ماهواره های نسل دوم استارلینک در خطر سقوط از مدار زمین!!

شرکت اسپیس ایکس حدود یک ماه قبل اقدام به پرتاب نسل دوم ماهواره های استارلینک کرده است.

  ماهواره های نسل دوم استارلینک

گزارش ها حاکی از آن است که ماهواره های نسل دوم V2 Mini در خطر سقوط به اتمسفر زمین قرار دارند. تعداد ماهواره های نسل دوم موجود در مدار زمین به بیش از 21 ماهواره می رسد.

یک اختر فیزیکدان از موسسه هاوارد-اسمیتسونین به نام جاناتان مک دوول که ماهواره های استارلینک را ردیابی می کند، در حساب توییتر گزارش سقوط ماهواره شماره 30062 به جو زمین را منتشر کرد. در این گزارش آمده است یکی از سه ماهواره V2 Mini از مدار خود خارج شده اند. علاوه بر این فیزیکدان، یک حساب غیر رسمی به نام Starlink Insider در حساب توییتر خود خبر سقوط این ماهواره را تایید کرد.

مدیرعامل اسپیس‌ایکس، این خبر را تایید کرد و گفت ماهواره های ما با مشکلاتی رو به رو شده اند. به همین علت، تعدادی از آن ها به جای اوج گرفتن، از مدار خود خارج می شوند و در نهایت سقوط می کنند. با این وجود هنوز علت اصلی سقوط مشخص نشده است. نسل جدید ماهواره های استارلینک با هدف افزایش ظرفیت شبکه اینترنت ماهواره ای SpaceX طرحی شده است. در شرایطی که میزان تقاضا برای دریافت خدمات ماهواره ای این شرکت در سراسر جهان روند افزایش دارد، ظرفیت فعلی این شبکه پاسخگوی این حجم از تقاضا نخواهد بود.

اسپیس ایکس مجبور است با پرتاب ماهواره های جدید به مدار زمین، این خلا را جبران کند. این کار نیاز به موشک های فوق سنگین استارشیپ دارد که هنوز در مرحله تست نهایی قرار دارد. بنابراین، شرکت مجبور است تا زمانی که استارشیپ آماده پرواز شود، ماهواره های کوچک نسل دوم را به مدار زمین بفرستد.


چاپ