ایلان ماسک هکر معروف را به دادگاه احضار کرد

ایلان ماسک روز دوشنبه یک افشاگر شرکت توییتر (TWTR.N) را به دادگاه دلاور احضار خواهد کرد. هدف او از این کار پیدا کردن اسناد و ارتباطات مرتبط به هرزنامه و نقاط آسیب‌پذیری‌های امنیتی این شرکت است. بزرگ ترین میلیاردر جهان تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا معامله خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار را فسخ کند.

تصویر ایلان ماسک

بر طبق گزارش های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز، ماسک بیشتر از افشاگر پیتر زاتکو اطلاعاتی در مورد روشی که توییتر از آن برای شناسایی حساب‌های اسپم استفاده می‌کند، می خواهد. ماسک گفته است که از این قرارداد کناره گیری می کند زیرا توییتر او و قانون‌گذاران را درباره تعداد واقعی حساب‌های اسپم یا ربات در پلتفرم میکروبلاگینگ گمراه کرده است. بیشتر بخوانید


اما ماسک بر طبق توافقنامه کمیسیون تجارت فدرال در سال 2011، همچنان به دنبال اسناد و ارتباطاتی در مورد تلاش توئیتر برای پنهان کردن ضعف های امنیتی و مشارکت این پلتفرم در هر گونه فعالیت غیرقانونی بود. سخنگوی توییتر تا این لحظه از هرگونه اظهار نظر نسبت به این ادعا خودداری کرده است.

زاتکو هکر معروفی است که به طور گسترده با نام "Mudge" شناخته می شود، اوایل سال جاری امنیت توییتر را زیر سئوال برد و در شکایت افشاگر خود که هفته گذشته علنی شد گفت که این شرکت به دروغ ادعا کرده است که یک برنامه امنیتی محکم دارد.
به گفته آن لیپتون، استاد دانشکده حقوق دانشگاه تولین، اطلاعاتی که ماسک از زاتکو به دست می‌آورد ممکن است زمینه را برای مدیر اجرایی Tesla Inc (TSLA.O) فراهم کند تا در نبرد حقوقی خود با توییتر ادعاهای کلاهبرداری جدیدی ارائه کند.

با این حال، او گفت که مشخص نیست قاضی در پرونده شکایت قضایی توییتر، به ماسک اجازه می‌دهد این ادعاها را با توجه به زمانبندی فشرده پرونده مطرح کند یا خیر، زیرا ماسک قبل از امضای قرارداد معامله، از بررسی‌های بیشتر چشم پوشی کرد.
یک وکیل توییتر در جلسه دادگاه هفته گذشته گفت که تمرکز ماسک بر هرزنامه به عنوان راهی برای فسخ معامله خرید شرکت "از نظر قانونی بی ربط" است، زیرا توییتر همیشه اعلام کرده که عدد و ارقام هرزنامه‌هایش فقط تخمینی هستند.

دو طرف از یکدیگر شکایت کرده‌اند و در 17 اکتبر در یک دادگاه پنج روزه شرکت می کنند. ماسک می‌خواهد از این معامله خارج شود و توییتر از کاتلین مک کورمیک صدراعظم دادگاه سلطنتی دلاور می‌خواهد که به او دستور دهد تا شرکت را به مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم بخرد. سهام توییتر روز دوشنبه در نیویورک با افت 1 درصدی به 40.04 دلار رسید.


چاپ