشت میز ننشسته تا محتوای قابل نمایش را انتخاب کند. ازآنجاکه هر پلتفرم الگوریتمی دارد و هدفی برای آن در نظر گرفته است، خود شرکت نمی‌تواند محتوای قابل نمایش را انتخاب کند.
فیدهای الگوریتمی همچنین باعث نمی شوند که شما هیچ محتوا را از دست بدهید. توییتر و اینستاگرام توضیح داده اند که الگوریتم های آنها فقط بر ترتیب پست ها تأثیر می گذارد. این بدان معناست که هیچ محتوایی را مخفی یا حذف نمی کند. بنابراین، در حالی که پستهای جالب توجه در بالا نمایش داده می شوند، اما اگر به پیمایش ادامه دهید، از آخرین باری که از برنامه استفاده کرده اید، همچنان هر پست جدیدی را مشاهده خواهید کرد.
یک مشکل عمده در مورد الگوریتم ها وجود دارد و آن اعتیاد است، چراکه حتما این را متوجه شده اید که شبکه‌ی اجتماعی اعتیادآور است! رسانه های اجتماعی نمونه بارز یک عادت اعتیاد آور است و همچنین می تواند منجر به مشکلات روانی شود. هرچند که این موضوع اثبات نشده است، اما بسیاری از مردم معتقدند الگوریتم های رسانه های اجتماعی با اعمال حلقه بازخورد که افراد را در حال مشاهده بیشتر پست ها نگه می دارد، این مشکل را تشدید می کند.
در همین حال، الگوریتم ها همچنین متهم به هدایت مردم به سمت محتوای افراطی و اخبار جعلی و ایجاد انگیزه برای ایجاد حساسیت هستند. واضح است که توازن خوبی برای حفظ کاربران در شبکه‌های اجتماعی برقرار است و این توازن به‌دلیل عملکرد الگوریتم‌ها است، نه افراد واقعی.


آیا الگوریتم های رسانه های اجتماعی کار می کنند؟ آنها باید انجام دهند!
البته، الگوریتم ها در پیش بینی محتوایی که کاربران تمایل دارند در رسانه های اجتماعی ببینیم کامل و موفق نیستند، چراکه آنها کامپیوتر هستند، نه مغز انسان!. گاهی اوقات الگوریتم پیش بینی های اشتباهی میکنند و در نهایت شما را با محتوای آزاردهنده که به آن علاقه چندانی ندارید هدایت میکنند و نمایش میدهند.
الگوریتم ها هم مشکلات خود را دارند، اما اغلب اهداف مورد نظر شبکه های اجتماعی را فراهم میکنند.چراکه در غیر این صورت، شرکت های رسانه های اجتماعی از این الگوریتم ها استفاده نمی کنند.


به نظر شما بهترین الگوریتم را کدام شبکه اجتماعی ارائه میدهد؟ دیدگاه خود را با های فن تک در میان بگذارید.


چاپ