روسیه علیه گوگل و سایر پلتفرم های ذخیره سازی داده شکایت کرد

Roskomnadzor رگولاتور ارتباطات روسیه، روز جمعه اعلام کرد که شکایت هایی را علیه Google Alphabet Inc (GOOGL.O) و شش پلتفرم فناوری خارجی دیگر به اتهام نقض قوانین داده‌های شخصی، مطرح کرده است. بر ای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

google mosko

مسکو با Big Tech بر سر محتوا، سانسور، داده‌ها و نمایندگی محلی درگیر شده است، این مناقشه از زمانی که روسیه ده‌ها هزار نیروی نظامی را در 24 فوریه به اوکراین فرستاد، شروع شده و اکنون به یک نبرد اطلاعاتی کامل تبدیل شده است.
Big Tech که به نام‌های Tech Giants، Big Four یا Big Five نیز معروف است، در حال حاضر به چهار یا پنج شرکت بزرگ، در صنعت فناوری اطلاعات ایالات متحده اطلاق داده می شود. این شرکت ها شامل آلفابت (گوگلآمازون، اپل، و متا (فیس بوک) و مایکروسافت می باشد.

روسیه سال قبل، گوگل را به اتهام ذخیره نکردن داده های شخصی کاربران روسی در پایگاه های داده در خاک روسیه 3 میلیون روبل (46540 دلار) جریمه کرد و روز جمعه اعلام نمود که شکایت جدیدی را در مورد آنچه که عدم رعایت مکرر گوگل از قوانین روسیه خوانده است، مطرح خواهد کرد.

گوگل در حال حاضر از هرگونه اظهار نظر خودداری کرد، اما کارشناسان معتقدند این پرونده ممکن است برای این شرکت بین 6 تا 18 میلیون روبل جریمه به دنبال داشته باشد.

این رگولاتور علاوه بر این، گفت که پرونده هایی را نیزعلیه شش شرکت دیگر Airbnb، Pinterest، Likeme، Twitch، Apple و United Parcel Service با جریمه های احتمالی 1 تا 6 میلیون روبلی برای اولین بار، باز کرده است. با وجود این شرایط، پنج شرکت دیگر از هر گونه اظهارنظر فوری خودداری کردند.

(1 دلار = 64.4590 روبل)


چاپ