راه اندازی شبکه اینترنت 4G تا اواخر سال 2023 در کره ماه!!

نوکیا تا اواخر سال 2023 شبکه اینترنت 4G را در کره ماه راه اندازی خواهد کرد.

اینترنت 4G

شرکت Nokia بزرگ ترین سازنده تجهیزات مخابراتی قصد دارد تا اواخر امسال و قبل از انجام ماموریت آرتمیس2 در سال 2024، شبکه اینترنت 4G را در کره ماه راه اندازی کند. این نسخه شبکه باید در برابر تشعشع هسته ای خورشید، نیروی جاذبه و حرارت مقاوم تر از شبکه های LTE زمینی باشد. زیرا در کره ماه هیچ تکنسینی وجود ندارد تا در صورت بروز مشکل برای تعمیر تجهیزات بیاید.

برای دوام بیشتر قطعات، شبکه LTE برعکس روش مرسوم که به صورت جداگانه در شبکه‌های زمینی پیاده سازی می شود با کمک یک ایستگاه پایه فوق‌العاده فشرده روی فرودگر Nova-C Intuitive Machines نصب می‌شود. هنگامی که تجهیزات روی کره ماه فرود آمد، شبکه LTE نوکیا تا 12 روز قمری آماده کار خواهد شد.

این فناوری می تواند ارتباطات سطحی بین فرودگر و مریخ نورد را امکان پذیر کند و مهندسان می توانند با کمک آن، مریخ نورد را از زمین کنترل کنند. امکانات دیگر آن عبارتند از برقراری تماس های صوتی و تصویری، مسافت‌سنجی از راه دور، تبادل داده‌های بیومتریک، پیاده‌سازی و کنترل محموله‌های رباتیک.

مارکوس ولدون، مدیر ارشد فناوری نوکیا و رئیس آزمایشگاه‌های نوکیا بل گفت: « این شرکت سابقه درخشانی در صنعت فضایی از ارتباطات ماهواره ای پیشگام گرفته تا کشف تشعشعات مایکروویو کیهانی به وجود آمده در انفجار بزرگ دارد. ما در حال حاضر نیز مشغول ساخت اولین شبکه ارتباطی سلولی در ماه هستیم. شبکه‌های سلولی قابل اعتماد، انعطاف‌پذیر و با ظرفیت بالا برای حضور پایدار انسان در کره ماه کلیدی خواهند بود.»


چاپ