دامنه وب سایت پلتفرم X به X.com تغییر کرد

آدرس وب سایت پلتفرم X(توییتر سابق) اخیرا به X.com تغییر داد.

پلتفرم ایکس لوگو

طبق گزارش گجت360؛ ایلان ماسک به تازگی با تغییرات جدید در پلتفرم X دوباره به سر تیتر خبرها پیوست. این بار قضیه به آدرس وب سایت این پلتفرم بر می گردد. کاربران نسخه iOS به تازگی گزارش دادند که پلتفرم X به جای استفاده از دامنه twitter.com از دامنه X.com استفاده کرد. ماسک در ماه گذشته نیز علامت پرنده آبی توییتر را با حرف "X" جایگزین کرده بود. بعد از مدت کوتاهی شرکت اعلام کرد کاربران به جای استفاده از کلمه "توییت" باید از کلمه "پست" استفاده کنند.

در گام بعدی ماسک شروع به تغییر دامنه شرکت به X.com کرد. این تصاویر از URL های ایجاد شده نسخه iOS برنامه X گرفته شده است که در حال حاضر به X.com تغییر پیدا کرد. با این حال؛ نسخه تحت وب و اندرویدی هنوز از همان دامنه قدیمی استفاده می کنند. به احتمال زیاد نسخه اندرویدی و تحت وب آن در روزهای آینده تغییر می کند.
مالک پلتفرم توییتر در هفته های اخیر اعلام کرد که به زودی دامنه توییتر به X.com تغییر خواهد کرد. با وجود آنکه بیشتر طراحی این برنامه مانند لوگو، نام پست و دامنه وب سایت تغییر کرده است اما، سرویس های اشتراک پولی همچنان با نام "توییتر آبی" شناخته می شوند.

ایلان ماسک بزرگترین میلیاردجهان این رسانه میکروبلاگینگ را در اکتبر سال 2022 با مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد. او از زمان ریاست در این شرکت دست به تغییرات اساسی زد. یکی از این اقدامات اخراج دو سوم کارمندان از بخش های مختلف بود که موجی از نگرانی را برای کاربران و صاحبان تبلیغات به وجود آورد. تصمیمات نادرست آن به همین جا ختم نمی شود. او اندکی بعد از اخراج کارکنان، سرویس اشتراک تیک آبی را به صورت اشتراک ماهیانه عرضه کرد. کاربران با پرداخت 8 دلار در ماه می توانند از امکانات این سرویس استفاده کنند.

بعد از عرضه اشتراک ماهیانه، ماسک اعلام کرد قصد دارد حساب کاربرانی که به علت انتشار محتواهای نامناسب مسدود شده اند را دوباره به این پلتفرم برگرداند. این تصمیم باعث شد بسیاری از تبلیغ کنندگان پخش تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کنند. با این اقدام، Twitter دو سوم درآمد حاصل از تبلیغات خود را از دست داد. در حال حاضر هم با روی کار آمدن رقیب جدید threads متا یک مشکل به مشکلات آن اضافه شد. ماسک برای جلوگیری از ریزش بیش از حد کاربران تصمیم گرفت مارک زاکربرگ را به مبارزه تن به تن دعوت کند. مبارزه ای که در حال حاضر، به علت درد ناحیه کمر و گردن او معلوم نیست در 18 آگوست برگزار شود یا خیر!!


چاپ