TikTok به اتهام سوء استفاده از اطلاعات کودکان در اروپا محکوم شد!

رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا TikTok را به اتهام سوء استفاده از اطلاعات کودکان در اروپا محکوم به پرداخت 345 میلیون یورو کرد.

تیک تاک نقض قوانین حفظ حریم خصوصی

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ رگولاتور مرکزی اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد اتحادیه اروپا به علت نقض قوانین حفظ حریم خصوصی در مورد پردازش اطلاعات شخصی کودکان، به پرداخت 345 میلیون یورو معادل 370 میلیون دلار محکوم شد.

کمیسیونر حفاظت از داده های ایرلند (DPC) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد استقبال از پلتفرم ویدئوهای کوتاه شرکت چینی در طول چند سال گذشته بین نوجوانان سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته است. اما، طبق اسناد این پلتفرم از 31 جولای 2020 تا 31 دسامبر 2020 قوانین اتحادیه اروچا در مورد حفظ حریم شخصی نقض کرده است. این اولین دفعه ای است که پلتفرم تیک تاک توسط رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا جریمه می شود. سخنگوی TikTok در مورد حکم DPC و به خصوص پرداخت غرامت به شدت اعتراض کرد و گفت:" DPC تحقیقات خود را از سپتامبر 2021 آغاز کرد اما، اسنادی که ارائه کرد مربوط به سال 2020 می شود و به دادخواست ارتباطی ندارد."

DPC گفت مواردی که TikTok نقض کرد شامل نحوه تنظیم حساب‌های سال 2020 برای کاربران زیر 16 سال به صورت «عمومی» می‌شود. تنظیمات TikTok نمی تواند نشان دهد که کاربر واقعا والدین یا قیم کاربر بوده است یا خیر!»

TikTok ابزار کنترل‌های والدین را در نوامبر 2020 به حساب های کاربری اضافه کرد و تنظیمات پیش‌فرض را برای همه کاربران زیر 16 سال به «خصوصی» در ژانویه 2021 تغییر داد.
TikTok روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد تنظیمات حریم خصوصی خود را بروز رسانی کند تا تفاوت بین حساب های عمومی و خصوصی مشخص شود. علاوه براین، برای کاربران 16 تا 17 ساله جدیدی که وارد این پلتفرم می شود به صورت پیش فرض حساب خصوصی ایجاد می کند. DPC به TikTok سه ماه مهلت داد تا در صورت تمام پردازش های خود را مطابق با قوانین اتحادیه اروپا تنظیم کند.

این سازمان تحقیقات دیگری هم در مورد انتقال داده‌های شخصی TikTok به چین آغاز کرده است. DPC ماه مارس سال جاری اعلام کرد گزارش اولیه تحقیقات خود را آماده کرد. هدف از ارائه گزارش جدید مشخص کردن این موضوع است که آیا تیک تاک مطابق با قوانین اتحادیه اروپا در خصوص انتقال اطلاعات به شرکت های شخص ثالث عمل کرده است یا خیر!

بر اساس مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) که در سال 2018 ارائه شد، رگولاتور مرکزی در صورت تخلف می تواند هر شرکت را تا 4 درصد از درآمد جهانی آن جریمه کند. DPC با اعمال جریمه های سنگین به شرکت های فناوری ضربه های زیادی وارد کرد. به عنوان نمونه: DPC شرکت متا را سال گذشته به پرداخت 2.5 میلیارد یورو محکوم کرده بود. تا پایان سال 2022، 22 پرونده شکایت علیه شرکت های فناوری چندملیتی مطرح شد که در مراحل تحقیقات قرار دارند.

(1 دلار = 0.9320 یورو)


چاپ