بروز رسانی واتساپ: افزودن کانال در نسخه اندرویدی

واتساپ قصد دارد به نسخه اندرویدی قابلیت کانال یک طرفه اضافه کند.

واتساپ کانال

طبق گزارش فون ارنا؛ قابلیت"کانال واتساپ" یک ارتباط یک طرفه است که می تواند برای سازمان ها و شرکت های خصوصی کاربرد زیادی داشته باشند. این ویژگی در حال حاضر فقط برای کاربران اندرویدی نسخه بتا کشورهای سنگاپور و کلمبیا عرضه شده است.

شرکت پیام رسان هفته گذشته قابلیت جدید کانال ها را اعلام کرده بود. سازمان ها و شرکت ها می توانند از قابلیت ارسال پیام یک طرفه برای اطلاع رسانی داخلی استفاده کنند. کارمندان یا همان اعضای دنبال کننده کانال هم فقط می توانند اعلان ها را مشاهده کنند اما، نمی توانند برای مدیر پیام ارسال کنند. البته به غیر از این امکانات بیشتری را هم در اختیار مدیر کانال قرار می دهد. به عنوان مثال: مدیر می تواند امکان اسکرین شات یا کپی برداری از پیغام های منتشر شده را برای کلیه کاربران غیر فعال کند. علاوه براین، پیام های کانال تا 30 روز باقی می ماند اما با پایان مهلت مقرر به طور خودکار حذف می شوند. مدیر کانال حتی قادر است انتخاب کند چه کسی می تواند کانال را دنبال کند.

واتساپ کانال 1

فرقی که گروه ها با کانال در این زمینه دارد این است که، دنبال کننده های آن ها با مدیران گروه یک ارتباط دو طرفه دارند. اما، در کانال یک طرفه است. شرکت پیام رسان قابلیت جدید را فقط مخصوص سازمان ها طراحی کرده است. این ویژگی در نسخه 2.23.12.20 WhatsApp Beta مراحل آزمایشی را می گذراند. کاربرانی که در برنامه بتا ثبت نام کردند می توانند از طریق Play Store آن را دانلود و نصب کنند.

آخرین نسخه بتا در بخش اعلان عمومی با تغییراتی همراه است که باعث می شود شکیل تر به نظر برسد. به غیر از طراحی مجدد، گزینه‌ «به من اطلاع بده» نیز دارد که کاربر می‌تواند با انتخاب آن به لیست انتظار اضافه شود. هنگامی که اجازه دسترسی به کانال ها برای حساب شما صادر شد، به شما در قالب یک اعلان اطلاع رسانی می شود. WhatsApp هنوز زمان عرضه عمومی آن را مشخص نکرد. اما، به نظر می رسد در حال برنامه ریزی انتشار نسخه عمومی آن در آینده نزدیک است.


چاپ