اتحادیه اروپا شرکت «ابرآروان» را تحریم کرد!

شرکت «ابرآوران» معروف ترین شرکت ارائه دهنده سرویس ابری در ایران، به عنوان اولین شرکت ایرانی فعال در حوزه IT تحریم شد.

ابرآروان ارائه دهنده خدمات ابری
طبق گزارش های فن تک و به نقل از اقتصاد نیوز، اتحادیه اروپا روز یکشنبه 32 شخصیت و شرکت ایرانی را در لیست تحریم های جدید خود قرار داد که، نام شرکت ابر آروان در این لیست به چشم می خورد. این اتحادیه در مورد علت این تحریم گفت: " ابر آروان از سال ۲۰۲۰ در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات ایران به منظور ساخت اینترنت ملی نقش مهمی داشته است". موضوعی که ابر آروان همواره آن را تکذیب کرده است.


به دنبال شروع محدودیت های اینترنتی در ایران و فیلتر بسیاری از پلتفرم های پر طرفدار نظیر اینستاگرام و پیام رسان واتساپ، برخی از شرکت‌ها نظیر ابرآوران شرایط فیلترینگ گسترده را در کشور فراهم کرده اند. با فاش شدن این خبر و افزایش انتقادات در اواخر مهرماه، ابر آروان با اعلام بیانیه ای اتهامات مطرح شده در خصوص ایفای نقش این شرکت در جریان قطع، محدودیت و فیلترینگ اینترنت در کشور را به طور کامل رد کرد و اعلام نمود که شکایت حقوقی خود را از طریق دادگاه های بین المللی پیگیری خواهد کرد. این شرکت در واکنش به تصمیم جدید اتحادیه گفت، از این تحریم غافلگیر شده است.


ابر آروان با انتشار بیانیه ای گفت:« با وجود آن که در داخل کشور با مشکلات زیادی رو به رو هستیم، تعجب می کنیم که یک شرکت ارائه دهنده خدمات ابری را چطور به عنوان عامل اصلی قطع اینترنت و فیلترینگ معرفی کرده و تحریم می کنند.» این شرکت افزود: " اعتراف می کند که در مقابل شایعه های مطرح شده و جعل واقعیت شکست خورده است و قادر نبود از بی گناهی خود به درستی دفاع کند. این شرکت تمام تلاش خود را، برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود خواهد کرد."


این شرکت در پایان این بیانیه گفت:" ابر آروان همچنان و حتی بیشتر از گذشته بر هدف اصلی خود یعنی توسعه سرویس های ابری و ارائه آن ها به مشتریان تمرکز خواهد کرد." این شرکت فروردین ماه جاری برای ورود به بازار بورس و اوراق بهادار، تمام گزارش های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کرد.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، ابر آروان درآمد عملیاتی ۷۲ میلیارد تومانی دارد که از این مبلغ، سود خالص این شرکت به ۲۱ میلیارد تومان می رسد. علاوه بر این، دارایی‌های نامنقول شرکت چیزی حدود ۹۷ میلیارد تومان است. سرمایه‌گذار اصلی ابرآروان، شرکت هلدینگ فناپ، وابسته به گروه مالی پاسارگاد می باشد.


چاپ