شرکت الیوت به بزرگ ترین سهام دار پینترست تبدیل شد

شرکت مدیریت سرمایه‌گذار (Elliott Investment Management) روز دوشنبه فاش کرد که، به بزرگترین سهامدار پلتفرم Pinterest Inc (PINS. N) تبدیل شده است. در پی انتشاراین خبر ارزش سهام پینترست در بازار سرمایه افزایش پیدا کرد. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

pinجسی کوهن، شریک شرکت مدیریت سرمایه گذاری الیوت و مارک استاینبرگ، مدیر ارشد پورتفولیو، در بیانیه‌ای اعلام کردند که Pinterest «پتانسیل قابل‌توجهی برای رشد» دارد که، باعث شد الیوت به بزرگترین سهامدار آن تبدیل شود.
الیوت مقدار سهام خود در Pinterest را فاش نکرد. با این حال، وال استریت ژورنال در ماه جولای گزارش داد که این شرکت بیش از 9 درصد از سهام سرمایه گذاری خود را در بازار سرمایه، جمع آوری کرده است.

این شرکت روز دوشنبه از بیل ریدی، مدیر اجرایی Pinterest، که در 29 ژوئن این مسئولیت را بر عهده گرفت، حمایت کرد و همچنین از بن سیلبرمن، بنیانگذار و همکار خود، برای انتقال این مسئولیت تقدیر کرد.

Ready در یک کنفرانس تلفنی پس از کسب درآمد اعلام شده، گفت:" الیوت و مدیریت Pinterest اخیرا گفتگوی بسیار مشارکتی و تعاملی داشتند."
مایکل شولمن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت Running Point Capital می گوید: "به عنوان یک موتور جستجوی بصری، Pinterest راهی متمایز برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک و متوسط ارائه می دهد. من فکر می کنم الیوت ممکن است در اینجا به دنبال هدفی است."

چندی قبل خبرگزاری بلومبرگ گزارشی منتشر کرده است که شرکت الیوت در حال سرمایه گذاری بر روی پلتفرم PayPal Holdings Inc (PYPL. O) بوده و قبلاً سهام شرکت های دیگری مانند eBay inc (EBAY. O)، Inc (TWTR. N) و AT&T Inc (T. N) توییتر را نیز خریداری کرده است.
سهام Pinterest در حال حاضر به 24 دلار افزایش یافت. البته هنوز با رکورد 89 دلاری خود که در فوریه 2021 اتفاق افتاد، فاصله زیادی دارد.
بیانیه الیوت در حالی منتشر شد که پینترست به دلیل هزینه‌های بالاتر و صرف زمان کمتر کاربران بر روی پلتفرم خود، سود کمتر از حد انتظار را گزارش کرد. پینترست نیز مانند همتایان خود از کاهش بودجه توسط تبلیغ کنندگان در پاسخ به افزایش هزینه ها و ترس از رکود رنج می برد.

تاد مورگنفلد، مدیر امور مالی، گفت که شرکت شاهد ضعف تبلیغ‌کنندگان در بخش کالاهای بسته‌بندی مصرفی، خرده‌فروشان بزرگ و تبلیغ‌کنندگان در بازار متوسط بود و افزود که محیط تبلیغات دیجیتال همچنان پر تنش است.

این شرکت اعلام کرد که انتظار کاهش درآمد در سه ماهه جاری را به دلیل بالارفتن دلار، دارد.


چاپ