سیمکارت ایرانسل با اینترنت آزاد برای رونالدو و تیم النصر!

برخی از خبرگزاری ها با استناد به خبر ایرانسل ادعا می کنند که وزارت ارتباطات بعد از ورود کریستیانو رونالدو و تیم النصر عربستان سیم کارت ایرانسل بدون محدودیت اینترنت در اختیار آنها قرار داده است.

اینترنت طبقاتی رونالدو 

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از دیجیاتو؛ در یکی دو روز گذشته شاهد انتشار خبرهای زیادی در فضای مجازی مبنی بر استفاده رونالدو و تیم النصر از سیم کارت های ایرانسل بدون فیلترشکن بوده ایم. نتایج بررسی ها نشان داد که این خبر صحت ندارد. معمولا سیم کارت هایی خارجی که از طریق رومینگ بین المللی در ایران فعال می شوند هیچ محدودیتی در دسترسی به اینترنت ندارند بنابراین، بازیکنان تیم النصر عربستان نیازی به استفاده از سیم کارت های ایرانی ندارند.

در یک ماهه اخیر حرف و حدیث های زیادی در مورد دسترسی به اینترنت آزاد ستاره های فوتبال جهان که به ایران قصد سفر دارند، منتشر شده است. یکی از این سایت های خبری متعلق به همشهری آنلاین بود که بدون اطمینان از صحت خبر، مدعی شد که سیم کارت ایرانسل بدون فیلترشکن در اختیار بازیکنان تیم النصر عربستان قرار گرفته است.

آیا اپراتور ایرانسل سیم کارت با دسترسی نامحدود در اختیار رونالد قرار داد؟

این خبر اولین بار توسط مدیرعامل پرسپولیس در برنامه "فوتبال برتر" مطرح شد. او ادعا کرد که حامی مالی تیم پرسپولیس (ایرانسل) سیمکارت با دسترسی نامحدود به اینترنت آزاد در اختیار اعضای تیم النصر قرار خواهد داد. اما، تا این لحظه هیچ یک از مدیران ایرانسل در این مورد خبری منتشر نکردند. به علاوه، بازیکنان تیم عربستانی نیازی به استفاده از سیم کارت های ایرانی ندارند! طبق قوانین رومینگ بین المللی، سیم کارت آن ها از قوانین فیلترینگ عربستان پیروی می کند نه ایران!!

وریر ارتباطات و فناوری دولت روحانی نیز با انتشار یک پست در کانال تلگرام خود نوشت:"افراد خارجی که به کشور ما سفر می کنند می توانند از سرویس رومینگ استفاده کنند. در این حالت، کشور صادر کننده سیم کارت فقط قادر به ردیابی آنها خواهد بود. لذا دغدغه‌مند و نگران فیلترشکن یا پیام‌رسان بازیکنان مطرح فوتبال در طول مدت اقامت در ایران نباشند. به‌جای آن توصیه می‌کنم کسانی که مسئولیت دارند به فکر مصیبت مردم ایران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی باشند.»

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که خود از حامیان اصلی ارائه اینترنت آزاد به گردشگران در ایران بود در حاسیه جلسه هیات دولت گفت: "رونالدو اگر خواست با زن و‌ بچه‌اش تماس بگیرد، می‌تواند بله و ایتا نصب کند.» او در ادامه با سخنان کنایه آمیز گفت: «رونالدو خیلی دلش هم بخواهد ایتا و بله نصب کند.»
با این حال، انتشار چنین خبرهایی باعث حساسیت های زیادی در بین مردم می شود. علاوه بر این، نا امیدی آنها را نسبت به حل مشکلات مربوط به حوزه کسب و کار بیشتر می کند. آیا بهتر نیست به جای نگرانی دسترسی اینترنت آزاد رونادو و هم تیمی هایش، قدری هم به مشکلات دسترسی میلیون ها ایرانی به پلتفرم های فیلتر شده پرداخت!


چاپ